  • 41. Data: 2010-08-25 13:09:55
    Temat: Re: Koszt przemeldowania
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A zdjęcia do DO i innych dokumentów też już darmowe są?

    -----

  • 42. Data: 2010-08-25 22:55:55
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Owszem. Ale co do DG, to nie do końca. Jesteś odpowiedzialny Ty, a nie
    > jakiś wirtualny podmiot DG. Wobec tego jeżeli (załóżmy) sprzedasz mi
    > komputer który mi wyrządzi jakieś szkody - chcę wiedzieć gdzie adresować
    > pozew.

    A sprzedający nie może chcieć twojego adresu ? Pierdoły, ot co

  • 43. Data: 2010-08-25 23:00:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie musisz.
    > Ale ponieważ nie ma mocy sprawczej, która mogłaby Ciebie zmusić
    > do przyjmowania ich w "punkcie przyjmowania klientów" (a łatwo
    > się uchylić, przenosząc ten punkt gdzieś dalej - nie wiem czy
    > zauważyłeś, ale Vattenfall przeniósł już dawno kasy do Rudy :P)
    > to musi istnieć metoda ścigania "odpowiedzialnego".

    By co ?

  • 44. Data: 2010-08-25 23:08:17
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "MAR" <M...@s...org>

    > Nie napisałeś, jak daleko to przemeldowanie.
    > Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie ktoś kogo znasz.

    .. i kto wygląda identycznie jak Ty ? :-)

    > Samochód ma być zarejestrowany. Skoro jest, właściciel jest prawidłowy to
    > nie musisz się bawić w zmianę adresu w DR. Tak, prawo tego wymaga, ale
    > marna szansa, że ktoś to sprawdzi. Poza tym kary za to nie ma.

    Jest problem dojazdu do urzędu jak przyjdzie Ci coś zrobić z tym samochodem.

    > Prawo jazdy nie służy do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
    > to nic Ci nie grozi.

    Ale jak przyjdzie Ci je wymienić to co zrobisz ?

    > Dlatego też ludzie zmieniająca adresy zamieszkania i korespondencyjne, ale
    > zameldowania tylko gdy nie mają wyjścia.

    ...i przychodzi taki dzień, że jakiś głupek uchwala, że trzeba zmienić dowód
    osobisty i zap...sz do miasta na drugim końcu Polski by się kilka razy
    pokazać urzędnikowi.

  • 45. Data: 2010-08-27 19:06:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Aug 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie i co z tego, że nie chodzą do lekarza?

    Czy Ty czytasz na co odpowiadasz?
    PISZESZ NA GRUPIE OGÓLNOPOLSKIEJ!

    > Karty mają chyba na wszelki wypadek, nie?

    A skąd mają mieć, jak w całej Polsce są książeczki czy inne podobne
    wynalazki? (z drobnym wyjątkiem województwa śląskiego).
    Jeszcze krakusy rozpisały przetarg (na "karty zdrowotne"), ale operacja
    została w ostatniej chwili cofnięta.

    > Te karty są chyba z 12 lat już

    *W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM*.
    I facia który podpisał wdrożenie tych kart odwołano ze stanowiska.
    Naprawdę *TEGO* nie wiesz?

    > to chyba każdy sobie wyrobił przez ten czas.

    Niby gdzie?

    > A w mieszkaniu jest? Też mogę zamknąć bramę i wypuścić psa.

    Wystarczy podać ten adres sądowi.
    Podanie "adresu przyjmowania reklamacji" nie niesie za sobą NIC.

    > Wystarczy konieczność udostępnienia adresu korespondencyjnego o mocy
    > obecnego adresu zamieszkania.

    Jest mały problem: dużo łatwiej o spowodowanie, że wiele osób będzie
    podawało ten sam adres korespondencyjny.
    Po prawdzie w tej chwili też jest możliwe, że kilku Józiów Kowalskich
    będzie mieszkało przy Kwiatowej 15a/8 w danym mieście, ale jakby
    trudniej taki manewr przeprowadzić dla zupełnie obcych osób.

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2010-08-28 13:22:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > A skąd mają mieć, jak w całej Polsce są książeczki czy inne podobne
    > wynalazki? (z drobnym wyjątkiem województwa śląskiego).'

    No jak z wyjątkiem, książeczki do niedawna też były. Teraz są w obiegu
    nieoficjalnym, a oficjalnie są RMUA. Karty to co innego, to taka
    małowartościowa zabawka do pamiętania numeru klienta.

    > Jeszcze krakusy rozpisały przetarg (na "karty zdrowotne"), ale operacja
    > została w ostatniej chwili cofnięta.

    Nie czaję, te karty NFZ są tylko na śląsku? Ten idiotyzm się nie
    rozciągnął szerzej?

    > *W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM*.
    > I facia który podpisał wdrożenie tych kart odwołano ze stanowiska.

    A karty zostały i ja za nie płacę.

    > Naprawdę *TEGO* nie wiesz?

    A skąd mam wiedzieć? Nie siedzę w przepisach. Myślałem, ze NFZ to NFZ i
    w całej polsce to działa. Aczkolwiek wierzę ci, bo właśnie dzisiaj w
    aptece powiedzieli, że właśnie przechodzimy na ogólnopolskie recepty z 1
    września, a do tej pory mieliśmy własne śląskie.

    > Wystarczy podać ten adres sądowi.
    > Podanie "adresu przyjmowania reklamacji" nie niesie za sobą NIC.

    To, że ktoś zaprojektował wadliwie system, nie dowodzi, że nie jest
    możliwe połączenie ochrony prywatności przedsiębiorcy z ochroną prawa do
    pozwów dla klienta.

    > Jest mały problem: dużo łatwiej o spowodowanie, że wiele osób będzie
    > podawało ten sam adres korespondencyjny.

    No i? Jak lubią, niech wszyscy z całej Polski odbierają w 1 punkcie.

    > Po prawdzie w tej chwili też jest możliwe, że kilku Józiów Kowalskich
    > będzie mieszkało przy Kwiatowej 15a/8 w danym mieście, ale jakby
    > trudniej taki manewr przeprowadzić dla zupełnie obcych osób.

    A niech mieszka i 200.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 47. Data: 2010-08-28 17:39:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08/28/2010 03:22 PM), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > To, że ktoś zaprojektował wadliwie system, nie dowodzi, że nie jest
    > możliwe połączenie ochrony prywatności przedsiębiorcy z ochroną prawa do
    > pozwów dla klienta.

    Oczywiście że jest to możliwe. Wystarczy że przedsiębiorstwo jest osobą
    prawną.

    W przypadku spółki osobowej/DG - nie wyobrażam sobie dochodzenia
    należności od przedsiębiorcy bez wiedzy o tym gdzie kierować pozew.

    p. m.

  • 48. Data: 2010-08-28 17:50:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    mvoicem pisze:

    > Oczywiście że jest to możliwe. Wystarczy że przedsiębiorstwo jest osobą
    > prawną.

    Adres zamieszkania (właśc. zameldowania) właścicieli oraz członków
    zarządu spółek prawa handlowego nie jest objęty tajemnicą.

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2010-08-28 18:56:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@s...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W ogóle jedynym
    > miejscem gdzie powinien być adres, to jest DO.

    po co?

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 50. Data: 2010-08-28 20:19:02
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i5b2in$buv$1@news.onet.pl...

    > Nie czaję, te karty NFZ są tylko na śląsku?

    Tak, są tylko na Śląsku.
    Np. na Pomorzu mamy książeczki tzw. RUMowskie, które teraz też zasadniczo
    do niczego się nie nadają.

    > Ten idiotyzm się nie rozciągnął szerzej?

    Wolałbyś idiotyzm w postaci konieczności przynoszenia ze sobą do lekarza
    ostatniego wydruku ZUS-RMUA?
    Bo ja mimo wszystko wolałbym kartę.

    K.