  • 11. Data: 2004-10-20 14:37:10
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania w firmie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wirde rzecze:
    > a możesz wyjaśnić skąd te dwie kategorie hm... prawne ??...

    Piracka wersja programu to wersja nabyta od pirata - czyli kogoś
    kto zarabia na cudzych utworach nie płacąc twórcy tantiem -

    Nielegalna wersja programu jest gdy masz egzemplarz programu NIE wprowadzony
    do obrotu przez twórcę lub upoważnionego (przez twórcę) np. pożyczasz od kumpla
    program i robisz sobie kopię, albo kupujesz jeden egzemplarz programu
    a instalujesz go na na kilku komputerach itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 12. Data: 2004-10-20 15:37:31
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tak - oba przypadki to: posiadanie nielegalnego oprogramowania....

    skoro nabylem leglanie produkt to nie posiadam go nielegalnie.
    chyba logiczne.

    P.

  • 13. Data: 2004-10-20 19:52:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 16:37:10 +0200, Arek naskrobał(a):

> [...]
    > program i robisz sobie kopię, albo kupujesz jeden egzemplarz programu
    > a instalujesz go na na kilku komputerach itd.

    a możesz podać podstawę prawną tych ..... terminów? :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-10-20 19:57:14
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 14:30:00 +0200, Przemek R. naskrobał(a):

    > posiada legalny egzemplarz tylko niedokonca z godny z umowa.
    > Pewny jestes ze tak samo?

    lol 'nie do końca zgodne z umową' - a co to jest? Za chwile pojawią się nie
    do końca przestępcy :)

  • 15. Data: 2004-10-20 20:22:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krokodyl wrote:
    > Jeśli jest kontrola w firmie (i kto to kontroluje) i mam Legalne windowsy i
    > offce (nie wiem jak się odmienia) i zdarzy się że na jakimś komputerze
    > będzie nielegalny program.
    > Jak to jest traktowane?? Czy tak samo jak bym miał wszystkie programy
    > nielegalne czy kara (jakie są możliwe?) jest jakoś proporcjonalna do ilości
    > nielegalnego oprogramowania w firmie lub wartości programu (w wersji
    > oryginalnej) ??

    Wyobraź sobie kontrolę (rewizję) we własnym mieszkaniu, podczas której
    większość rzeczy jest legalna, ale znalazło się kilka kradzonych 'fantów'.

    Teraz jasne?

  • 16. Data: 2004-10-20 20:24:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Nielegalne - Programy, których posiadanie jest zabronione - stanowiące
    > narzędzia do popełniania przestępstw - łamacze haseł, programy do
    > podsłuchiwania itp.

    Chyba sobie żarty stroisz.

    Równie dobrze nielegalne może być posiadanie penisa (narzędzie służące
    do gwałtów) oraz rączy czy nóg (narzędzia służące do np. pobicia,
    włamania itepe).

  • 17. Data: 2004-10-20 20:27:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:

    > lol 'nie do końca zgodne z umową' - a co to jest? Za chwile pojawią się nie
    > do końca przestępcy :)

    OK, wyobraź sobie taką sytuację: kupujesz sobie samochód. Do niego
    dostajesz w promocji bajeranckie pokrowce na siedzenia z zastrzeżeniem w
    umowie, że możesz mieć je zainstalowane tylko w tym samochodze.

    Teraz wyobraź sobie, że samochód się rozbił. Kopujesz nowy i sobie w nim
    instalujesz pokrowce uratowane z poprzedniego.

    Absurdalne? Owszem. Ale mikrosyf robi coś takiego z programami :)

  • 18. Data: 2004-10-20 20:39:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Lawa wrote:

    > do gwałtów) oraz rączy czy nóg (narzędzia służące do np. pobicia,
    > włamania itepe).

    "rąk lub nóg" oczywiście :)

  • 19. Data: 2004-10-20 20:56:21
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 22:27:18 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > Teraz wyobraź sobie, że samochód się rozbił. Kopujesz nowy i sobie w nim
    > instalujesz pokrowce uratowane z poprzedniego.

    absolutnie nie rozumiem co to ma wspolnego z posiadaniem ' legalny
    egzemplarz tylko niedokonca zgodny z umowa'

    > Absurdalne? Owszem. Ale mikrosyf robi coś takiego z programami :)

    a to w ogóle nie wiem czego ma dotyczyć.

  • 20. Data: 2004-10-20 21:03:36
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 22:22:32 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > Wyobraź sobie kontrolę (rewizję) we własnym mieszkaniu, podczas której
    > większość rzeczy jest legalna, ale znalazło się kilka kradzonych 'fantów'.

    w firmie gorzej bo odpowiada jeszcze za czerpanie zysków z nielegalnych
    programów.