  • 1. Data: 2005-05-21 07:02:59
    Temat: Stowarzyszenie Zwykłe - udostępnianie łącza do internetu
    Od: "Tomek" <news@swoboda_.lublin.pl>

    Witam,
    Stowarzyszenie Zwykłe nie jest podmiotem prawnym w związku z tym nie może
    zawierać umów z operatorami telekomunikacyjnymi (ale też różnie bywa, bo &TP
    takiej umowy podpisać nie chce, NETIA też nie, ale inni operatorzy nie robią
    problemu). W związku z tym jako członek założyciel i zarazem przewodniczący
    rzeczonego stowarzyszenia posiadający absolutorium walnego zebrania członków
    na reprezentację stow. na zewnątrz to ja zawieram umowę z operatorem i potem
    udostępniam to łącze stow. Zrozumiałe jest że kosztuje to wymierna dość kasę
    w związku z tym łącza nie udostępniam nieodpłatnie, ale też nie zarabiam na
    tym. Koszty funkcjonowania łącza pokrywane są ze składek członkowskich które
    pobieram ja.
    Kwestia czy jest to zgodne z prawem, tzn. czy coś takiego mogę robić?
    Gdyby ktoś z was miał jakies konkretne informacje (ustawy itd..) to poproszę
    o info.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2005-05-21 21:21:00
    Od: "." <b...@o...pl>

    > Stowarzyszenie Zwykłe nie jest podmiotem prawnym w związku z tym nie
    > możezawierać umów z operatorami telekomunikacyjnymi

    A z jakiego przepisu to wywodzisz?
    Bo znam Stowarzyszenia, które takie umowy mają podpisane.
    Może one nie są "zwykłe" ?

  • 3. Data: 2005-05-22 12:46:02
    Od: "Jola" <n...@s...lublin.pl>

    Użytkownik "." <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A z jakiego przepisu to wywodzisz?
    > Bo znam Stowarzyszenia, które takie umowy mają podpisane.
    > Może one nie są "zwykłe" ?

    Ja też znam, podmiotem prawnym nie jest w rozumieniu ustawy o
    Stowarzyszeniach.
    Ale np. taka f-ma &TP umowy, ze zwykłym nie podpisze.
    Natomiast ze Stowarzyszeniem tzw. rejestrowym owszem, bo takie
    stowarzyszenie posiada NIP, REGON itd.

    Jedyną reprezentacją Stowarzyszenia zwykłego na zewnątrz jest jego
    przedstawiciel i to on zawiera umowy z innymi podmiotami, pytanie czy może
    brać za to kasę, lub inaczej czy może pokrywać należności wynikające z tych
    umów, ze składek członkowskich.