  • 1. Data: 2023-08-31 20:32:23
    Temat: Komitet wyborczy -weryfikacja PESEL
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Czy Komitet Wyborczy, tej czy innej partii ma możliwość zweryfikowania,
    czy PESEL pasuje do imienia i nazwiska?

  • 2. Data: 2023-08-31 21:03:11
    Temat: Re: Komitet wyborczy -weryfikacja PESEL
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 20:32:23 +0200, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Czy Komitet Wyborczy, tej czy innej partii ma możliwość zweryfikowania,
    > czy PESEL pasuje do imienia i nazwiska?

    W zasadzie moglby prosic o okazanie dowodu przy podpisywaniu list.

    Poza tym duze partie to teraz chyba wewnętrznie te podpisy zbierają -
    wsród członków.

    Poza tym zgodnosc to mało - kadrowa jakas, pracownik banku, sądu,
    komornika - moze przyniesc cała liste zgodnych danych.

    Pytanie raczej jak ma PKW robic - biorac pod uwagę, ze jedni drugim
    mogą złosliwie takiego fałszywego podpisywacza przysłac, to co -
    zweryfikować losową próbkę z list, policzyc procent, wyliczyc
    statystycznie ilosc prawdziwych?

    J.

  • 3. Data: 2023-08-31 21:52:42
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2023-08-31 o 21:03, J.F pisze:

> [...]
    > mogą złosliwie takiego fałszywego podpisywacza przysłac, to co -
    > zweryfikować losową próbkę z list, policzyc procent, wyliczyc

    Ogólnodostępnych baz danych z PESELami jest aż nadto, aby taki numer
    zrobić. Czytam art. 217 kod.wyborczego, OKW dokonuje weryfikacji w
    oparciu o posiadane spisy wyborców, nigdzie nie muszą się logować, ani
    nikogo prosić bo przecież te listy mają u siebie.

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20220001277

    art. 210
    § 1. Lista kandydatów powinna być poparta, w sposób, o którym mowa w
    art. 209 § 2 i 3, podpisami co najmniej 5000 wyborców stale
    zamieszkałych w danym okręgu wyborczym.

    co jest komplikacją, w zbieraniu podpisów na ulicy.

  • 4. Data: 2023-08-31 22:18:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2023 o 21:52, Krzysztof 'kw1618' pisze:
> [...]
    > stale zamieszkałych w danym okręgu wyborczym.
    > co jest komplikacją, w zbieraniu podpisów na ulicy.

    Mowa o zamieszkaniu, a nie zameldowaniu, a to czyni sporą różnicę.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-08-31 23:12:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 31 sierpnia 2023 o 22:18:11 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
    > Mowa o zamieszkaniu, a nie zameldowaniu, a to czyni sporą różnicę.

    I jak to niby sprawdzić?
    To pewnie jeden z kupy przepisów,
    które pokonały Tusku chcącego zlikwidować
    zameldowanie.
    Bo mam przeświadczenie graniczące z pewnością,
    że stałe zamieszkanie implikuje obowiązek meldunkowy.

  • 6. Data: 2023-09-01 01:08:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.08.2023 o 23:12, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    > pokonały Tusku chcącego zlikwidować zameldowanie. Bo mam
    > przeświadczenie graniczące z pewnością, że stałe zamieszkanie

    A jak ktoś ma kilka mieszkań i w różnych mieszka? To gdzie ma się
    zameldować? We wszystkich? W jednym wybranym? Znam takich ludzi. Ja na
    to zwróciłem uwagę tylko dlatego, że od momentu, gdy w dowodach nie ma
    tego stałego zameldowania, to zbierający podpisy nie ma tak tego
    zweryfikować. Pozostaje oświadczenie składającego podpis.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2023-09-01 06:14:30
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    > Mowa o zamieszkaniu, a nie zameldowaniu, a to czyni sporą różnicę.

    sformuowanie:
    "stale zamieszkałych w danym okręgu wyborczym" jest bardzo pojemne.

  • 8. Data: 2023-09-01 06:48:55
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-09-01 o 06:14, Krzysztof 'kw1618' pisze:

    > sformuowanie:
    > "stale zamieszkałych w danym okręgu wyborczym" jest bardzo pojemne.

    Znowu się zaczyna szukanie jakichś niedociągnięć w przepisach
    a jak dojdzie już do czegoś to władza i tak zrobi po swojemu
    bez żadnego przepisu. I gówno jej będzie można zrobić.

  • 9. Data: 2023-09-01 10:03:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 06:14, Krzysztof 'kw1618' pisze:
    > sformuowanie:
    > "stale zamieszkałych w danym okręgu wyborczym" jest bardzo pojemne.
    Po prostu szukają na listach wyborczych, a nie po zameldowaniu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 10. Data: 2023-09-01 10:46:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 10:03:52 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Po prostu szukają na listach wyborczych, a nie po zameldowaniu.

    A jak sie trafia na listę wyborczą? Przez zameldowanie chyba.

    Mozna sie jakos ręcznie dopisać, ale nie skasują tego za pewien czas?

    No i tu łatwo, choc moze prowadzic do pomyłek, ze wyborca podpisał,
    ale jest z innego okregu.
    A co z wyborami na prezydenta, gdzie cały kraj dobry ?

    A te spisy listy w ogole komisje mają? Bo prowadzą je chyba samorządy,
    ale komisji przekazują ... już, czy dopiero wkrótce?
    No chyba, ze Komisja ma dostęp, bo oczywiscie spis elektroniczny.

    J.