  • 1. Data: 2023-09-01 12:17:30
    Temat: mObywatel 2.0 weryfikacja na odległość
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    Wydaje się, że stworzyli możliwość pokazywania dokumentu tożsamości na
    odległość.
    Obydwie strony muszą mieć na smartfonie mObywatel 2.0.

    https://info.mobywatel.gov.pl/
    Pytania i odpowiedzi
    Jak sprawdzić dokument drugiej osoby kodem QR?

    Nie trzeba skanować aparatem kodu QR, można wpisać 6cyfrowy kod, który
    ukaże się na ekranie. Czyli kod można podać na dużą odległość.

    Otwiera to możliwość zawierania e-umowy na odległość?
    Moim zdaniem zawsze taka możliwość była, bo można było e-papier podpisać
    ePuapem
    https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektron
    icznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

    problemem było (i może nadal jest) uznanie takiego pdf podpisanego
    profilem zaufanym za dowód w sprawie, skuteczne oświadczenie woli.

  • 2. Data: 2023-09-12 11:53:45
    Temat: Re: mObywatel 2.0 weryfikacja na odległość
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.09.2023 12:17, Krzysztof 'kw1618' wrote:
    > Wydaje się, że stworzyli możliwość pokazywania dokumentu tożsamości na
    > odległość.
    > Obydwie strony muszą mieć na smartfonie mObywatel 2.0.

    Niedługo będzie i TVP na zakładce mTV -
    https://businessinsider.com.pl/technologie/pis-chce-
    stworzyc-narodowe-mtv-mecze-kadry-w-mobywatelu/ews5x
    hb

    Czytałem też o sekcji mWybory z domyślnie zaznaczoną opcją. A jak
    będziesz chciał zmienić, to przez ePUAP używając elektronicznego podpisu
    z załączonymi zaświadczeniami z kilku urzędów ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz