  • 31. Data: 2010-08-24 12:00:49
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    news:i50bsq$5d5$2@news.onet.pl...
    > No ale to właśnie DO jest tym potwierdzeniem.

    Tyle, że koszt wyrobienia dowodu to kilkadziesiąt złotych. Trwa to miesiąc.
    Przy czym conajmniej dwie wizyty obywatela w urzędzie, no i jeszcze fotograf
    etc. Transport z wytwórni papierów, obsługa itd.
    Czyż nie prościej byłoby przyjść raz, wypełniać formularz zgłoszenia adresu,
    którego mały odcinek zostanie Ci podstemplowany czy oklejony jakimś
    znaczkiem holograficznym. Od ręki. W końcu chodzi tylko o adres, a nie o
    całą tożsamość... W wielu krajach funkcjonują podobne rozwiązania, w których
    d.o. są bez adresu.

  • 32. Data: 2010-08-24 12:13:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 14:00, Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > a nie o całą tożsamość... W wielu krajach funkcjonują podobne
    > rozwiązania, w których d.o. są bez adresu.

    No i masz nosić stado papierków? To już lepiej mieć DO z cipą i adres
    aktualizowany automatycznie przez urzędasa i podpisany jego podpisem
    elektronicznym.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2010-08-24 12:39:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    > No i masz nosić stado papierków?

    A po co masz nosić? Kiedy to taki adres w dowodzie ma być przydatny? Chyba
    na poczcie i to w dodatku, gdy odbierasz list dla kogoś innego, ale wysłany
    pod Twój adres. A tak poza tym?
    Otóż w naszych głowach się przyjęło, że to tylko adres jest niezbędny do
    zidentyfikowania drugiej strony. A tak nie jest.
    Personalia i zestaw numerków wystarcza, dane korespondencyjne klient
    deklaruje na własną odpowiedzialność.

    >To już lepiej mieć DO z cipą i adres
    > aktualizowany automatycznie przez urzędasa i podpisany jego podpisem
    > elektronicznym.

    Może i lepiej, tyle, że akutat Ci co im adres z dowodu ewentualnie mógłby
    się jeszcze do czegoś przydać, akurat pewnie nie będą mieli czytników tak
    prędko.

  • 34. Data: 2010-08-24 16:36:24
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Rozumiem, że państwo potrzebuje ewidencjonować obywatela do różnych
    > statystyk, do planowania inwestycji itp. Ale do tego wystarczy jedna
    > baza.
    Jadąc dzisiaj do domu słuchałem w radiu rozmowy z kimś od spisu rolnego, kto
    powiedział, że na potrzeby tego spisu zrobili sobie własną bazę informacji o
    rolnikach, gromadząc dane z innych baz: PESEL, ZUS, KRUS itp. Czyli da się.
    Ale się nie chce.

    JaromirD

  • 35. Data: 2010-08-24 17:19:35
    Temat: [OT]Re: Koszt przemeldowania
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/24/2010 06:36 PM), JaromirD wrote:

> [...]
    > rolnikach, gromadząc dane z innych baz: PESEL, ZUS, KRUS itp. Czyli da się.

    Pewnie że się da. Tylko że to jest bardziej kosztowne, oraz .. czy na
    pewno chcemy żeby państwo wiedziało o nas jeszcze więcej?

    Zauważmy że w tej bazie spisu rolnego będą dane o majątku rolników.

    p. m.

  • 36. Data: 2010-08-24 18:48:47
    Temat: Re: [OT]Re: Koszt przemeldowania
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    mvoicem wrote:

> [...]
    > pewno chcemy żeby państwo wiedziało o nas jeszcze więcej?
    >
    > Zauważmy że w tej bazie spisu rolnego będą dane o majątku rolników.

    Ale oni połączyli JUŻ dostępne informacje. To, że przy okazji spisu
    wyciągają nowe, to inna sprawa.

    JaromirD

  • 37. Data: 2010-08-24 20:57:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/24/2010 08:48 PM), JaromirD wrote:
> [...]
    [...]
    > Ale oni połączyli JUŻ dostępne informacje.

    Już dostępne, ale w różnych bazach. A więc trudniej dostępne.

    > To, że przy okazji spisu
    > wyciągają nowe, to inna sprawa.

    Nie dosyć że nowe, ale w pewnym sensie wrażliwe. Zdecydowanie
    wykraczające poza potrzeby statystyczne.

    p. m.

  • 38. Data: 2010-08-24 21:48:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Wszystkie te dokumenty powinny
    > zawierać tylko pesel i działać po prostu w komplecie z DO. Tak jak
    > działa Karta Ubezpieczeniowa do przychodni lekarskiej.

    Tristan, piszesz na grupie ogólnopolskiej.
    Jeśliby statystyka czytelników odpowiadała proporcjom ludnościowym,
    to niecała 1/8 czytelników miałaby jakieś mgliste pojęcie (nie
    każdy chodzi regularnie do lekarza :P) o czym piszesz!

    > No i se miej. Z dokładnością do mieszkania, bo to chore, żebym jako
    > przedsiębiorca musiał np. w domu upierdliwych klientów przyjmować.

    Nie musisz.
    Ale ponieważ nie ma mocy sprawczej, która mogłaby Ciebie zmusić
    do przyjmowania ich w "punkcie przyjmowania klientów" (a łatwo
    się uchylić, przenosząc ten punkt gdzieś dalej - nie wiem czy
    zauważyłeś, ale Vattenfall przeniósł już dawno kasy do Rudy :P)
    to musi istnieć metoda ścigania "odpowiedzialnego".

    > Punkt Przyjmowania Klientów powinien w 100% wystarczyć. Jak chcę mieć go
    > w domu, moja sprawa. Ale jak chcę mieć gdzie indziej, takoż moja.

    Ale jak wyżej - nie ma metody zmuszenia Cię żebyś w tym p. był
    dostępny. A niedostępność w miejsc zamieszkiwania formalnie
    zmusza do ciągłej podrózy :>

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-08-24 22:22:44
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Mon, 23 Aug 2010 16:56:42 +0200, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > 9 km... Ale o jeden powiat. Więc niestety auto trzeba przerabiać wiele
    > rzeczy.

    Więc nie problem podjechać.

    > Tak, rodzice i siostra.

    No to odpusć sobie zmianę DR i PR. Pod starym adresem jest wciaż z Tobą
    kontakt.

    > No szansa na sprawdzenie wyjdzie przy najbliższej kontroli, jak się nie
    > będzie zgadzało pomiędzy dokumentami.

    Między DR a PR będzie się zgadzało. DO udajesz, że nie masz.

    > No wiesz, jak mam mieć bałagan w papierach to najprościej chyba się nie
    > przemeldowywać.

    Porządek kosztuje 800 zł.

    > jestem zameldowany z rodziną. Zwłaszcza US, który od lat łyka nasze
    > wspólne rozliczenie, choć podlegamy pod różne USy. Gorzej jak się
    > zdenerwują, że czemu wspólne, skoro wspólnie nie mieszkamy.

    Wtedy prosisz o podstawę prawną. I problem znika.

    --
    Mar.

  • 40. Data: 2010-08-24 22:24:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

> [...]
    > to niecała 1/8 czytelników miałaby jakieś mgliste pojęcie (nie
    > każdy chodzi regularnie do lekarza :P) o czym piszesz!

    Nie i co z tego, że nie chodzą do lekarza? Karty mają chyba na wszelki
    wypadek, nie? Te karty są chyba z 12 lat już, to chyba każdy sobie
    wyrobił przez ten czas.

    > Nie musisz.
    > Ale ponieważ nie ma mocy sprawczej, która mogłaby Ciebie zmusić
    > do przyjmowania ich w "punkcie przyjmowania klientów"

    A w mieszkaniu jest? Też mogę zamknąć bramę i wypuścić psa.

    > (a łatwo
    > się uchylić, przenosząc ten punkt gdzieś dalej - nie wiem czy
    > zauważyłeś, ale Vattenfall przeniósł już dawno kasy do Rudy :P)

    Nie wiem, nigdy nie byłem u watemsrała jeszcze po nic. Ostatnio tylko
    się zdziwiłem, że jakieś stoisko otworzył w M1. Po grzyba, to nie wiem.
    I nawet tłumy tam siedziały dzisiaj. No ale ludzie ogólnie dziwne są.

    > to musi istnieć metoda ścigania "odpowiedzialnego".

    Wystarczy konieczność udostępnienia adresu korespondencyjnego o mocy
    obecnego adresu zamieszkania.

    > Ale jak wyżej - nie ma metody zmuszenia Cię żebyś w tym p. był
    > dostępny. A niedostępność w miejsc zamieszkiwania formalnie
    > zmusza do ciągłej podrózy :>

    A jak będę dostępny, ale zamknięte drzwi będą? To też pozostanie ci
    korespondencja tylko.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek