  • 21. Data: 2010-08-24 08:34:11
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 01:46, mvoicem pisze:

    > To że A wymaga B nie oznacza że B jest następstwem A.

    Widać operujemy inną języką polską.

    http://sjp.pwn.pl/slownik/2539754/wymagac

    wymagać
    1. <<domagać się, życzyć sobie czegoś kategorycznie>>
    2. <<niezbędnie potrzebować czegoś>>
    3. <<nakładać na kogoś jakiś obowiązek>>

    Zmiana miejsca zamieszkania w sensie prawnym wymaga czyli ,,nakłada na
    kogoś jakiś obowiązek'' zameldowania. Tak samo jak śmierć pacjenta
    wymaga czyli ,,nakłada na kogoś jakiś obowiązek'' pochowania gościa.

    > Przestał być twój w momencie kiedy sie przeprowadziłeś.

    Nie przestał, dalej mnie obsługuje.

    > Bez bólu. Sprawdzone w praktyce przeze mnie i wielu grupowiczów
    > p.s.p.podatki (o czym powinieneś wiedzieć). Po prostu w US ich nie
    > obchodzi gdzie jesteś zameldowany.
    > [...]

    Tylko nagle rozjedzie się EDG. Więc muszę zmienić EDG. Wtedy rozjedzie
    się EDG z DO i wszystko poleci lawinowo.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2010-08-24 08:47:31
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > eee, bez jaj.
    > grzywna co najwyzej.

    A wojsko...? ;)

  • 23. Data: 2010-08-24 08:49:43
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 01:51, mvoicem pisze:
    > Z drugiej strony patrząc, to ja mam płacić, ty masz płacić po to żeby
    > stworzyć superbazę z danymi wszelkimi. Obawiam się że utrzymanie i
    > zapewnienie jej bezpieczeństwa byłoby droższe (per capita) niż to co
    > zaoszczędzisz kilka razy w życiu na opłatach.

    To znaczy że baza PESEL nie istnieje? Albo że baza z DO nie istnieje i
    że adresy na DO są tylko drukowane i zapominane?

    > No właśnie - i chcę znać twój adres. Zwłaszcza wtedy kiedy mi go nie
    > podasz ;).

    No a co ma mój adres związku z tym, w jakim US składam zeznania? Czy to,
    że teraz składam do Gliwic zmienia Twoją sytuację? Jako kontrahent o tym
    nie wiesz. Nie bardzo też wiesz nawet w jakim UG mam EDG, bo to, że mam
    sklep w Wrocławiu, ośrodek szkoleniowy w Łodzi, przystań żeglarską w
    Iławie itp. nie daje ci tej wiedzy.

    Całość teraz działa jak dawniej banki. Mogłeś se mieć całą sieć banków w
    Polsce, a i tak jak miałeś konto w oddziale w Pcimiu, to tam miałeś
    konto i musiałeś się tam bujać. Chyba jeszcze część starych banków jak
    ING tak mają. Ale w Lukasie czy Multibanku po prostu losujesz sobie
    najbliższy oddział i tyle. Albo nawet nie ma oddziałów, bo sobie sam
    wszystko robisz jak w mBanku.

    Rozumiem, że państwo potrzebuje ewidencjonować obywatela do różnych
    statystyk, do planowania inwestycji itp. Ale do tego wystarczy jedna
    baza. Jak urzędas chce sprawdzić ile aut jest w danym rejonie żeby
    zaplanować drogi, to niech sobie jak to mówisz JOJNIE mnie z bazą
    zamieszkań, która i tak jest.

    > No to jaki jest związek z obowiązkiem meldunkowym?

    Że aby go zrealizować, muszę zapłacić 800zł. Bo tyle kosztuje jego
    realizacja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2010-08-24 09:00:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/24/2010 10:49 AM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To znaczy że baza PESEL nie istnieje? Albo że baza z DO nie istnieje i
    > że adresy na DO są tylko drukowane i zapominane?

    Baza PESEL istnieje. Ale w niej nie masz danych o prawach jazdy,
    dowodach osobistych itd... Jeżeliby w niej to wszystko trzymać, to
    byłoby to a) drogie , b) niewygodne w użytkowaniu (bo w dokumencie
    musiałbyś zamiast adresu mieć identyfikator z bazy).

    > No a co ma mój adres związku z tym, w jakim US składam zeznania?

    Zauważ że napisałem "ale co do DG to nie do końca", czyli o DG pisałem a
    nie o US.

    > Czy to,
    > że teraz składam do Gliwic zmienia Twoją sytuację? Jako kontrahent o tym
    > nie wiesz. Nie bardzo też wiesz nawet w jakim UG mam EDG,

    Ale ty masz to obowiązek podać/wywiesić w widocznym miejscu. To wchodzi
    w skład podstawowych danych o przedsiębiorcy. Jako twój (potencjalny)
    kontrahent/klient mam prawo wiedzieć gdzie mieszkasz, jaki jest twój
    NIP, jaki jest twój numer wpisu do EDG i w jakim UG/UM.

    [...]

    > Że aby go zrealizować, muszę zapłacić 800zł. Bo tyle kosztuje jego
    > realizacja.

    Nie, obowiązek meldunkowy nie kosztuje cię (poza dojazdem i straconym
    czasem) ani grosza. Wszystkie te w/w koszty są spowodowane twoją zmianą
    adresu.

    p. m.

  • 25. Data: 2010-08-24 09:06:41
    Temat: [OT]Re: Koszt przemeldowania
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/24/2010 10:34 AM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Widać operujemy inną języką polską.
    >
    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2539754/wymagac

    Widać tak. A ze słownika też trzeba umieć korzystać. EOT.

    p. m.

  • 26. Data: 2010-08-24 09:20:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał
    >Taka zmiana nie powinna kosztować 800zł. Powinna być
    > wykonywalna etapami po prostu. Co to komu przeszkadza, żeby moje auta
    > były zarejestrowane w Gliwicach do swojej śmierci? Przecież jeżdżą tak
    > samo jak po zmianie blach. Uprawnienia też mam na cały kraj, tylko
    > zarejestrowane w GL. Prawko też jest prawko EU, co za różnica gdzie
    > mieszkam? To wszystko nie powinno być regionalizowane.

    Po co zmieniać dokumenty za każdym razem czy robić w nich wpisy, po co
    zmieniać tablice...?
    Każdego posiadacza jednozncznie identyfikuje nazwa+PESEL/REGON, podobnie z
    prawem jazdy.
    A ustalenie adresu, jeśli byłoby to kiedyś konieczne, na tej podstawie
    każdemu uprawnionemu np. Policji zajmuje kika minut sprawdzenia w innej
    bazie. No nawet jeśli by się uprzeć, że kierowca ma zgłaszać zmianę adresu
    to i tak przy centralnym jego przetwarzaniu w bazie, nie widzę sensu wydawać
    mu za każdym razem nowe prawo jazdy czy dowód rejestracyjny...

    >W ogóle jedynym
    > miejscem gdzie powinien być adres, to jest DO.

    IMHO też tam nie musi być. Miejsce zamieszkania powinno się _zgłaszać_ , w
    jednym urzędzie, który by uzupełniał bazę PESEL i wystawiał potwierdzenie.
    Wymienianie z tej przyczyny dowodu za każdym razem jest zbędne.

    I tym sposobem z conajmniej 4 wizt w urzędach zostałaby 1.
    Etaty urzędnicze mogłby zostać przeniesione do sektorów bardziej potrzebnych
    (budowa dróg, przedszkola itd.).
    A zaganiani obywatele zamiast stać w kolejkach po wydanie nowego dokumentu
    zajmowali by się swoją pracą powiększającą przecież PKB i wpływy z podatków.
    I żyłoby się lepiej...

  • 27. Data: 2010-08-24 09:21:06
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >DO 30zł.

    Chyba już nie.

  • 28. Data: 2010-08-24 09:36:53
    Temat: Re: [OT]Re: Koszt przemeldowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 11:06, mvoicem pisze:

    > Widać tak. A ze słownika też trzeba umieć korzystać. EOT.

    Tłumaczenie: ,,chciałem się czepić słówka, nie wyszło mi, foch''

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2010-08-24 11:52:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 11:00, mvoicem pisze:
> [...]
    > byłoby to a) drogie , b) niewygodne w użytkowaniu (bo w dokumencie
    > musiałbyś zamiast adresu mieć identyfikator z bazy).

    Po pierwsze kwestia trzymania to kwestia techniczna.
    Po drugie owszem, masz identyfikator z bazy. PESEL właśnie :D Masz go w
    DO, masz w paszporcie, masz w prawie jazdy. W DR chyba nie ma, ale nic
    nie stoi na przeszkodzie, żeby było. Wszystkie te dokumenty powinny
    zawierać tylko pesel i działać po prostu w komplecie z DO. Tak jak
    działa Karta Ubezpieczeniowa do przychodni lekarskiej. Na starych był
    adres, na nowych tylko imię, nazwisko i pesel. Fakt, że nazwisko też się
    zmienia, no ale nie tak często. Choć też jakby był goły pesel, nie
    byłoby źle.

    > Zauważ że napisałem "ale co do DG to nie do końca", czyli o DG pisałem a
    > nie o US.

    No i co z tą DG? Teraz też tak Bugiem a Prawdą nie wiesz gdzie ją mam
    wpisaną tylko musisz szukać wyszukiwarką na stat.gov.pl. A jak zamknę
    działalność to i tak nie dojdziesz przez stata, bo dostaniesz komunikat,
    że ta DG jest już wyrejestrowana.

    > Ale ty masz to obowiązek podać/wywiesić w widocznym miejscu.

    No i jaki ma związek ten obowiązek z wyborem przeze mnie miejsca, gdzie
    się chcę zarejestrować?

> [...]
    > kontrahent/klient mam prawo wiedzieć gdzie mieszkasz, jaki jest twój
    > NIP, jaki jest twój numer wpisu do EDG i w jakim UG/UM.

    No i se miej. Z dokładnością do mieszkania, bo to chore, żebym jako
    przedsiębiorca musiał np. w domu upierdliwych klientów przyjmować.
    Punkt Przyjmowania Klientów powinien w 100% wystarczyć. Jak chcę mieć go
    w domu, moja sprawa. Ale jak chcę mieć gdzie indziej, takoż moja.

    > Nie, obowiązek meldunkowy nie kosztuje cię (poza dojazdem i straconym
    > czasem) ani grosza. Wszystkie te w/w koszty są spowodowane twoją zmianą
    > adresu.

    Twoja logika jest tak pokrętna, że nawet nie będę tego komentował, bo
    rence i nogy opadają.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-08-24 11:54:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-08-24 11:20, Piotr [trzykoty] pisze:

> [...]
    > , w jednym urzędzie, który by uzupełniał bazę PESEL i wystawiał
    > potwierdzenie. Wymienianie z tej przyczyny dowodu za każdym razem jest

    No ale to właśnie DO jest tym potwierdzeniem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek