  • 1. Data: 2006-04-04 20:58:42
    Temat: Nielegalne cofanie auta na mojej posesji
    Od: "Karmin" <k...@g...pl>

    Witam,
    Mam nieogrodzaną posesję z dużym trawnikiem. Mój przyszły sąsiad (buduje się
    dopiero) cofa swoje auto wjeżdżając na mój trawnik - tak samo robią jego
    pracownicy budujący dom. Kilka razy zwracałem mu uwagę na to, że niszczy mi
    trawę. Niestety, w dalszym ciągu obserwuję nowe ślady w grząskiej po zimie
    ziemi od kół pojazdów.
    Czy w przypadku zaobserwowania ponownie tego zjawiska, mogę prosić policję o
    sporządzenie notatki, tudzież aby zwróciła mu uwagę?
    Co mogę zrobić w takim przypadku (nie chce zakopywać na granicy trawnika
    dechy z gwożdziami zwróconymi do góry...)

    Krzys

  • 2. Data: 2006-04-04 21:04:23
    Temat: Re: Nielegalne cofanie auta na mojej posesji
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    > Co mogę zrobić w takim przypadku (nie chce zakopywać na granicy trawnika
    > dechy z gwożdziami zwróconymi do góry...)
    EEE tam przypadkiem postaw metalowe grabie ostrym go gory;)

    Wydaje mi sie, ze panowie z Policji zareaguja, ale z sasiada zrobisz sobie
    wroga, a czy warto ???
    Moze warto w jakis sposob wyznaczyc "granice" ( kolki i sznurek) i
    porozmawiac z sasiadem ponownie i przy 0.5 ?

    K.

  • 3. Data: 2006-04-04 21:28:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Karmin [###k...@g...pl.###] napisał:

    Najprościej ogrodzić działkę. W wersji minimum, to paliki i sznurek
    albo kolorowa taśma. Ten prosty zabieg powoduje, ze osoba wjeżdżająca
    popełnia przestępstwo wdarcia się na cudzą działkę ogrodzoną. No bo
    przepis nie normuje sposobu ogrodzenia i nie wymaga, by było
    "pancerne". Wystarczy, ze w sposób jednoznaczny dasz do zrozumienia,
    że sobie nie życzysz by ktoś tu wchodził.

    Natomiast wzywanie Policji obecnie sens ma nie za wielki. To raczej
    sprawa cywilna polegająca na naruszaniu Twojej własności. Będziesz
    każdego z nich pozywał o naruszenie posiadania?

  • 4. Data: 2006-04-04 21:48:51
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    W artykule news:e0uogm$hoe$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Robert Tomasik z adresu <r...@g...pl> napisał(a):

    > Karmin [###k...@g...pl.###] napisał:
    >

    > Najprościej ogrodzić działkę. W wersji minimum, to paliki i sznurek
    > albo kolorowa taśma. Ten prosty zabieg powoduje, ze osoba wjeżdżająca

    miny pp i drut kolczasty - w wojsku ci nie pokazywali jak sie to stawia ?

  • 5. Data: 2006-04-04 22:31:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    arturo [###d...@c...pl.###] napisał:

    > miny pp i drut kolczasty - w wojsku ci nie pokazywali jak sie to
    stawia ?

    Ale w wojsku mówili, że zaporę przeciwpiechotną i minową należy
    osłaniać ogniem, bo inaczej jest mało skuteczna. W polskich realiach
    drut ukradną złomiarze, a miny terroryści i mafia. Jeszcze mu dziur
    narobią. :-)

  • 6. Data: 2006-04-04 23:25:35
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > osłaniać ogniem, bo inaczej jest mało skuteczna. W polskich realiach
    > drut ukradną złomiarze, a miny terroryści i mafia. Jeszcze mu dziur

    taaaaak, działo sterowane komputerowo, ostrzał rakietami
    powietrze-ziemia z helikoptera, pluton specjalny...

    a ja bym działkę ogrodził takim ładnym sznurkiem, wystawił tabliczkę, że
    to teren prywatny i powbijał kilka ładnych prętów za sznurkiem tak żeby
    samochody się ładnie nadziały ;-)

  • 7. Data: 2006-04-05 11:08:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    sg [###a...@s...org.pl_WITHOUT.###] napisał:

> [...]
    tabliczkę, że
    > to teren prywatny i powbijał kilka ładnych prętów za sznurkiem tak

    No cóż. To samo proponowałem od początku.

  • 8. Data: 2006-04-05 20:59:53
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Mam nieogrodzan? posesję z dużym trawnikiem. Mój przyszły s?siad (buduje się
    > dopiero) cofa swoje auto wjeżdżaj?c na mój trawnik - tak samo robi? jego
    > pracownicy buduj?cy dom. Kilka razy zwracałem mu uwagę na to, że niszczy mi
    > trawę. Niestety, w dalszym ci?gu obserwuję nowe ?lady w grz?skiej po zimie
    > ziemi od kół pojazdów.

    Wbij parę palików i przeciągnij miedzy nimi tasme. Za tasmą w odleglosci
    okolo metra wbij w ziemie porządne gwozdzie ... takie na 15 cm najmniej
    :D

    --
    Krzysiek, Krakow