  • 11. Data: 2009-01-06 11:19:19
    Temat: Re: Koszty założenia sp. z o.o.
    Od: reverso <r...@o...pl>

    Arek pisze:

    > Nie zakładaj takiej spółki - tylko akcyjne.

    A jakieś uzasadnienie?

  • 12. Data: 2009-01-06 11:22:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 12:17:48 +0100, reverso napisał(a):

    > Mógłbyś to rozwinąć? O co chodzi z tymi umowami?

    Art. 230 ksh: Rozporządzenie prawem lub zaciągnięcie zobowiązania do
    świadczenia o wartości dwukrotnie przewyższającej wysokość kapitału
    zakładowego wymaga uchwały wspólników, chyba że umowa spółki stanowi
    inaczej. Przepisu art. 17 § 1 nie stosuje się.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-01-06 11:36:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Tomek napisał:
    > Czemu? W akcyjnej zarząd nie odpowiada za długi ?
    > Czy coś jeszcze?

    Zarząd odpowiada za długi tylko w określonych sytuacjach, takich samych
    w obu rodzajach spółek.
    Ale nie w tym rzecz, ale np.

    a) pieprzonym bankom przewraca się teraz w głowie i mają absurdalne
    żądania jak np. podawania - uwaga, sic! - DANYCH UDZIAŁOWCÓW takich jak
    roczne PITy , stan cywilny, itd. itp. aż normalnie do rozmiarów
    fiuta/biustu.
    Natomiast bardzo się obruszają gdy takie same informacje Ty byś od nich
    żądasz, gdyż przecież zakłada się konto z intencją posiadania na nim kasy ;)
    Zresztą widzę, że powoli ta zaraza - jak każda absurdalna głupota -
    rozszerza się też i innym już palma zaczyna odbijać.
    W spółce akcyjnej nie masz takich problemów - akcje na okaziciela i finito.

    b) w pełnej swobodzie obracania akcjami spółki gdy są na okaziciela,
    zastawiania ich, pożyczania itd. a także możliwości ich dematerializacji
    (choć to kosztuje) oraz - gdy tego zechcą akcjonariusze - praktycznie
    niezwłocznego wejścia na rynek giełdowy lub paragiełdowy (jak np.
    Newconnect).

    W przypadku spółki z o.o. musisz zawsze zawrzeć umowę notarialną o
    zbyciu udziałów co jest nie tylko upierdliwe, ale i kosztuje.
    Druga sprawa to droga przez mękę, czas i koszty gdybyś MUSIAŁ
    przekształcić spółkę z o.o. w akcyjną, np. w sytuacji gdy firma się
    rozwinęła i jednak chciałbyś wejść na giełdę.

    Reasumując - nie widzę żadnego sensu zakładania spółki z o.o.,
    szczególnie, że od 8 stycznia na kapitał spółki akcyjnej wystarczy 100
    tys. zł czyli w praktyce wystarczy wpłacić 25 tys. zł.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.reputacja.net

  • 14. Data: 2009-01-06 11:53:00
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > masakryczne pałowanie się zarządu z *każdą* umową o pracę (chyba że w
    > umowie spółki da się stosowne klauzule).

    O, to teraz pytanie bardziej praktyczne:

    Czy bede mogl zalozyc Sp. z o.o. i nie zatrudniac w niej pracownikow? Po
    prostu dla siebie, jako zastepnik DG - aby sam ze soba podpisac tylko
    umowe o zarzadzanie spolka i nie musiec placic ZUSu?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 15. Data: 2009-01-06 11:58:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 12:53:00 +0100, Patryk Włos napisał(a):

> [...]
    > prostu dla siebie, jako zastepnik DG - aby sam ze soba podpisac tylko
    > umowe o zarzadzanie spolka i nie musiec placic ZUSu?

    Oczywiście, że możesz, pamiętaj jednak, że wpadasz w CIT, w
    sprawozdawczość i takie tam historie.

  • 16. Data: 2009-01-06 11:59:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Oczywiście, że możesz, pamiętaj jednak, że wpadasz w CIT, w
    > sprawozdawczość i takie tam historie.

    Polemizuję z brakiem ZUSu

    "Wspólnik jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest
    osobą prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu
    przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych.

    W związku z powyższym ma obowiązek rozliczania składek - co najmniej od
    minimalnych zadeklarowanych podstaw wymiaru - we własnym zakresie, na
    takich zamych zasadach jak wszyscy przedsiębiorcy prowadzący działalność
    gospodarczą np. jednoosobowo czy w spółce cywilnej."
    http://www.vat.pl/jednoosobowa_spzoo_platnik_zus_107
    5.php

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-01-06 12:10:25
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 12:59:29 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > osobą prowadzącą pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu
    > przepisów o ubezpieczeniach społecznych i zdrowotnych.

    Ja się nie znam, ale myślę, że tu mowa jest o wspólniku, nie o członku
    zarządu. Jeśli wspólnik powoła się na członka zarządu i będzie coś tam
    sobie płacił, to chyba cytowana opinia niekoniecznie musi mieć
    zastosowanie.

  • 18. Data: 2009-01-06 12:14:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > zarządu. Jeśli wspólnik powoła się na członka zarządu i będzie coś tam
    > sobie płacił, to chyba cytowana opinia niekoniecznie musi mieć

    No to wtedy miałyby zastosowanie zasady ogólne, czyli aby nie płacić
    społecznego z DG, z członkostwa musiałby otrzymywać minimalną krajową.
    Nijak nie jest to niepłacenie ZUSu :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-01-06 12:20:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 06-01-2009 o 12:36:10 Arek <a...@e...net> napisał(a):

    > tys. zł czyli w praktyce wystarczy wpłacić 25 tys. zł.

    Możesz to rozwinąć, nie nadążam :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-01-06 12:22:23
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

    > Oczywiście, że możesz, pamiętaj jednak, że wpadasz w CIT, w
    > sprawozdawczość i takie tam historie.

    Chore. Zeby nie moc sobie bezkosztowo pozakladac kilku firm i od czasu
    do czasu tu i tam czegos dorobic...