  • 1. Data: 2005-05-21 09:53:26
    Temat: Komornik
    Od: "Jan Kowalski" <h...@h...pl>

    Czy komornik moze zajac jedyne mieszkanie (lub dom) dluznika?
    Pzdr Marek

  • 2. Data: 2005-05-21 12:25:21
    Temat: Re: Komornik
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jan Kowalski napisał(a):
    > Czy komornik moze zajac jedyne mieszkanie (lub dom) dluznika?
    Chcesz kupic mieszkanie. Nie stac Cie. Bierzesz kredyt. Zabezpieczenim
    kredytu jest to mieszkanie, ktore wlasnie chcesz kupic. Nagle
    przestajesz tracisz prace, splacasz kredyt. Bank nie ma skad sciagnac
    naleznosci. Czy moze zabrac Ci mieszkanie zeby pokryc zobowiazania?
    Wydaje mi sie ze tak. Zatem odpowiedz na Twoje pytanie... dlaczego nie?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-05-21 12:35:26
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Jan Kowalski" <h...@h...pl> naskrobał/a w

    > Czy komornik moze zajac jedyne mieszkanie (lub dom) dluznika?

    Tak.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ten post jest sponsorowany przez literki 'b'a'b'y'l'o'n' i cyfre '5'.

  • 4. Data: 2005-05-21 14:20:51
    Od: "x" <y...@o...pl>

    wydaje mi się, że taka jest rola komornika. Szuka tego, co może sprzedać w
    drodze licytacji, więc i mieszkanie.
    Mieszkanie nie da zarobić pieniędzy, więc nie jest to "narzędzie pracy",
    które pozwoli spłacić dług.

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-05-21 14:25:27
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    x napisał(a):
    > Mieszkanie nie da zarobić pieniędzy, więc nie jest to "narzędzie pracy",
    > które pozwoli spłacić dług.
    no chyba ze w mieszkaniu znajduje sie "dom uciech cielesnych" i jego
    wlascicielka w ten sposob zarabia na zycie;P

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 6. Data: 2005-05-22 17:49:25
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > drodze licytacji, więc i mieszkanie.
    > Mieszkanie nie da zarobić pieniędzy, więc nie jest to "narzędzie pracy",

    W zasadzie tak - zająć może, i owszem tak.
    Ale nie zawsze w praktyce go może wziąć - nie jest łatwo, bo jeśli to jest
    jedyne Twoje mieszkanie, jeśli dodatkowo masz małe dziecko, albo jesteś
    emerytem/rencistą, albo niepełnosprawnym, to przy sprawie o eksmisję (w
    niektórych m.in. ww. wypadkach) Sąd i owszem orzecze eksmisję, ale... do lokalu
    zastępczego (lub socjalnego), który MUSI zapewnić gmina.
    A gmina takich mieszkań zwykle nie ma, albo będzie mieć za ileś tam xx lat,
    więc do czasu do kiedy nie masz się gdzie wyprowadzić, eksmisja będzie
    wstrzymana. Po prostu w niektórych przypadkach Sąd NIE MOŻE orzec eksmisji na
    bruk.

  • 7. Data: 2005-06-01 17:51:15
    Od: "black_bull" <b...@g...pl>

> [...]
    > więc do czasu do kiedy nie masz się gdzie wyprowadzić, eksmisja będzie
    > wstrzymana. Po prostu w niektórych przypadkach Sąd NIE MOŻE orzec eksmisji

    I tu nasuwa się następne pytanie.Czy komornik musi się zwracać do sądu o
    eksmisję czy sam przeprowadza procedurę?
    pozdr black_bull