  • 1. Data: 2005-05-21 08:04:05
    Temat: Linki na stronie do portali.
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Witam!
    Chciałbym umieścić na swojej stronie linki do polskich portali takich
    jak Onet, Interia, WP i o2. W związku z tym czy musze mieć jakąś zgode?
    Te linki będą obok siebie więc ktoś się może obrazić jak można np Onet
    koło o2.
    Nie chcesz płacić prowizji? To nie płać na www.swistak.pl
    Nie masz konta? To załóż. Rejestracja trwa 2 min,
    i od razu możesz kupować. Polecam

  • 2. Data: 2005-05-21 08:04:09
    Temat: Re: Linki na stronie do portali.
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Te linki będą obok siebie więc ktoś się może obrazić jak można np Onet
    > koło o2.

    Mozesz nawet obok zamiescic link do Pink Pressu.
    Nikt Ci glowy nie urwie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-05-21 09:08:03
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    rezist.com napisał(a):

    > Mozesz nawet obok zamiescic link do Pink Pressu.
    > Nikt Ci glowy nie urwie.

    OK. Dzięki wielkie. Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-05-21 09:59:46
    Od: Marcin Tałajczyk <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl>

    Grandalf napisał(a):
> [...]
    > jak Onet, Interia, WP i o2. W związku z tym czy musze mieć jakąś zgode?
    > Te linki będą obok siebie więc ktoś się może obrazić jak można np Onet

    A ja mam inne pytanie z tej samej beczki... Na jakich zasadach prawnych
    działają wyszukiwarki typu google. Wydaje mi sie ze to jest masowe
    łamanie prawa autorskiego - google udostepnia kopie większosci stron bez
    pytania o zgode ich twórców. Podobnie serwis archive.org.

    Czy każdy może założyć sobie wyszukiwarke i umieścić tam dowolne strony?
    Nie mówie tutaj o odnośnikach i krótkich opisach (bo te chyba nie są
    chronione prawem autorskim) ale o całych kopiach stron.

    Inne podobne sprawy : serwisy cacheujące strony (tez robią kopie),
    archiwa grup dyskusyjnych (kopie artykułów).

    Wiem ze pytanie kazdego tworce o zgode nie jest mozliwe i
    sparaliżowałoby wszystkie wyszukiwarki, ale chodzi mi o formalną, prawną
    stronę zagadnienia.

    Przykład. Robie pseudowyszukiwarke i umieszczam tam kopie interesujących
    stron... autorzy chyba nie bedą zadowoleni

    --
    Pozdrawiam.
    Marcin.

  • 5. Data: 2005-05-21 13:33:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Tałajczyk"
    <tulujczyk@ZAMIEN_ulu_NA_ala.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Jeśli umieścisz w treści kodu odpowiednie słowo kluczowe (nie chce mi
    się szukać jakie), to wyszukiwarki będą pomijać taką stronę. I na tej
    zasadzie to działa. Skoro nie chcesz, by pomijały, to wyrażasz zgodę na
    przeszukiwanie.

  • 6. Data: 2005-05-21 14:15:22
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-05-21 15:33 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > się szukać jakie), to wyszukiwarki będą pomijać taką stronę. I na tej
    > zasadzie to działa. Skoro nie chcesz, by pomijały, to wyrażasz zgodę na

    A podstawa prawna?
    Gdzie jest napisane, że wyszukiwaczka nie może odwiedzić strony, która
    nie jest tak przed nią "zablokowana"?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 7. Data: 2005-05-21 19:16:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:62cc0$428f4275$3eb3302e$6404@news.chello.pl...

    > A podstawa prawna?
    > Gdzie jest napisane, że wyszukiwaczka nie może odwiedzić strony, która
    > nie jest tak przed nią "zablokowana"?

    Wyszukiwarka z reguły nie odwiedza osobiście stron, a jedynie gromadzi
    adresy oraz słowa kluczowe - zresztą wpisywane też przez Twórcę strony.
    Przyjęło się w sieci, że różnych powodów autor strony może sobie nie
    życzyć, by była ona znajdowana przez wyszukiwarki. Wówczas wpisuje słowo
    kluczowe (bodaj "norobots", ale nigdy nie pamiętam i zawsze szukam, jak
    potrzebuję).

    Podstawy prawnej dla tego nie ma żadnej, bo i tak naprawdę nie ma
    uniwersalnego prawa obowiązującego w sieci, choć moim zdaniem
    odpowiednia konwencja międzynarodowa powinna dawno to zagadnienie
    unormować. Ale nie ma.

  • 8. Data: 2005-05-24 16:14:19
    Od: Paweł Nowacki <b...@f...eu.org>

    --
    Pawel Nowacki (b...@f...eu.org - Subject: "NETGROUPS")
    tel. +48 600 100 825, icq# 32149351

  • 9. Data: 2005-05-30 15:21:38
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 21 May 2005 15:33:18 +0200, "Robert Tomasik"
    <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >się szukać jakie), to wyszukiwarki będą pomijać taką stronę. I na tej
    >zasadzie to działa. Skoro nie chcesz, by pomijały, to wyrażasz zgodę na
    Wyszukiwarka WP nie bierze pod uwage tych metatagow :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum