  • 11. Data: 2013-08-02 18:32:59
    Temat: Re: Koperta
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    dyskusyjnych:51fa9817$0$1222$6...@n...neostrada
    .pl...
    > Jak nie będzie oznaczone, to po czym poznać, ze to miejsce dla inwalidów?

    Jest znak pionowy:
    http://www.niepelnosprawni.pl/files/www.niepelnospra
    wni.pl/public/parkowanie/miejsca_parkingowe1.jpg
    Tylko, że 2 miejsca i koperta:
    http://www.poranny.pl/apps/pbcsi.dll/bilde?Site=KP&D
    ate=20120115&Category=PARKOWANIENACHAMA&ArtNo=411786
    305&Ref=AR&border=0&MaxW=666

    Prawdziwe oznakowanie mogę zrobić jutro (jak nie zapomnę).
    SM twierdzi, że oznakowanie jest złe i nie mogą podjąć interwencji.

  • 12. Data: 2013-08-03 08:23:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Aug 2013, Robert Tomasik wrote:

    > I tu sie możesz zdziwić.

    Skoro nie wiem, to nie wypada się dziwić :)

    > Owego czasu, a było to gdzieś pod koniec lat 90-tych
    > w słynnej miejscowości Rowy nad Bałtykiem za wycieraczką samochodu
    > zaparkowanego przeze mnie na parkingu znalazłem wezwanie na miejscowy
    > posterunek sezonowy. Zdziwion tym dokumentem pognałem tam natychmiast
    > i dowiedziałem sie, ze jego kierownik wraz z sołtysem miejscowym ustalili,
    > ze w tym miejscu parkować nie wolno i chcą na mnie nałożyć mandat.

    Nieźle.
    Ale z drugiej strony, w zupełności zgadzając się z tezą o braku
    oznaczenia zakazu, spytam, czy to *był* parking, czy raczej "coś
    wyglądającego jak parking"?
    Bo różnica jest jak wyżej - chodzi o oznakowanie rzecz jasna.

    > Dopiero groźba
    > ściągnięcia na miejsce patrolu oficerskiego skłoniła posterunku do
    > zaprzestania błaźnienia się i zniesławiania munduru. Dostali 30 minut na
    > wyciągnięcie wszystkich wezwań. Tak więc ja tam nie mam już takiej pewności.

    A ja w ogóle nie wiem, bo przepisów nie przeglądałem, tylko
    sygnalizowałem iż Twój zarzut nie pasuje do pytania :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2013-08-03 10:18:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wyglądającego jak parking"?
    > Bo różnica jest jak wyżej - chodzi o oznakowanie rzecz jasna.

    Wiesz, jeśli masz zatoczkę z wyznaczonymi miejscami do parkowania i nie
    masz znaku zakazu zatrzymywania, no to powoływanie się na uzgodnienie z
    miejscowym sołtysem, że nie wolno tam parkować jest lekko kuriozalne :-)

  • 14. Data: 2013-08-03 10:35:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Prawdziwe oznakowanie mogę zrobić jutro (jak nie zapomnę).
    > SM twierdzi, że oznakowanie jest złe i nie mogą podjąć interwencji.

    Nie widząc faktycznej sytuacji, to trochę trudno coś konstruktywnego
    napisać. Ale tak ogólnie, to podzielam pogląd SM, ze jeśli oznakowanie jest
    mylące, to nie można karać kierującego za jego błędną interpretację.

    Na drugiej fotce to w ogóle masz znak chyba poza drogą publiczną. Nie wiem
    jakie jest pozostałe oznakowanie, ale najparwdopodobniej nie da sie ukarać
    tego kierującego, bo przepisy PoRD mają tu zastosowanie w ograniczonym
    zakresie. Wykazanie, ze sposób zaparkowania tego pojazdu zagraża
    bezpeiczeństwa wydaje mi się skrajnie niemożliwe. Ktoś bezsensownie
    wyznaczył dwa miejsca parkingowe w rozmiarze "lądowiska dla śmigłowców", no
    to facet zaparkował w środku i w sumie są dwa miejsca dla inwalidów nadal.
    Nie jest to zgodne z PoRD, ale powiem Ci, że moim zdaniem zgodne ze zdrowym
    rozsądkiem. Po za tym te miejsca są puste, a wewnątrz siedzi kierujący i
    jak przyjedzie inwalida, to moze odjechać.

    Ad rem, to z Twojej wypowiedzi wnoszę, że mamy taką sytuację, że ilość
    kopert nie odpowiada ilości na znaku. Jeśli tak, to nie możesz sie domagać
    od kierujących, by sami wyznaczali sobie dodatkową kopertę, bo na dobrą
    sprawę nie wiadomo, gdzie ona miałaby być. A może tam mają małe wózki
    inwalidzkie parkować i taka mała koperta wystarczy na dwa pojazdy?

  • 15. Data: 2013-08-03 18:10:01
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    .pl...
    > Nie widząc faktycznej sytuacji, to trochę trudno coś konstruktywnego napisać.
    > Ale tak ogólnie, to podzielam pogląd SM, ze jeśli oznakowanie jest mylące, to
    > nie można karać kierującego za jego błędną interpretację.

    Zgodnie z obietnicą wrzucam zdjęcie:
    http://oi41.tinypic.com/ou75zd.jpg

    Te dwa miejsca są większe od standardowych (ale nie olbrzymie). Ten znak po
    lewej w tle dotyczy innego parkingu.

  • 16. Data: 2013-08-04 20:00:42
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 3 sierpnia 2013 (18:10:01) napisano:

> [...]

    > http://oi41.tinypic.com/ou75zd.jpg

    > Te dwa miejsca są większe od standardowych (ale nie olbrzymie). Ten znak po

    IMHO - ale tylko IMHO - oznakowanie jest jednoznaczne.

    Z drugiej jednak strony - miejsca parkingowe są absurdalnie duże,
    zwłaszcza, jeżeli w okolicy jest problem z miejscem.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 17. Data: 2013-08-04 21:13:21
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 3 Aug 2013 18:10:01 +0200, qwerty napisał(a):

> [...]
    > http://oi41.tinypic.com/ou75zd.jpg
    >
    > Te dwa miejsca są większe od standardowych (ale nie olbrzymie). Ten znak po

    Miejsca są wieksze, aby osoba niepełnosprawna swobodnie wydostała się z
    samochodu, aby obok zmieścił sie wózek inwalidzki, drzwi się szeroko
    otworzyły itp.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Budowa przystanku Ursus Niedźwiadek
    http://foto.3mam.net/u2013/Ursus_Skierniewice/slides
    /Film_1.php

  • 18. Data: 2013-08-04 21:26:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Yakhub <y...@g...pl> wrote:

    > Z drugiej jednak strony - miejsca parkingowe są absurdalnie duże,
    > zwłaszcza, jeżeli w okolicy jest problem z miejscem.

    Minimalna szerokość miejsca dla niepełnosprawnego powinna wynosić 3,6 m.
    Standardowo 2,3 m.

  • 19. Data: 2013-08-04 22:05:38
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Yakhub" napisał w wiadomości grup
    > Z drugiej jednak strony - miejsca parkingowe są absurdalnie duże,
    > zwłaszcza, jeżeli w okolicy jest problem z miejscem.

    Na tych dwóch miejscach potrafią zmieścić się 3 samochody (ale jest już bardzo
    ciasno).
    Problem jest, ale jak przyjeżdżają stawiać samochody z innych bloków.
    Rozumiem, że nie ma miejsca, ale stawianie w takich miejscach (dla
    niepełnosprawnych) strasznie mnie (za przeproszeniem) wkurwia.