  • 1. Data: 2006-04-05 06:52:40
    Temat: dowolny czas pracy
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    Odpowiedzcie mi proszę czy pracodawca moze dowolnie ustalac na która mozna
    przyjsc do pracy tzn czy moze powiedziec ze dzis przyjdz na 8 a jutro na 10
    a pojutrze na 11 i pracowac 8 godzin a w nastepnym tygodniu sa to znow inne
    godziny.
    Czy jest to zgodne z prawem pracy i czy jest jakos regulowane. Praca jest
    jednozmianowa.

    Artur

  • 2. Data: 2006-04-05 10:12:03
    Temat: Re: dowolny czas pracy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e0vpf4$tt8$1@news.onet.pl as_artur
    <a...@f...onet.pl> pisze:

    > Odpowiedzcie mi proszę czy pracodawca moze dowolnie ustalac na która
    > mozna przyjsc do pracy tzn czy moze powiedziec
    Oczywiście, że może powiedzieć - żyjemy przecież w wolnym kraju. ;))

    KP Dział VI

    Jotte

  • 3. Data: 2006-04-05 10:27:46
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Powinieneś otrzymać wraz z umową o pracę informacje w jakim systemie
    rozkładu czasu pracy bedziesz pracował.
    Jeśli w podstawowym to nie. Natomiast jeśli masz w informacji że w
    równoważnym to zgodnie z grafikiem pracodawca może dowolnie kształtować Twój
    rozkład czasu pracy według potrzeb z zachowaniem wymogów kodeksowych tj. 40
    godzin średnio tygodniowo w okresie rozliczeniowym, prawo do odpoczynku
    conajmniej 11 godzin, i jedna na cztery niedziele wolna.

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 4. Data: 2006-04-05 12:59:24
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    o jakim grafiku muwisz czy o takim gdzie jest okreslone konkretnie w ktore
    dni tygodnia na która mam do pracy ?

  • 5. Data: 2006-04-05 13:05:01
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>

    Znaczy że jesli system jest równoważony to z dnia na dzień może pracodawca
    zmieniać godziny pracy i nigdy nie bede wiedzial na która bede miał do pracy
    nastepnego dnia i nie bede mógł zaplanowac zycia prywatnego ?

    Artur

  • 6. Data: 2006-04-07 05:23:11
    Od: "Andrzej" <a...@o...pl>

    Użytkownik "as_artur" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miał do pracy nastepnego dnia i nie bede mógł zaplanowac zycia prywatnego

    Na szczeście nie. Grafik teoretycznie powinien być przygotowany z
    miesięcznym wyprzedzeniem.
    Najlepiej jak dotyczy całego okresu rozliczeniowego ale przy
    kilkumiesiecznych to tylko teoria.
    Najcześciej sporzadzany jest na okres 1 miesiąca i tego inspekcja się nie
    czepia.
    Nie powinien być ustalany z dnia na dzień. Ale czasem moze być zmieniany np.
    choroba pracownika, urlop okolicznościowi itp.

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 7. Data: 2006-04-07 05:41:22
    Od: "as_artur" <a...@f...onet.pl>