  • 1. Data: 2003-06-18 11:36:49
    Temat: zwolnienie z pracy - umowa kontraktowa??
    Od: m...@g...pl (magda)

    Jestem na umowie kontraktowej 10-letniej. Przepracowałam na niej już 7
    lat. W umowie został zawarty punkt, że w razie zwolnienia obowiązuje
    mnie dwutygodniowy okres wypowiedzenia. Chciałabym się dowiedzieć, jak
    ma się to do przepisów prawa pracy i jaki okres wypowiedzenia
    faktycznie mi przysługuje.

    Ponadto interesuje mnie czy i jaką powinnam otrzymać odprawę?

  • 2. Data: 2003-06-18 20:33:41
    Temat: Re: zwolnienie z pracy - umowa kontraktowa??
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 18 Jun 2003 11:36:49 GMT, m...@g...pl
    (magda) zakodował:

    >mnie dwutygodniowy okres wypowiedzenia. Chciałabym się dowiedzieć, jak
    >ma się to do przepisów prawa pracy i jaki okres wypowiedzenia
    >faktycznie mi przysługuje.

    Czy podpisałeś umowę o pracę? Jeżeli nie, to nijak ma się do prawa
    pracy.
    Okres - 2 tygodniowy, zgodnie z umową.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-06-19 09:22:58
    Od: "weronika " <w...@g...pl>

    Trzeba pamietać też o tym, że decyduje treść umowy, a nie jej nazwa.

    Musiałbyś rozważyc, czy umowa, zwana tutaj kontraktową, ma cechy stosunku
    pracy z kp. To znaczy, czy jest to praca: świadczona osobiście, w sposób
    ciągły, ma miejsce podporządowanie pracodawcy, związanie poleceniami
    pracodawcy co do czasu, miejsca i sposobu świadczenia pracy. Wtedy podlega
    przepisom kp.
    Po tym możemy dalej rozważać, czy zawarcie umowy na czas określony _10-
    letni_ nie miało na celu obejścia przepisów prawa pracy.
    A wtedy dopiero można byłoby dalej sie zastanowić, bo nie ma tu zbyt wiele
    miejsca na rozpisywanie wszystkich rozwiazań.

    W.

  • 4. Data: 2003-06-21 08:31:45
    Od: P <h...@a...com>

    On Wed, 18 Jun 2003 20:33:41 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    >Czy podpisałe? umowę o pracę? Jeżeli nie, to nijak ma się do prawa
    >pracy.
    >Okres - 2 tygodniowy, zgodnie z umow?.

    A jak nie umowa o prace to jeszcze mozna ich kopac z 22/1(1) kp i
    22/1(2) kp jak to byl faktycznie stosunek pracy niezaleznie od nazwy
    i charakteru umowy...

    A jak umowa o prace... to... 10 letnia umowa na czas okreslony???? A
    to nie jest tak ze sad powiedzialby ze to sprzeczne ze spol-gosp
    przeznaczeniem??? (wiecej niz 2-3 lata) i uznal za umowe na czas
    nieokreslony? Wtedy byloby 3 miechy... I moznaby za te 3 miechy
    wynagrodzenie...