  • 1. Data: 2004-07-25 19:41:05
    Temat: sfałszowane swiadectwo maturalne
    Od: "Rebe" <r...@o...pl>

    Co może grozić za posługiwanie się podrobionym świadectwem maturalnym ?
    Czy jest na to jakiś paragraf ?
    Co może lub powinien zrobić pracodawca gdy odkryje że któryś z pracowników
    ma "lewą" maturę?

    pozdr

    Rebe

  • 2. Data: 2004-07-25 20:18:16
    Temat: Re: sfałszowane swiadectwo maturalne
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rebe wrote:
    > Co może grozić za posługiwanie się podrobionym świadectwem maturalnym ?

    do 5 lat

    > Czy jest na to jakiś paragraf ?

    art.270§1 kk

    > Co może lub powinien zrobić pracodawca gdy odkryje że któryś z pracowników
    > ma "lewą" maturę?

    Ma "społeczny obowiązek" zaiwadomić organy ścigania.
    A pracownik...

    KG

  • 3. Data: 2004-07-25 22:00:32
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Ma "społeczny obowiązek" zaiwadomić organy ścigania.

    No nie kazdy pracodwaca, bo taki nieobowiazkowy obowiazek ma tylko
    pracodawca "prywatny", a juz panstwowy i samorzadowy ma obowiazek
    obowiazkowy, ktorego niedpolenienie skutkuje zwykle 231 kk

    Cezar

  • 4. Data: 2004-07-25 22:22:56
    Od: "castrol" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Rebe" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co może lub powinien zrobić pracodawca gdy odkryje że któryś z pracowników
    > ma "lewą" maturę?

    A w jaki sposob moze to odkryc??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2004-07-25 23:26:35
    Od: Rafał <k...@s...w.pl>

    Użytkownik castrol napisał:
    > A w jaki sposob moze to odkryc??

    Jeden telefon do odpowiedniej szkoły średniej?
    Nie bądź śmieszny, nie umiesz zdać matury? To gdzie Ty chcesz
    pracować? Kopiąc rowy?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 6. Data: 2004-07-26 09:29:10
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Jeden telefon do odpowiedniej szkoły średniej?
    > Nie bądź śmieszny, nie umiesz zdać matury? To gdzie Ty chcesz
    > pracować? Kopiąc rowy?

    w Polsce moze zostac nawet prezydentem

    > Pozdrawiam
    > Rafał

    P.

  • 7. Data: 2004-07-26 09:31:21
    Od: "castrol" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Rafał" <k...@s...w.pl> napisał w wiadomości

    > Jeden telefon do odpowiedniej szkoły średniej?

    Myslisz ze byloby tak latwo??
    A ochrona danych osobowych??

    > Nie bądź śmieszny, nie umiesz zdać matury? To gdzie Ty chcesz
    > pracować? Kopiąc rowy?

    Ale czego do mnie masz jakies pretensje??
    Ja swoja mature zdalem juz dobrych kilka lat temu :D

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 8. Data: 2004-07-26 09:38:37
    Od: Rafał <k...@s...w.pl>

    > Myslisz ze byloby tak latwo??
    > A ochrona danych osobowych??

    Hemmm... Czy ochrona danych osobowych nie 'ukrywa' jedynie danych
    teleadresowych, informacje zaś o posiadaniu prawa jazdy, zdanych
    kursów, matur etc - nie pozostawiając jawnych?

    Racja, uniosłem się :)
    Sorki.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 9. Data: 2004-07-26 10:24:41
    Od: slawol <s...@o...pl>

  • 10. Data: 2004-07-26 18:47:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Wiele szkół na stronach Internetu opublikuje nazwiska absolwentów. To jeden
    ze sposobów szybkiego sprawdzenia. Prawdopodobieństwo, że trafi się inna
    osoba o tym samym imieniu i nazwisku jest znikome. Zresztą pracodawca zawsze
    może świadectwo faksem wysłać do szkoły prosząc o potwierdzenie prawdziwości
    wydanego przez nich dokumentu. Tylko kto to robi?