  • 1. Data: 2005-01-18 10:57:42
    Temat: Kratka w samochodzie do kogo pretensje??
    Od: kesser <k...@g...pl>

    Witam
    Sprawa jest następująca.
    Trzy lata temu nabyłem samochód osobowy kombi od leasingodawcy. Auto
    było urzytkowane w firmie i było przerobione na ciężarowo-osobowe.
    Przeróbka wygląda tak, że za tylną kanapą mam kratkę która nie jest
    na stałe i mogę ją zdemontować w 30 sek. Przy kupnie okazało się,
    że nie mogę go kupić na firmę gdyż zmieniły się przepisy i ze
    względu m.in. na ten rodzaj kratki nie spełnia wymogów. Jednak w
    dowodze pozostało ciężarowo-osobowy. Obecnie mam problem ze sprzedażą
    tego auta bo na firmę nikt nie kupi bo nie może, a prywatny klient
    stanawia sprawę, że auto ciężarowo-osobowe pewnie tyrane w firmie etc.
    Chciałem przerejestrować na osobowy i dowiedziałem się, że faktura za
    demontaż*trzeba mieć uprawnienia) opinia biegłego, przegląd i zmiany w
    dowodzie wynios cyrka 350 pln. Procedura sprowadza się do tego, że w
    każdym z tych miejsc nikt się nie ubrudzi a kasę weźmie.
    W zwiąsku z tym pytam czy w takiej sytuacji nie zostałem oszukany przez
    państwo??
    Może źle coś zrozumiałem i np. z klucza należała mi się zmiana na
    osobowy przy kupnie??
    Ewentualnie do kogo mogę zwrócić się o pomoc?? Może jakiś rzecznik?

  • 2. Data: 2005-01-18 16:11:16
    Temat: Re: Kratka w samochodzie do kogo pretensje??
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    i> Chciałem przerejestrować na osobowy i dowiedziałem się, że faktura za
> [...]
    > państwo??
    > Może źle coś zrozumiałem i np. z klucza należała mi się zmiana na

    Nie , nie należała się.
    Mogłeś zrobić to taniej jakbyś po zakupie a przed zarejestrowaniem na siebie
    zdemontował kratkę w warsztacie z uprawnieniami. Taki demontaz wraz z
    przeglądem to około 160 zł.
    Teraz musisz jeszcze zapłacić za nowy dowód.
    A i tak klient bedzie wiedział ze auto było ciężarowe - bo slad w papierach
    zostanie. Daj więc sobie spokój , możesz ewentualnie spuscić te 160 zł z
    ceny jak nabywca bedzie chciał wywalić kratkę.

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz.

    --
    " ...to nic, że codzienny dzień