  • 21. Data: 2009-01-06 12:32:17
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 10:54
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjv9pg$6hj$1@inews.gazeta.pl>):

    > Nie zakładaj takiej spółki - tylko akcyjne.

    A może inaczej: po co spółka? Nie wystarczy DG OF?

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 22. Data: 2009-01-06 12:36:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > A może inaczej: po co spółka? Nie wystarczy DG OF?

    Jeśli ktoś chce być jeszcze większym niewolnikiem naszego
    Państwa to - tak.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 23. Data: 2009-01-06 12:37:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomek napisał:
    > Możesz to rozwinąć, nie nadążam :-)

    Żeby zarejestrować spółkę akcyjną musisz wpłacić co najmniej
    1/4 kapitału. Resztę można wnieść później.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.hipnoza.info

  • 24. Data: 2009-01-06 12:54:20
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 13:36
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gjvj89$1pu$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jeśli ktoś chce być jeszcze większym niewolnikiem naszego
    > Państwa to - tak.

    No ale możesz wyjaśnić, bo się nie znam. Jakie korzyści masz ze spółki, poza
    kłopotami z księgowością, cudowaniem z wypłatą zysków itepe?

  • 25. Data: 2009-01-06 13:17:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 13:54:20 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > No ale możesz wyjaśnić, bo się nie znam. Jakie korzyści masz ze spółki, poza
    > kłopotami z księgowością, cudowaniem z wypłatą zysków itepe?

    Dla szaraka to tak wygląda, ale dla powaznego biznesu fundator powołuje spółkę
    a karku (w zarządzie) nadstawia ktoś inny, za sutą prowizję.
    Historyczną istotą spółek kapitałowych jest przecież to, żeby udziałowcy
    nie odpowiadali za nic. A w praktyce, w dużych spółkach to zarząd też
    za mało co odpowiada bo "nie da przypisać się winy".

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-01-06 13:17:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 13:37:50 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > Żeby zarejestrować spółkę akcyjną musisz wpłacić co najmniej
    > 1/4 kapitału. Resztę można wnieść później.

    Aha, thx

  • 27. Data: 2009-01-06 13:25:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 14:17
    (autor Tomek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.unb66pr2l60ql1@unk>):

> [...]
    > nie odpowiadali za nic. A w praktyce, w dużych spółkach to zarząd też
    > za mało co odpowiada bo "nie da przypisać się winy".

    czyli powstaje kolejna ciulata korporacja, w której wszyscy mają wszystko w
    dupie, a klient jest wycyckany.

  • 28. Data: 2009-01-06 17:29:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tristan napisał:
    > No ale możesz wyjaśnić, bo się nie znam. Jakie korzyści masz ze spółki, poza
    > kłopotami z księgowością, cudowaniem z wypłatą zysków itepe?

    Będę może brutalny, ale powiem tak:

    1) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność zakładając, że
    będzie żył z jakichś mitycznych zysków to... już sam sobie kopie grób.
    Nie ma bowiem firmy, która przynosiłaby zyski.
    To tylko ściema socjalistów, komunistów i fiskusa, że istnieje coś
    takiego jak zysk w firmie - to tylko chwilowa nadwyżka na przyszłe wydatki.

    2) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność i nie potrafi
    poprowadzić sobie sam księgowości lub zakłada, że nie będzie go stać na
    księgową za 300-400 zł to... już sam sobie kopie grób.

    3) jeżeli ktoś chce prowadzić działalność gospodarczą SAMODZIELNIE to...
    już zrobił się niewolnikiem - dożywotnio! - a jego rodzina poszła z
    torbami.

    Działalność gospodarczą jako osoba fizyczna jest jedynie prowadzić gdy
    się uprawia tzw. wolny zawód (w tym lekarza).

    W pozostałych przypadkach liczy się jedynie zbudowanie firmy, którą
    potem komuś - następcom, inwestorom, następnemu pokoleniu itd. - można
    sprzedać i wynagrodzić w ten sposób swoją krwawicę.

    Co do wypłaty kasy z firmy, to żaden problem.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 29. Data: 2009-01-06 17:38:51
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 06 styczeń 2009 18:29
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gk04e8$b9q$1@inews.gazeta.pl>):

    > 1) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność zakładając, że
    > będzie żył z jakichś mitycznych zysków to... już sam sobie kopie grób.
    > Nie ma bowiem firmy, która przynosiłaby zyski.

    Buhahahaha. Zysk jest jedynym i nadrzędnym celem przedsiębiorstwa.

    > To tylko ściema socjalistów, komunistów i fiskusa, że istnieje coś
    > takiego jak zysk w firmie - to tylko chwilowa nadwyżka na przyszłe
    > wydatki.

    Rozumiem, że wieszczysz iż całe przeżarte przez Billa Gatesa zyski przejdą
    na odszkodowania dla poszkodowanych windowsem? ;D nawet jeśli, to przez
    ostatnie 20 lat jakoś na ,,chwilowa'' nadwyżka trwa, a że chłopak już
    wiekowy, to może nie doczekać końca tej chwili.

    To, że Twoje przedsięwzięcia regularnie padają, nie znaczy że to jest norma.

    > 2) jeżeli ktoś dzisiaj chce rozpoczynać działalność i nie potrafi
    > poprowadzić sobie sam księgowości lub zakłada, że nie będzie go stać na
    > księgową za 300-400 zł to... już sam sobie kopie grób.

    Ale nie chodzi o ,,potrafi'' a o ,,od zajebania problemów i cudowania''.

    > 3) jeżeli ktoś chce prowadzić działalność gospodarczą SAMODZIELNIE to...
    > już zrobił się niewolnikiem - dożywotnio! - a jego rodzina poszła z
    > torbami.

    A ja mówię, że nie ma być pracowników? DG OF to forma prawna
    przedsiębiorstwa, a nie że jednoosobowe.

    > Co do wypłaty kasy z firmy, to żaden problem.

    No jak to robisz normalnie, to masz podwójne opodatkowanie. Podobno są
    jakieś knify na ominięcie tego, ale chyba żaden łatwy i prosty.

  • 30. Data: 2009-01-06 18:59:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Patryk Włos wrote:

    > Czy bede mogl zalozyc Sp. z o.o. i nie zatrudniac w niej pracownikow?
    > Po prostu dla siebie, jako zastepnik DG - aby sam ze soba podpisac
    > tylko umowe o zarzadzanie spolka i nie musiec placic ZUSu?

    Jako zastępnik jest bez sensu. Pomijam opłaty startowe w KRS.
    ZUSu nie unikniesz, bo jako jedyny wspólnik
    zapłacisz ZUS jak od DG. Dojdzie Ci księgowość
    (bardziej kłopotliwa), którą możesz próbować sam prowadzić,
    bilans, sprawozdanie (raz do roku ogloszenie tego w MP - 290zł)
    Kłopoty z decyzjami przy jednoosobowym zarządzaniu - część będzie wymagać
    notarialnego poswiadczenia. I na koniec: sprawując zarząd samodzielnie
    odpowiedzialność i tak spoczywa na tobie.
    Więc założyć możesz, ale gdzie zalety tego rozwiązania?