  • 1. Data: 2010-08-23 10:42:12
    Temat: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie sobie kalkuluję koszt przemeldowania i wychodzi mi straszna
    kwota. Przerejestrowanie samochodów około 400zł. Legitymacja służbowa:
    50zł. Pieczątki też koło 100zł, prawo jazdy, koło 90zł. DO 30zł. EDG
    chyba jest teraz już za darmo wszędzie, tak? Ale jakby nie liczyć, to i
    tak z 800zł poleci. Za sam fakt przemeldowania się w imię zasad.

    Czy takie skubanie obywatela jest zgodne z prawem? Wg mnie auto
    zarejestrowane w Gliwicach powinno już jeździć na gliwickich blachach i
    dopiero kolejne nowe bym zarejestrował w nowym miejscu. A nie tak
    wszystko na raz w jeden miesiąc pół pensji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-08-23 12:28:43
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 12:42 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
> [...]
    > chyba jest teraz już za darmo wszędzie, tak? Ale jakby nie liczyć, to i
    > tak z 800zł poleci. Za sam fakt przemeldowania się w imię zasad.

    Czy to ma na pewno związek z przemeldowaniem czy ze zmianą zamieszkania?

    > Czy takie skubanie obywatela jest zgodne z prawem? Wg mnie auto
    > zarejestrowane w Gliwicach powinno już jeździć na gliwickich blachach i
    > dopiero kolejne nowe bym zarejestrował w nowym miejscu.

    Moje auto na lubelskich numerach jeździ po wielkopolsce już trzeci rok i
    tak pewnie będzie aż do jego sprzedaży. Nikt się nie czepia.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-08-23 12:38:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-23 14:28, mvoicem pisze:

    > Czy to ma na pewno związek z przemeldowaniem czy ze zmianą zamieszkania?

    Nie wiem, nie znam się na czasowych meldunkach. Chodzi mi o zmianę trwałą.

    > Moje auto na lubelskich numerach jeździ po wielkopolsce już trzeci rok i
    > tak pewnie będzie aż do jego sprzedaży. Nikt się nie czepia.

    No ale to niezgodnie z prawem. Masz 30 dni na zmianę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-08-23 12:46:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 02:38 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie wiem, nie znam się na czasowych meldunkach. Chodzi mi o zmianę trwałą.

    To ujmę temat inaczej - skoro się przemeldowujesz, to zmieniłeś miejsce
    zamieszkania (bo inaczej po co byś to robił :) ).

    Czy myślisz że jakbyś się nie meldował/nie musiał meldować to nie
    musiałbyś wymieniać w/w dokumentów/pieczątek?

    A konkretnie co za to grozi?

    p. m.

  • 5. Data: 2010-08-23 13:07:07
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-08-2010 o 14:46:18 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy myślisz że jakbyś się nie meldował/nie musiał meldować to nie
    > musiałbyś wymieniać w/w dokumentów/pieczątek?

    Za brak meldunku - prokurator, za resztę - mandat. W praktyce -
    najpradopodobniej nic

    --
    Tomek

  • 6. Data: 2010-08-23 13:58:16
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Mon, 23 Aug 2010 12:42:12 +0200, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > właśnie sobie kalkuluję koszt przemeldowania i wychodzi mi straszna

    Nie napisałeś, jak daleko to przemeldowanie.
    Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie ktoś kogo znasz.

    > kwota. Przerejestrowanie samochodów około 400zł.

    Samochód ma być zarejestrowany. Skoro jest, właściciel jest prawidłowy to
    nie musisz się bawić w zmianę adresu w DR. Tak, prawo tego wymaga, ale
    marna szansa, że ktoś to sprawdzi. Poza tym kary za to nie ma.

    > prawo jazdy,

    Prawo jazdy nie służy do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
    to nic Ci nie grozi.

    > Czy takie skubanie obywatela jest zgodne z prawem?

    Oczywiście.

    > zarejestrowane w Gliwicach powinno już jeździć na gliwickich blachach i
    > dopiero kolejne nowe bym zarejestrował w nowym miejscu. A nie tak
    > wszystko na raz w jeden miesiąc pół pensji.

    Dlatego też ludzie zmieniająca adresy zamieszkania i korespondencyjne, ale
    zameldowania tylko gdy nie mają wyjścia.

    --
    Mar.

  • 7. Data: 2010-08-23 14:51:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-23 14:46, mvoicem pisze:
    > To ujmę temat inaczej - skoro się przemeldowujesz, to zmieniłeś miejsce
    > zamieszkania (bo inaczej po co byś to robił :) ).

    No nie zmieniłem, ale w końcu czas się ustatkować i zameldować z rodziną.

    > Czy myślisz że jakbyś się nie meldował/nie musiał meldować to nie
    > musiałbyś wymieniać w/w dokumentów/pieczątek?

    Ano nie. Właśnie z powodu tych kosztów wciąż z tym zwlekam.

    > A konkretnie co za to grozi?

    Nie wiem :D Pani w urzędzie mówiła, że to niezgodne z PoRD. Nie wiem co
    grozi za rozjazd adresów w dokumentach. Dla pewności od lat trzymam się
    jednej wersji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-08-23 14:56:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-23 15:58, MAR pisze:

    > Nie napisałeś, jak daleko to przemeldowanie.

    9 km... Ale o jeden powiat. Więc niestety auto trzeba przerabiać wiele
    rzeczy.

    > Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie ktoś kogo znasz.

    Tak, rodzice i siostra.

    > Samochód ma być zarejestrowany. Skoro jest, właściciel jest prawidłowy to
    > nie musisz się bawić w zmianę adresu w DR. Tak, prawo tego wymaga, ale
    > marna szansa, że ktoś to sprawdzi. Poza tym kary za to nie ma.

    No szansa na sprawdzenie wyjdzie przy najbliższej kontroli, jak się nie
    będzie zgadzało pomiędzy dokumentami.

    Znaczy obowiązek jest, a kary nie ma i konsekwencji nie ma? Dziwne to.

    > Prawo jazdy nie służy do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
    > to nic Ci nie grozi.

    No wiesz, jak mam mieć bałagan w papierach to najprościej chyba się nie
    przemeldowywać.

    > Dlatego też ludzie zmieniająca adresy zamieszkania i korespondencyjne, ale
    > zameldowania tylko gdy nie mają wyjścia.

    No zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania. Inaczej trzeba
    udawać, że się mieszka gdzie indziej. Mi się takie udawanie znudziło,
    zwłaszcza że zastanawiam się czy ktoś w końcu się nie doczepi, że nie
    jestem zameldowany z rodziną. Zwłaszcza US, który od lat łyka nasze
    wspólne rozliczenie, choć podlegamy pod różne USy. Gorzej jak się
    zdenerwują, że czemu wspólne, skoro wspólnie nie mieszkamy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-08-23 17:21:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 04:51 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No nie zmieniłem, ale w końcu czas się ustatkować i zameldować z rodziną.

    Czyli zmieniłeś, tyle że wcześniej.

    > Ano nie. Właśnie z powodu tych kosztów wciąż z tym zwlekam.

    Czyli masz:
    - nieaktualną legitymację służbową,
    - nieaktualną pieczątkę (DG?),
    - nieaktualne prawo jazdy,
    - nieaktualny wpis w EDG,

    i z tym żyjesz :). To co ci szkodzi się zameldować i nadal żyć z
    nieaktualnymi danymi w w/w dokumentach/pieczątkach?

    I czemu wiążesz koszt uaktualnienia danych z przemeldowaniem się a nie
    z tym że te dane się po prostu zmieniły?

    p. m.

  • 10. Data: 2010-08-23 17:24:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/23/2010 04:56 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania.

    Mylisz skutek z przyczyną :). Jest dokładnie odwrotnie.

> [...]
    > jestem zameldowany z rodziną. Zwłaszcza US, który od lat łyka nasze
    > wspólne rozliczenie, choć podlegamy pod różne USy.

    Skoro mieszkacie wspólnie, to nie macie prawa podlegać pod różne USy, bo
    podlegasz pod US właściwy dla twojego miejsca zamieszkania.

    > Gorzej jak się
    > zdenerwują, że czemu wspólne, skoro wspólnie nie mieszkamy.

    Albo czemu od lat podajesz fałszywe dane w zeznaniach ;).

    p. m.