  • 1. Data: 2004-07-26 07:11:03
    Temat: Renta rodzinna
    Od: Szpaq<n...@o...pl>

    Witam,

    Mam pytanie ile moge zarobic w skali roku na umowe zlecenie aby
    moc nadal pobierac rente rodzinna (caly czas jestem studentem)?

    Czy jest tak ze przy pewnych dochodach część renty jest obcinana a
    przy wyzszych dochodach prawo do renty rodzinnej sie traci?

    Czy jesli bym sie zatrudnil na umowe o prace trace automatycznie
    prawo do renty rodzinnej?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Szpaq

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-26 21:00:11
    Temat: Re: Renta rodzinna
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Szpaq" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy wyzszych dochodach prawo do renty rodzinnej sie traci?
    >
    > Czy jesli bym sie zatrudnil na umowe o prace trace automatycznie

    Bez względu na rodzaj umowy do 70% przeciętnego wynagrodzenia z
    poprzedniego kwartału (ok. 1632 zł brutto miesięcznie w VI, VII i VIII
    2004 r.) bez żadnych konsekwencji.
    Przy przychodach w granicach powyżej 70% do 130% przeciętnego
    wynagrodzenia część renty jest potrącana. Powyżej 130% (ok. 3031 zł) -
    renta jest potrącana w całości.
    Rozliczenie przychodów może być miesięczne lub roczne (do wyboru przez
    dorabiającego rencistę).
    O podjęciu pracy rencista ma obowiązek zawiadomić ZUS.
    Umowa o pracę jest lepsza od umowy zlecenia (w dalszej perspektywie),
    ponieważ umowa zlecenie zawierana ze studentem do 26 lat nie podlega
    ubezpieczeniom ZUS.

    Pozdrawiam

    wa