  • 31. Data: 2004-07-26 19:59:03
    Temat: Re: Kontroler z Poczty Polskiej i Abonament RTV
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    I widzicie Szanowni Rozmówcy jaka powstała burza ? Zakładam, że przynajmniej
    część z bywających tu osób posługuje się aparatem prawnym, a mimo to
    istnieje wiele kontrowersji.
    Wyobraźcie sobie teraz jak owe prasowo-telewizyjne informacje o zmasowanych
    kontrolach, przeszukaniach mieszkań itp są odbierane przez nie posługującą
    się prawem większość społeczeństwa, z którego ponad 50 % nie wywiązuje się z
    daniny na rzecz Pani Waniek i jej kompanionów. Pierwsza reakcja - to strach.
    Przyjdzie taki z papierkiem, wpieprzy mi się do mieszkania (a jak go
    wygonię, to mnie to "państwo" ukarze), znajdzie stare radio i zapłacę 5,- zł
    x 30 miesięcy (chyba ?). To może lepiej truchcikiem na pocztę i zapłacić tym
    (...).
    I o to tym specom od socjotechniki chodziło. O zwiększenie ściągalności
    "abonamentu" o około 10 %. A tych przestraszonych z pewnością będzie 10 %.
    Zakładam, że właścicielom tego czegoś co nazywa się III RP zostały śladowe
    ilości szarej substancji i ta resztka nie pozwoli im skompromitować się
    totalnie i wyposażyć listonoszy w stosowne upoważnienia do kontroli
    (listonosze już ponoć wypięli się na propozycję Pani W.).
    AR

  • 32. Data: 2004-07-27 05:18:17
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    Ja moze troche z innej strony.
    Zalozmy ze wpuscilem kontrolera. Chcialbym wiedziec JAK wyglada taka
    kontrola. Ktos wie?
    Czy facet pojdzie do pokoju stolowego (gdzie zazwyczaj jest tv),
    usiadzie przy stole i spisze protokol, ze wszystko ok?
    A moze bedzie chcial wejsc do kazdego pomieszczenia?
    A moze bedzie zagladal do kazdej szafy, pod lozka, za firanki itp itd,
    zeby zobaczyc czy przypadkiem gdzies nie ma TV?

    Chocby nie wiem jak sluszna byla sprawa, to sorki, ale zaden obcy nie
    bedzie mi przekopywal domu...

    Jak to wiec wyglada?

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 33. Data: 2004-07-27 07:08:54
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Uzytkownik "Janusz" <j...@a...net.pl.nospam.pl> napisal w wiadomosci
    > Ja moze troche z innej strony.
    > Zalozmy ze wpuscilem kontrolera. Chcialbym wiedziec JAK wyglada taka
    > kontrola. Ktos wie?

    Re : Tego nie wie nawet Pani Waniek i jej przyjaciele z okraglego domku na
    Wiejskiej. Stad stresy Pani W.

> [...]
    > A moze bedzie zagladal do kazdej szafy, pod lozka, za firanki itp itd,
    > zeby zobaczyc czy przypadkiem gdzies nie ma TV?

    Re : Prawne umocowanie owych "kontroli" w domach/mieszkaniach prywatnych
    jest zadne (z tym sie chyba godzimy). Pójde dalej : za takiez wydaja mi sie
    prawne umocowania "kontroli" w podmiotach DG. Jesli zatem zdanie pierwsze
    jest prawdziwe, to wpuszczenie delikwenta z kawalkiem kartki zatytulowanej
    "upowaznienie" do domu lub firmy nie rodzi zadnych skutków prawnych. Nie
    mozemy zatem mówic o ew. "utrudnianu kontroli", gdyz masz pelne prawo ja
    uniemozliwic .Oczywiscie mówimy o "kontroli" w Twoim domu lub Twojej firmie.
    A w innych miejscach niech sobie pelnomocnicy Pani Waniek kontroluja do
    woli. Jedynie co moga, to : udowodnic Ci, ze kupiles odbiornik TV (to jest
    realne - np przy zakupie ratalnym lub przy platnosci bezgotówkowej) i ze ten
    odbiornik posiadasz gotowy do uzycia (z tym nieco trudniej). Tak wiec jesli
    nawet wpuscisz delikwenta do domu - to w kazdej chwili mozesz go z tego domu
    wyrzucic (tylko nie naruszajac jego nietykalnosci, nie uwlaczajac mu itp -
    korzysta on ze specjalnej ochrony prawnej - iak mu nakopiesz, albo
    napyskujesz - odpowiadasz karnie).

    > Chocby nie wiem jak sluszna byla sprawa, to sorki, ale zaden obcy nie
    > bedzie mi przekopywal domu...

    Re : O tutaj to nie masz racji. A przeszukanie pomieszczen, osób, rzeczy
    czynione na podstawie KPK ?

    > Jak to wiec wyglada?

    Re : Jak przyjdzie pan/pani ze stosownym upowaznieniem poinformuj go/ja, ze
    nie zamawiales nikogo z agencji towarzyskiej, bo ksiadz Ci zabronil
    czynienia takich bezecenstw.

    Pozdrawiam AR

  • 34. Data: 2004-07-27 07:14:09
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    > Hmmmmmm...............?
    > Już wiem.
    > Należy na wsiach i w miastach też zakładać PGR-y. Dawniej nazywało się to
    > Państwowe Gospodarstwa Rolne, a obecnie będzie się to nazywało Prywatne
    > Gospodarstwa Radiowo-telewizyjne. Wtedy cała wieś będzie płaciał tylko
    jeden
    > abonament - kurde jaka oszczędność ! :)))

    Się nie uda... Zapewne taki PGR nie będzie pasował do pojęcia "gospodarstwo
    domowe" :(

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 35. Data: 2004-07-27 08:11:39
    Od: k...@o...pl

    > Ja moze troche z innej strony.
    > Zalozmy ze wpuscilem kontrolera. Chcialbym wiedziec JAK wyglada taka
    > kontrola. Ktos wie?

    > Jak to wiec wyglada?

    Już Mówię jak to wygląda bo kiedyś kontrolowałem rejestracje odbiorników RTV

    Przychdzę do Takiego delikwenta, okazuję upoważnienie, mówię cel kontroli i
    grzecznie pytam czy mogę wejść do domu, firmy
    W 95 % nie ma z tym zadnego problemu - wchodzę i widzę telewizor, radyiko
    (najczęściej działające) - jeżeli nie to proszę o włączenie, - później proszę
    o okazanie książeczki opłat RTV - jeżeli nie ma to klient jest ugotowany.
    Spisuję potokół i wychodzę po kilkunastu dniach Klient dostaje decyzzję z
    wysokością kary - całość kontroli trwa ok. 10 minut.
    Żadenego przeszukania, wchodzenia na siłę - pełna WSPÓŁPRACA.
    Tylko w Internecie tak wszyscy nie WPUSZCZAJĄ w realnym świecie może 5 %
    społeczeństwa jest asertywna aby kontrola była nieskuteczna.
    A uwież mi wiem co mówię bo byłem w tym dość skuteczny.

  • 36. Data: 2004-07-27 10:55:57
    Od: Rojbert <u...@p...onet.pl>

    Witam
    Ogladajac swego czasu program 'Oblicza mediow', poswiecony zagadnieniom
    zwiazanym z abonamentem, jego sciagalnoscia oraz propozycjami zmian w
    ustawie, z ust 'wysokiego ranga' pracownika TVP poadla ciekawa
    odpowiedz. Mianowicie, na pytanie jednego z pozostalych gosci w studio o
    to, czy abonament jest obowiazkowa oplata, padla odpowiedz iz zgodnie z
    polskim prawem jest to oplata dobrowolna.

    Pozdrawim
    rojbert

  • 37. Data: 2004-07-27 12:06:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Rojbert napisał:

> [...]
    > to, czy abonament jest obowiazkowa oplata, padla odpowiedz iz zgodnie z
    > polskim prawem jest to oplata dobrowolna.

    Poniekąd jest. W końcu nikt nikomu nie każe telewizji oglądac ani radia
    słuchać. Ot i masz dobrowolnośc ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 38. Data: 2004-07-27 12:43:30
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    > Poniekąd jest. W końcu nikt nikomu nie każe telewizji oglądac ani radia
    > słuchać. Ot i masz dobrowolnośc ;-)

    wolałabyś gdyby ustawowo decydowano o tym, kto ma
    oglądać a kto nie?

  • 39. Data: 2004-07-27 12:59:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Krzysztof "gravide" B. napisał:

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > wolałabyś gdyby ustawowo decydowano o tym, kto ma
    > oglądać a kto nie?

    No tak... a obsługi emotikonów to Ci nie wbudowali? Była za dopłata a
    rodzice oszczędni?
    Teraz starszna tandetę robią, nie to co kiedyś :-) Kiedys to byli
    internauci... gdzie te czasy.

    ;-(
    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 40. Data: 2004-07-27 13:05:32
    Od: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>

    > No tak... a obsługi emotikonów to Ci nie wbudowali? Była za dopłata a
    > rodzice oszczędni?
    ?????
    > Teraz starszna tandetę robią, nie to co kiedyś :-) Kiedys to byli
    > internauci... gdzie te czasy.
    Mama Ci za duzo bajek naopowiadała ;-)