  • 21. Data: 2004-10-21 00:10:18
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania w firmie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:
    > Dnia Wed, 20 Oct 2004 22:27:18 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > absolutnie nie rozumiem co to ma wspolnego z posiadaniem ' legalny
    > egzemplarz tylko niedokonca zgodny z umowa'

    To sobie poczytaj jeszcze raz wątek. Spokojnie i dokładnie.

    > a to w ogóle nie wiem czego ma dotyczyć.

    Licencji OEM na 'system' Windows przez analogię do 'licencji OEM' na
    promocyjne pokrowce w samochodzie.

  • 22. Data: 2004-10-21 09:01:49
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 21 Oct 2004 02:10:18 +0200, Andrzej Lawa naskrobał(a):

    > To sobie poczytaj jeszcze raz wątek. Spokojnie i dokładnie.

    nie widze potrzeby

    > Licencji OEM na 'system' Windows przez analogię do 'licencji OEM' na
    > promocyjne pokrowce w samochodzie.

    wątek dotyczył oprogramowania w firmie wiec zanim zaczniesz opowiadać o
    kopulacji ślimaków w kotlinie kongo to zmień wątek.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 23. Data: 2004-10-21 09:35:06
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 22:24:39 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > Chyba sobie żarty stroisz.
    >
    > Równie dobrze nielegalne może być posiadanie penisa (narzędzie służące
    > do gwałtów) oraz rączy czy nóg (narzędzia służące do np. pobicia,
    > włamania itepe).

    Karalne jest np posiadanie wytrychów. Nic nie stoi na przeszkodzie by
    wkrótce spenalizowano posiadanie także "wytrychów" do komputerowych
    "zamków". Za nielegalny moznaby także uznac program propagujący faszyzm...
    eee... ygląda na to, że musze wywalić KZ PacMana... i KZ Manager.

    --
    Falkenstein
    Gdzie znaleźć sprawiedliwość? W encyklopedii pod "S"!

  • 24. Data: 2004-10-21 10:40:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > absolutnie nie rozumiem co to ma wspolnego z posiadaniem ' legalny
    > egzemplarz tylko niedokonca zgodny z umowa'

    czy bylo by nielegalne gdybys spbie zamontowal ten sprzet w innym
    samochodzie?

    P.

  • 25. Data: 2004-10-21 12:55:19
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/20/2004 10:27 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > OK, wyobraź sobie taką sytuację: kupujesz sobie samochód. Do niego
    > dostajesz w promocji bajeranckie pokrowce na siedzenia z zastrzeżeniem w
    > umowie, że możesz mieć je zainstalowane tylko w tym samochodze.
    >
    > Teraz wyobraź sobie, że samochód się rozbił. Kopujesz nowy i sobie w nim
    > instalujesz pokrowce uratowane z poprzedniego.
    >
    > Absurdalne? Owszem. Ale mikrosyf robi coś takiego z programami :)

    Nie żebym bronił producenta softu - ale jest jeden pikantny szczegół -
    oprogramowanie "przywiązane" do konkretnego sprzętu ma inną cenę.

    Pzdr: Catber

  • 26. Data: 2004-10-21 21:50:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Sebol wrote:

    > nie widze potrzeby

    To, czego nie dostrzegasz, wypełniłoby sporą książkę.

    > wątek dotyczył oprogramowania w firmie wiec zanim zaczniesz opowiadać o
    > kopulacji ślimaków w kotlinie kongo to zmień wątek.

    Cóż, ja widzę, że słowo "analogia" jest dla ciebie słowem niezrozumiałym...

  • 27. Data: 2004-10-21 21:53:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Karalne jest np posiadanie wytrychów. Nic nie stoi na przeszkodzie by

    Ale na to akurat jest osobny przepis.

    > wkrótce spenalizowano posiadanie także "wytrychów" do komputerowych
    > "zamków". Za nielegalny moznaby także uznac program propagujący

    Tak samo nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić "abonament" od
    posiadania komputera, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby np. wprowadzić
    coroczne ponowne egzaminy na prawo jazdy czy też licencję na korzystanie
    z łączy telekomunikacyjnych.

  • 28. Data: 2004-10-21 21:58:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Catbert wrote:

    > Nie żebym bronił producenta softu - ale jest jeden pikantny szczegół -
    > oprogramowanie "przywiązane" do konkretnego sprzętu ma inną cenę.

    W moim przykładzie owe pokrowce też miały specjalną cenę :)

    Skoro fundamentaliści prowadzący świętą wojnę z piractwem porównują
    skopiowanie programu do kradzieży samochodu, to dlaczego by nie
    wykorzystać samochodowych analogii do paru absurdalnych i IMHO
    nielegalnych praktyk pewnego znanego producenta oprogramowania?

    Pomijam już taki detal, że np. programy OEMowe najczęściej są okrojone.
    Może nie funkcjonalnie, ale co np. ze wsparciem, dokumentacją czy
    eleganckim pudełkiem? ;)

  • 29. Data: 2004-10-21 23:21:13
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
> [...]
    >
    > Pomijam już taki detal, że np. programy OEMowe najczęściej są okrojone.
    > Może nie funkcjonalnie, ale co np. ze wsparciem, dokumentacją czy

    Te elementy powinien zapewnic dostawca OEM, no ale komu by sie chcialo.
    Lepiej ludkom sprzedac tanio, a jak zadzwonia po wsparcie to zwalic
    wszystko na MS... Jak kupowalem komputer w USA to i dokumentacja made by
    Compaq byla, i support przez telefon byl. To jest idea OEM - klient
    koncowy caly pakiet uslug serwisowych, i tych sprzetowych i tych
    zwiazanych z softem moze zrealizowac w jednym miejscu.
    Notabene - jak kupisz komiuter np DELL z dyskiem seagate, to NIE uda Ci
    sie odeslac uszkodzonego dysku Seagate (jesli taki byl w srodku) do
    serwisu, bo to sa dyski OEM. Proba uzyskania RMA na stronie www skonczy
    sie niczym. A kupiony dysk jako osobny podzespol - prosze bardzo. Tylko
    cena wyzsza, za serwis Seagate.
    Ale - "super-komp-salon na rogu" z dwoma monitorami na wystawie raczej
    hotline'u nie zrobi, wiec sprzedawanie przez nich OEM jest troche
    naciaganiem klientow, ktorzy sa przeswiadczeni, ze jak oryginal, to z
    supportem.

    WL

  • 30. Data: 2004-10-22 01:13:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wieslaw Lubas wrote:

> [...]
    > hotline'u nie zrobi, wiec sprzedawanie przez nich OEM jest troche
    > naciaganiem klientow, ktorzy sa przeswiadczeni, ze jak oryginal, to z

    Można na to popatrzeć i tak. Z mojego jednak punktu widzenia wygląda to
    następująco: a po cholerę mam płacić za drukowaną instrukcję, pudełko i
    wreszcie wsparcie techniczne, skoro go nie potrzebuję?

    Ja tam komputer z OEMowymi windows (bo do niektórych rzeczy niestety
    potrzebuję) złożyłem sobie sam, wsparcia nie potrzebuję, a kretyńskie
    wymagania przywiązania systemu do jakiegoś kawałka sprzętu mam w nosie -
    naklejkę nakleiłem sobie na obudowę (tyle że na zaślepkę :-D )

    Sprzęt nawali i co? Nowy system kupować? Niech się mikrosyf buja...