    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Komputer a certyfikaty
    Date: Tue, 18 Jan 2005 14:17:54 +0000 (UTC)

    b wrote:

    > A gdzie zaopatruje się przeciętny sklep komputerowy jak nie u dużego
    > dystrybutora? Zatem wystarczy dealerowi kupić zestaw dedykowany i już
    > ma CE bez żadnych badań.

    W hurtowni? Myślisz że małe sklepy kupują towar u HP, intela czy
    fujitsu? jeśli już u dystrybutora na kraj, to u dystrybutora danej
    firmy produkującej daną część. Np. u dystrybutora ABITA.
    Niektóre hurtownie wprowadzają do oferty całe zestawy, ale tylko
    niektóre.

    > Owszem - jeśli sprzeda części, a sam sobie to w domu złożysz... jeśli
    > złożą to odpowiadają za CE. I nie ma znaczenia co jest na fakturze.

    Aj tam. Sprzedał części. W ramach miłej obsługi "pomógł" klientowi
    złożyć.

    > Niekoniecznie. We wzmiankowanym CRN widziałem wypowiedzi
    > przedstawicieli firm, że tak nie jest. Nie umiem powiedzieć, czy w
    > zupełnie dowolnym zakresie, ale na pewno w dość szerokim -
    > wystarczającym do zaspokojenia znakomitej większości userów.

    Być może, szczegółow nie znam. Wiem jak to w praktyce wygląda.

    > A potem zaczyna się kołomyja z gwarancjami i rękojmiami.
    > Pomijając już zupełnie fakt, że firmy choćby ze względów księgowych
    > chcą mieć na fakturze "komputer", a nie jakieś tam "części".

    Kołomyja? Sam zawsze wolałem oddzielnie części, bo zazwyczaj można
    dostać dłuższą gwarancję od producenta. A te plombowane zestawy...
    zmora...
    Co do faktur to fakt. Choć u mnie księgowa nie robiła problemów.

    --
    Pozdro
    Massai