  • 71. Data: 2010-09-17 09:17:51
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Lekarz podstawowej opieki odmówił i wysłał do specjalisty
    > (sulfacetamid tak, sulfacetamid HEC nie).

    Odmówił bo tak chciał (podstawy prawnej nie miał), powodów może być
    wiele (np. chciał cię jednak odesłać do specjalisty bez wielkiego
    tłumaczenia o co chodzi). Generalnie każdy lekarz może napisać receptę
    100% płatną na każdy lek będący w obrocie w Polsce (wpisany do
    Urzędowego Wykazu Produktów leczniczych....). Osobną sprawą jest pisanie
    leków na choroby przewlekłe, nowotwory, narkotyki itp gdzie w grę
    wchodzą duże pieniądze refundowane przez NFZ, bo tu lekarz musi się
    wykazać podstawą medyczną do zapisania takiego leku ze zniżką.

    > Być może tak było, ale stwierdzam że jak na razie nie spotkałem się
    > z przypadkiem "blokady na RMUA".

    Bo jak już napisano wcześniej to jest grupa ogólnopolska a nie śląska (a
    ten region jest specyficzny pod względem kart, książeczek, recept itp.
    rzeczy)

  • 72. Data: 2010-09-18 08:20:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie. Cennik wystawiony dla klienta nie jest równy stawkom
    > płaconym przez NFZ. Trochę tak jakby NFZ miał ceny hurtowe, a tam wiszą
    > detaliczne. Rozumiesz?

    Ależ rozumiem.
    I żaden nieubezpieczony nie poszedł do UOKiK ze skargą na "ździerstwo"?
    (przypomnę, że Tristan pisał o *10x* proporcji cen, nie 10% narzutu
    lecz 10 *razy*)

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2010-09-19 19:37:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Ależ rozumiem.
    > I żaden nieubezpieczony nie poszedł do UOKiK ze skargą na "ździerstwo"?

    Ale jakie zdzierstwo? Ceny są rynkowe i już.
    Można skarżyć kogoś za za wysokie ceny? Prostytutki też będziesz
    skarżył, że za dużo na DK 88 biorą, a alfonsowi darmo dają? :D

    > (przypomnę, że Tristan pisał o *10x* proporcji cen, nie 10% narzutu
    > lecz 10 *razy*)

    No i? Jak kupujesz Windowsa w sklepie za 800zł, to myślisz, że taki HP
    płaci 800zł od sztuki? Nie wiem dokładnie ile punktów jest warta wizyta,
    ale jak bardzo chcesz, pogadam z babkami ze statystyki jak będę w
    szpitalu. To się zresztą pozmieniało jakoś i te wyliczenia nie są takie
    proste. Ale generalnie 50zł za wizytę Gotfryda z grypą to przychodnia
    nie dostaje, ani 40zł też nie. Może nie 5, może 10....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 74. Data: 2010-09-20 16:12:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Sep 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jakie zdzierstwo?

    W sugerowanej przez Ciebie 10x różnicy między ceną "hurtową"
    a "detaliczną.

    > Ceny są rynkowe i już.
    > Można skarżyć kogoś za za wysokie ceny?

    Z art.388 KC?
    Ależ oczywiście - można!
    (co, napiszesz mi że nigdy nie czytałeś? - to Ci napiszę że nie wierzę
    i basta :P)
    Chyba nie zaprzeczysz, że choroba (w odróżnieniu od chęci posiadania
    Windowsa, tak dla jasności sprawy i wyciętej części cytatu Twojego
    posta) to jest "przymusowe położenie"?

    pzdr, Gotfryd