  • 41. Data: 2003-06-20 08:40:19
    Temat: Re: Kradzie“ Mojego Dziea
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    Wojtuś puszcza faję wrote:

    > A jak udowodnić gościowi, że to zdjęcie to ja zrobiłem?? Posiadam oryginał w
    > rozdzielce 1024x768.

    log allegro, kto pierwszy zrobil upload zdjecia.

    --
    /===================================\ oOOo (C) Publikacja tego
    \==============================================/ dziennikarskiej.

  • 42. Data: 2003-06-20 08:43:19
    Od: Grzegorz Szyszlo <z...@w...lublin.pl>

    SzerszeN wrote:

    > Użytkownik "Wojtuś puszcza faję" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]
    >
    > a nie uwazasz ze troche przesadzasz??
    >
    > sorry, ale to zwykle zawracanie gitary, sprzedajecie to samo, gre, a nie
    > zdjece,

    wykorzystujac zdjecie, odniosl korzysc materialna.
    tak czy siak, wiekszosc grupowiczow ma racje. nie warto.
    za to warto napastowac allegro, bo jak allegro odpisalo ze
    "z uwagi na duza ilosc maili" to jest posrednikiem w popelnieniu
    przestepstwa, czyli kradziezy wlasnosci intelektualnej.

    pomijam kwestie "wartosci" zdjecia, bo jak by nie patrzec
    chodzi tu o kradziez a nie o to, czy owa wlasnosc intelektualna
    jest cokolwiek warta.

  • 43. Data: 2003-06-20 13:41:44
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Szyszlo" <z...@w...lublin.pl> napisał w wiadomości
    > wykorzystujac zdjecie, odniosl korzysc materialna.

    korzysc odniosl ale nie dlatego ze wykozystal zdjecie tylko dlatego ze
    sprzedal towar, zdjecie pelnilo jedynie funkcje informacyjna, jakby go nie
    bylo towar tez by zostal sprzedany, moze trwalo by to troche dluzej, ale
    doszlo by do skutku

  • 44. Data: 2003-06-21 05:24:04
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > informacyjna, jakby go nie bylo towar tez by zostal sprzedany,
    > moze trwalo by to troche dluzej, ale doszlo by do skutku

    Problemy są tu dwa:
    -czy wykorzystując bez zezwolenia zdjęcie (bohomaza/arcydzieło)
    naruszono prawa autorskie
    -czy zrobiono to w celu osiągnięcia korzyści majątkowych
    Uważasz, że na któreś z pytań odpowiedź brzmi: NIE?

    --
    pozdro
    poreba

  • 45. Data: 2003-06-21 05:33:03
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    > Problemy są tu dwa:
    > -czy wykorzystując bez zezwolenia zdjęcie (bohomaza/arcydzieło)
    > naruszono prawa autorskie

    no coz nie znam dokladnie przepisu o prawach autorskich, ale z drugiej
    strony ten koles nigdy nie twierdzil, ze jest autorem tego zdjecia

    > -czy zrobiono to w celu osiągnięcia korzyści majątkowych

    jak juz napisalem wczesniej uwazam ze wykozystanie tego zdjecia, mialo
    niewielki wplyw na osiagniecie kozysci majatkowej, w dodatku to nie dzieki
    sprzedazy zdjecia ta kozysc zostala osiagniete tylko dzieki sprzedazy towaru

    generalnie chodzi mi o to, ze pewnie w swietle prawa wiekszosc z was ma
    racje i jest to kradziez i wykroczenie, bo raczej o przestepstwie trudno tu
    mowic, osobiscie uwazam ze prawo prawem, ale nalezy w takich wypadkach
    zachowac odrobine zdrowego rozsadku i nie robic z igly widel, bo dojdziemy
    do tego samego co w stanach, ze jak przepuscisz kobiete w windzie, albo
    powiesz jej komplement to oskarzy cie o molestowanie seksualne, a jak ktos
    zobaczy, ze myjesz swojego dzieciaka reka, a nie gabka to oskarzy cie o
    molestowanie seksualne

  • 46. Data: 2003-06-22 20:20:13
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> popełnił 21 cze 2003 na pl.soc.prawo
    utwór news:j6SIa.42537$RM6.514807@news.chello.at:

    > no coz nie znam dokladnie przepisu o prawach autorskich,
    Ani ja... ;)
    > ten koles nigdy nie twierdzil, ze jest autorem tego zdjecia
    Oczywiście :/
    A czytałeś list rozpoczynający wątek?
    "Na potrzeby aukcji allegro zrobiłem zdjęcie" ;)))

    > wykozystanie tego zdjecia, mialo niewielki wplyw na
    > osiagniecie kozysci majatkowej
    A zamiar jaki był?
    Coś mi się kojarzy, że nieudolność/obiektywna bezcelowość
    nie ma na to wpływu.

    > w swietle prawa wiekszosc z was ma racje i jest to kradziez i
    > wykroczenie,
    Większość zabierających głos w tym wątku tak nie twierdzi.
    > bo raczej o przestepstwie trudno tu mowic,
    Aha, mały grzeszek-wykroczenie, duży-przestępstwo?
    Hm, z jaką dziedziną prawa masz najczęściej do czynienia,
    "Kodeksem drogowym"?

    > nalezy w takich wypadkach zachowac odrobine zdrowego rozsadku
    ATSD

    --
    pozdro
    poreba

  • 47. Data: 2003-06-23 04:43:03
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > A czytałeś list rozpoczynający wątek?
    > "Na potrzeby aukcji allegro zrobiłem zdjęcie" ;)))

    ten zekomy zlodziej nie twierdzil ze jest autorem tego zdjecia, czytac
    prosze

    > A zamiar jaki był?
    > Coś mi się kojarzy, że nieudolność/obiektywna bezcelowość
    > nie ma na to wpływu.

    to nie zdjecie powodowalo osiagniecie kozysci, tylko towar

    > Aha, mały grzeszek-wykroczenie, duży-przestępstwo?
    > Hm, z jaką dziedziną prawa masz najczęściej do czynienia,
    > "Kodeksem drogowym"?

    na szczecie z zadna, jak powiedzielem, jak mam wlos na czworo dzielic jak tu
    obecni i nietylko, aby doprowadzic w przyszlosci do sytuacji opisanych
    przezemnie w poprzednim poscie, to ja dziekuje

  • 48. Data: 2003-06-23 10:06:21
    Temat: Re: Kradzież Mojego Dzieła
    Od: "Henry \(Henryk Galuhn\)" <h...@p...fm>

    "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl> wrote in message
    > :)
    > Temat rozbawil mnie do lez :))
    > Sam czesto mam cos na allegro czesto daje swoje zdjecia (bo mam to szczescie
    > miec aparat pod reka) a czasami nie chce mi sie pstrykac i obrabiac to
    > szukam w necie gotowych fotek i jakos nigdy nikt nie rzucal sie ze
    > wykorzystalem jego zdjecie.

    Czy tak samo jak kogoś napadnę i zabiorę mu portfel a on tego nie zgłosi
    na policję to nie jestem złodziejem?

    >Wydaje mi sie ze jestes smieszny w tym Twoim
    > dzialaniu i poczuciu sprawiedliwosci. Sprzedajesz produkt, moze nawet taki
    > sam jak konkurent. Wystarczylo napisac na aukcji zdjecie jest moja
    > wlasnoscia i nie zycze sobie wykorzystywania przez innych uzytkownikow mego
    > artystycznego dziela i mialbys po problemie.

    A ja mam nosić koszulkę z napisem "proszę mnie nie okradać" bo inaczej
    policja nie przyjmie mojego zgłoszenia?

    >Wydaje mi sie ze przesadziles.

    Wydaje mi się że broni swoich praw.

    > Zreszta tak jak napisal ktos wyzej troche uprzejmosci by ne zaszkodzilo
    > gdybys nie robil z "igly widly".

    Przeiceż go nie zastrzelił, tylko wysłał e-miala z informacją - bardzo
    uprzejmie. I przy okazji pyta nas o nasze zdanie - bardzo ciekawe...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 49. Data: 2003-06-23 15:53:51
    Od: m...@p...onet.pl

    Zawsze mozesz oskarzyc osoby ktore rozmawiaja z Toba w tym watku...
    bo nie wiem czy takie cytowanie bez Twojej zgody nie jest niezgodne z prawem.
    Zawsze mozesz udowadniac przed sadem ze to poezja...

    kto wie.. moze ktos juz sprzedaje Twoje wypowiedzi.. np. jako dowcipy...
    bo na swoj sposob to jest zabawne.

  • 50. Data: 2003-06-24 04:40:10
    Od: poreba <d...@p...com>

    > ten zekomy zlodziej nie twierdzil ze jest autorem tego zdjecia,
    > czytac prosze
    To o kim pisałeś "koleś"?
    Aha, chodziło Ci o to, że autorowi nie ukradziono "autorstwa" a
    "jedynie" dzieło?
    Mógłbyś pisać bardziej, hm... jasnawo?

    > to nie zdjecie powodowalo osiagniecie kozysci, tylko towar
    A w jakim celu je tam (na allegro z ofertą) zamieszczono?
    Przypadkiem?

    > jak mam wlos na czworo dzielic jak tu obecni i nietylko,
    > aby doprowadzic w przyszlosci do sytuacji opisanych
    Ale tu nie ma dzielenia własa na czworo. sytuacja jest jasna.

    --
    pozdro
    poreba