  • 1. Data: 2005-01-18 07:59:30
    Temat: Odsetki od zaległości w czynszu
    Od: Andrzej Gąska <a...@p...onet.pl>

    Miałem spore zaległości w czynszu, aż zebrało się tego parę tysięcy i
    kilkutysięczna
    kwota odstetek. Spółdzielnia skierowała sprawę do sądu. Wniosłem sprzeciw,
    bo
    troszkę tam regulowałem i suma się nie zgadzała z pozwem ( chodziło o
    zyskanie na czasie).
    Fuksem udało się zebrać kwotę należności głównej i zaplacić.
    Spółdizelnia odpowiedizała na sprzeciw w następujący sposób:

    " Odpowiedź na sprzeciw:
    Strona powodowa ogranicza powództwo w przedmiotowej sprawie do ustawowych
    odsetek oraz kosztów sądowych.

    Uzasadnienie:
    Pozwani wnieśli sprzeciw, w którym zaskarżają nakaz zapłaty wydany przez Sąd
    Rejonowy XIII Wydział Grodzki w dniu ....
    w całości uzasadniając to dokonaniem częściowej spłaty zadłużenia.
    Powodowa Spółdzielnia wniosła pozew przeciwko pozwanym w dniu 09 czerca 2004
    r. podając jako wartość przedmiotu sporu zaległość na dzień 31.05.2004 r. w
    kwocie 5.543,38 zł. Pozwani dokonali w dniu 29 lipca 2004 r. wpłaty w
    wysokości 392,29 zł. Następnie 29 września 2004 r. dokonali wpłaty w kwocie
    624,73 zł i w dniu 24 listopada 2004 r. w kwocie 5.076,80 zł. co stanowi
    całą kwotę należności głównej dochodzoną przez powodową Sółdzielnię.
    W z wiązku z tym iż pozwani dokonali spłaty całego zadłużenia po dacie
    wydania przez Sąd nakazu zapłaty tj. po dniu 08 września 2004 r. strona
    powodowa wnosi o zasądzenie od pozwanych na jej rzecz ustawowych odsetek
    oraz kosztów sądowych."

    rozumiem, że odsetki to święte prawo, ale..
    nie mam stałej pracy, z trudem mogę regulować biezacy czynsz
    żeby znowu nie wpaść w zadłużenie.

    Czy próbować gadać ze spółdzielnią ( czy oni mają wogóle możliwość
    wycofania się z tego w sądzie) czy zostawić temat do rozprawy ??
    ( jest wyznaczony termin rozprawy w sądzie grodzkim)

    Andrzej

  • 2. Data: 2005-01-20 22:18:32
    Temat: Re: Odsetki od zaległości w czynszu
    Od: "Don_Tabasco" <d...@g...pl>

    Witam

    Gadaj ze spółdzielnią . Szkoda ze wczesniej nie rozmawiałes w spółdzielniach
    czesto ida na rękę.
    Jak dłużej bedziesz sie szarpac to i tak przegrasz a wtedy ich radca bedzie
    chciał koszty ( to krwiopijcy). Byłem 4 lata w Radzie Nadzorczej SM i
    prowadziłem Komisje Rewizyjna , gdzie często rozpatrywałem podobne podania.
    Uzasadnij dlaczego tak długo nie płaciłes i wyjaśnij skąd wziąłes nagle tyle
    pieniedzy , bo pomysla ze miałes kase a specjalnie nie płaciłes . BIURWY
    mają swoją opinie na temat takich jak ty, wiec musisz ładnie przekonac.
    Nastepnych razem płac ile masz . Wpłacając pisz ze za wode - zeby nie było
    ze za darmoche media ciagniesz

    Pisze wam tak jak tam rozumują - oni myslą innaczej