  • 1. Data: 2005-01-18 10:39:25
    Temat: Komputer a certyfikaty
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    zadzwonił był do mnie pewien dostawca sprzętu i powiedział, że od wejścia do
    UE nie mogę kupować dowolnego komputera, tylko _musi_ mieć znak CE. I że on
    jako jeden z niewielu taki sprzęt oferuje.

    Poszukuję więc obiektywnej informacji na ten temat. Czy faktycznie teraz
    komputery muszą mieć znak CE? Co w takim razie z ogromną siecią małych
    dostawców oferujących zestawy pod klienta? Nie są przecież w stanie opłacić
    badań CE na każdy zestaw.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-01-18 11:01:23
    Temat: Re: Komputer a certyfikaty
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > UE nie mogę kupować dowolnego komputera, tylko _musi_ mieć znak CE. I że on
    > jako jeden z niewielu taki sprzęt oferuje.

    Ściema. Każda firma współpracująca z szanującym się dystrybutorem taki zestaw
    oferuje. Większość dystrybutorów złożyła po kilka zestawów i po przebadaniu
    oferuje je w sprzedaży.
    Co innego mali składacze zaopatrujący się na giełdach. Ci mogą mieć problem.
    Poza tym jaki sens jest kupować skłądaki skoro za kwotę w okolicach 1500
    netto można nabyć porządny biurowy komputer z systemem np. z fabryki Fujitsu-
    Siemens?

    > Poszukuję więc obiektywnej informacji na ten temat. Czy faktycznie teraz
    > komputery muszą mieć znak CE?

    Powinny. Choć z tego co wyczytałem w Computer Reseller News to ewentalne kary
    za niezgodność obciążają producentów - nie użytkowników. Bo znak Ce na
    obudowie każdy może sobie dowolnie nalepić, nespa?

    Co w takim razie z ogromną siecią małych dostawców oferujących zestawy pod
    klienta?
    Nie są przecież w stanie opłacić badań CE na każdy zestaw.

    jw. biorą zestaw dedykowany dystrybutora i dostosowują do potrzeb uzytkownika.

    pozdrawiam

    b.

  • 3. Data: 2005-01-18 11:23:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tristan Alder napisał(a):

> [...]
    > dostawców oferujących zestawy pod klienta? Nie są przecież w stanie opłacić

    Zerknij tu: http://www.euroinfo.org.pl/prawo/?page=85

    j.

    --
    Na stronie http://napisy.ussbrowarek.org/
    - Jak robić napisy, żeby widz był z nich zadowolony?

  • 4. Data: 2005-01-18 13:18:42
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    b wrote:

    > Ściema. Każda firma współpracująca z szanującym się dystrybutorem
    > taki zestaw oferuje. Większość dystrybutorów złożyła po kilka
    > zestawów i po przebadaniu oferuje je w sprzedaży.

    Precyzyjnie - dużych dystrybutorów.
    Natomiast zwykły sklep komputerowy sprzedaje zazwyczaj zestaw części
    komputerowych.
    I omija w ten sposób bzdurny przepis...

> [...]
    > Nie są przecież w stanie opłacić badań CE na każdy zestaw.
    >
    > jw. biorą zestaw dedykowany dystrybutora i dostosowują do potrzeb

    Dostosowanie sprawia że cały zestaw traci CE.

    Jw. - sprzedają części.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2005-01-18 13:50:33
    Od: " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Massai <t...@w...pl> napisał(a):

    > Precyzyjnie - dużych dystrybutorów.
    > Natomiast zwykły sklep komputerowy sprzedaje zazwyczaj zestaw części
    > komputerowych.
    > I omija w ten sposób bzdurny przepis...

    A gdzie zaopatruje się przeciętny sklep komputerowy jak nie u dużego
    dystrybutora? Zatem wystarczy dealerowi kupić zestaw dedykowany i już ma CE
    bez żadnych badań.
    Owszem - jeśli sprzeda części, a sam sobie to w domu złożysz... jeśli złożą
    to odpowiadają za CE. I nie ma znaczenia co jest na fakturze.

    > Dostosowanie sprawia że cały zestaw traci CE.

    Niekoniecznie. We wzmiankowanym CRN widziałem wypowiedzi przedstawicieli
    firm, że tak nie jest. Nie umiem powiedzieć, czy w zupełnie dowolnym
    zakresie, ale na pewno w dość szerokim - wystarczającym do zaspokojenia
    znakomitej większości userów.

    > Jw. - sprzedają części.

    A potem zaczyna się kołomyja z gwarancjami i rękojmiami.
    Pomijając już zupełnie fakt, że firmy choćby ze względów księgowych chcą mieć
    na fakturze "komputer", a nie jakieś tam "części".

  • 6. Data: 2005-01-18 14:17:54
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    b wrote:

    > A gdzie zaopatruje się przeciętny sklep komputerowy jak nie u dużego
    > dystrybutora? Zatem wystarczy dealerowi kupić zestaw dedykowany i już
    > ma CE bez żadnych badań.

    W hurtowni? Myślisz że małe sklepy kupują towar u HP, intela czy
    fujitsu? jeśli już u dystrybutora na kraj, to u dystrybutora danej
    firmy produkującej daną część. Np. u dystrybutora ABITA.
    Niektóre hurtownie wprowadzają do oferty całe zestawy, ale tylko
    niektóre.

    > Owszem - jeśli sprzeda części, a sam sobie to w domu złożysz... jeśli
    > złożą to odpowiadają za CE. I nie ma znaczenia co jest na fakturze.

    Aj tam. Sprzedał części. W ramach miłej obsługi "pomógł" klientowi
    złożyć.

> [...]
    > zupełnie dowolnym zakresie, ale na pewno w dość szerokim -
    > wystarczającym do zaspokojenia znakomitej większości userów.

    Być może, szczegółow nie znam. Wiem jak to w praktyce wygląda.

    > A potem zaczyna się kołomyja z gwarancjami i rękojmiami.
    > Pomijając już zupełnie fakt, że firmy choćby ze względów księgowych
    > chcą mieć na fakturze "komputer", a nie jakieś tam "części".

    Kołomyja? Sam zawsze wolałem oddzielnie części, bo zazwyczaj można
    dostać dłuższą gwarancję od producenta. A te plombowane zestawy...
    zmora...
    Co do faktur to fakt. Choć u mnie księgowa nie robiła problemów.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2005-01-18 14:19:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b napisał(a):

    [...]

    > A potem zaczyna się kołomyja z gwarancjami i rękojmiami.
    > Pomijając już zupełnie fakt, że firmy choćby ze względów księgowych chcą mieć
    > na fakturze "komputer", a nie jakieś tam "części".

    Producent komputera musi wystawic deklaracje zgodnosci z normami i oznaczyc
    wyrob znakiem CE. Moze to zrobic takze i Janek Kowalski S.C. Natomiast firma
    jak sobie kupi czesci i zlozy (wyprodukuje) z nich komputer to co ma zrobic?
    Wystawic deklaracje samej sobie?

    j.

  • 8. Data: 2005-01-18 15:26:28
    Od: "Kubaz" <k...@t...UsunTO.pl>

> [...]
    mieć
    > na fakturze "komputer", a nie jakieś tam "części".

    Dlatego robia tak: skladaja calutki komputer, wszystko jest jak dawniej
    tylko klient sam sobie np. podpina dysk albo inna smieszna czynnosc - bez
    tego nie jest to zestaw

    --
    Kubaz

  • 9. Data: 2005-01-18 17:59:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 14:18, gdy Massai napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Precyzyjnie - dużych dystrybutorów.
    > Natomiast zwykły sklep komputerowy sprzedaje zazwyczaj zestaw części
    > komputerowych.
    > I omija w ten sposób bzdurny przepis...

    I te części już można sprzedawać i kupować bez CE?

  • 10. Data: 2005-01-18 17:59:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 18 stycznia 2005 14:50, gdy b napisał(a) coś na
> [...]

    > A gdzie zaopatruje się przeciętny sklep komputerowy jak nie u dużego
    > dystrybutora? Zatem wystarczy dealerowi kupić zestaw dedykowany i już ma

    W hurtowni. Kupuje się części i z nich montuje się komputer.