  • 1. Data: 2004-10-20 09:19:06
    Temat: Kontrola oprogramowania w firmie
    Od: "krokodyl" <p...@t...com.pl_del>

    Jeśli jest kontrola w firmie (i kto to kontroluje) i mam Legalne windowsy i
    offce (nie wiem jak się odmienia) i zdarzy się że na jakimś komputerze
    będzie nielegalny program.
    Jak to jest traktowane?? Czy tak samo jak bym miał wszystkie programy
    nielegalne czy kara (jakie są możliwe?) jest jakoś proporcjonalna do ilości
    nielegalnego oprogramowania w firmie lub wartości programu (w wersji
    oryginalnej) ??

  • 2. Data: 2004-10-20 09:33:50
    Temat: Re: Kontrola oprogramowania w firmie
    Od: Arek <a...@e...net>

    krokodyl rzecze:
> [...]
    > nielegalne czy kara (jakie są możliwe?) jest jakoś proporcjonalna do ilości
    > nielegalnego oprogramowania w firmie lub wartości programu (w wersji

    Nielegalne czy pirackie?
    Jeżeli nielegalne to producent danego programu może wytoczyć Ci sprawę cywilną w
    sądzie.
    Jeżeli piracki to nie ma znaczenia czy jeden czy ileś tam - sprawę z urzędu prowadzi
    prokurator.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-10-20 09:40:17
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

> [...]
    cywilną w sądzie.
    > Jeżeli piracki to nie ma znaczenia czy jeden czy ileś tam - sprawę z

    a możesz wyjaśnić skąd te dwie kategorie hm... prawne ??...

  • 4. Data: 2004-10-20 11:42:05
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 11:33:50 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > cywilną w sądzie.
    > Jeżeli piracki to nie ma znaczenia czy jeden czy ileś tam - sprawę z

    A czym roznia się pirackie od nielegalnych i gdzie o tym mowi nasz prawo?
    :)

    Bo z tego co ja wiem w obu przypadkach postępowanie tozyłoby sie tak
    samo...

    --
    ..::SebOLO::.. tu był... _____
    "Wiedziec, ze sie wie, co sie wie i wiedziec, \o o/

  • 5. Data: 2004-10-20 11:49:00
    Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl>

    > A czym roznia się pirackie od nielegalnych i gdzie o tym mowi nasz prawo?
    > :)

    Chyba ze chodzi o dziecieca pornografie.
    --
    Olleo

  • 6. Data: 2004-10-20 12:30:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    znaczenia czy jeden czy ileś tam - sprawę z

    > A czym roznia się pirackie od nielegalnych i gdzie o tym mowi nasz prawo?
    > :)

    windows OEM na innym komputerze?

    > Bo z tego co ja wiem w obu przypadkach postępowanie tozyłoby sie tak
    > samo...

    posiada legalny egzemplarz tylko niedokonca z godny z umowa.
    Pewny jestes ze tak samo?

    --
    Ja jestem nikim...wyrywam tylko chwasty...chwasty co przeszkadzają żyć
    drugim...

  • 7. Data: 2004-10-20 12:43:01
    Od: SebOLO <p...@b...spamu.pl>

    > windows OEM na innym komputerze?

    > posiada legalny egzemplarz tylko niedokonca z godny z umowa.
    > Pewny jestes ze tak samo?

    Tak - oba przypadki to: posiadanie nielegalnego oprogramowania....

  • 8. Data: 2004-10-20 12:54:42
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 13:42:05 +0200, SebOLO <p...@b...spamu.pl>
    napisał:

    > A czym roznia się pirackie od nielegalnych i gdzie o tym mowi nasz
    > prawo? :)
    >
    > Bo z tego co ja wiem w obu przypadkach postępowanie tozyłoby sie tak
    > samo...

    Pirackie - kopie oprogramowania wyklazane bez właciwego zezwolenia lub z
    jego naruszeniem. Samo posiadanie wykonanej bez zezwolenia kopii nie jest
    karalne. Karalne jest jej wytworzenie, zbycie, nabycie itp, ale posiadanie
    nie.

    Nielegalne - Programy, których posiadanie jest zabronione - stanowiące
    narzędzia do popełniania przestępstw - łamacze haseł, programy do
    podsłuchiwania itp.

    --
    Falkenstein

  • 9. Data: 2004-10-20 13:44:39
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsf555gsamg13b0@kura4m98.it-net.pl...

    > Nielegalne - Programy, których posiadanie jest zabronione - stanowiące
    > narzędzia do popełniania przestępstw - łamacze haseł, programy do
    > podsłuchiwania itp.

    Tu chyba przesadziłeś ;)
    Na większości płyt dołącznych do czasopism komputerowych znalazłoby się
    kilka takich "nielegelnych" programów :)))
    O ile wiem w niektórych krajach UE istnieje zakaz rozpowszechniania takich
    "narzędzi", ale u nas, ani rozpowszechnianie, ani posiadanie nie jest
    nielegalne.
    nn

  • 10. Data: 2004-10-20 13:52:51
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 20 Oct 2004 15:44:39 +0200, Nikodem Nijaki <n...@o...pl>
    napisał:

> [...]
    > takich
    > "narzędzi", ale u nas, ani rozpowszechnianie, ani posiadanie nie jest

    podałem tylko definicję. Nie wiem czy ich posiadanie jest faktycznie
    zabronione, jedyne co mi świta to jakieś informacje o tym,ze postulowane
    jest wprowadzenie takiego zakazu.

    --
    Falkenstein