  • 11. Data: 2015-12-23 02:11:33
    Temat: Re: Kolizja, Policja, mandat, sąd, wyrok -> brak sprawcy.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 22 Dec 2015 13:57:48 +0100, Poldek napisał(a):

    > Policja informuje mnie, że nie ma możliwości prowadzenia
    > postępowania przeciwko drugiemu kierującemu, bo karalność za czyn
    > przedawniła się rok po zdarzeniu, czyli ponad pół roku temu.

    Karalność się przedawniła, ale nie odpowiedzialność cywilna.

    > Podano mi
    > numer polisy OC i TU drugiego kierującego. Nie napisano, czy to polisa,
    > która była ważna w dniu zdarzenia, czy aktualna.

    Dane polisy na dany dzień można sprawdzić na stronie UFG.
    Ale jeśli chodzi o zamierzchłą przeszłość, to nie wiadomo jak z
    aktualnością.

    > Czy przysługuje mi jakkolwiek tryb odwoławczy?
    > Czy mam szanse na odszkodowanie z OC drugiego kierującego?

    Tak, jeśli zostanie uznany winnym kolizji.
    Co nie jest takie oczywiste - to że nie dało się _udowodnić_ winy Tobie,
    nie oznacza automatycznie że uda się jemu.
    Czyli może się nie udać tego ustalić w żadną stronę.

  • 12. Data: 2015-12-25 14:18:30
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 21:45, J.F. pisze:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup

    > Nie od razu, tylko poltora roku po zdarzeniu.

    ale po co półtora skoro można a nawet powinno od razu?

    --
    @foe_pl

  • 13. Data: 2015-12-28 13:02:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 25 Dec 2015 14:18:30 +0100, w <n5jfn5$emm$2@node2.news.atman.pl>, the_foe
    <t...@w...pl> napisał(-a):

    > ale po co półtora skoro można a nawet powinno od razu?

    Jak widać autor tak nie zrobił.
    Zresztą istnieje spora szansa, że TU kazałoby czekać do wyroku.

  • 14. Data: 2015-12-28 13:35:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 28 Dec 2015 13:02:35 +0100, r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 25 Dec 2015 14:18:30 +0100, w <n5jfn5$emm$2@node2.news.atman.pl>, the_foe
    >
    > Jak widać autor tak nie zrobił.
    > Zresztą istnieje spora szansa, że TU kazałoby czekać do wyroku.

    Wlasciwie 100% szans.
    Dowiedziawszy sie, ze ich klient nie przyznaje sie do winy, mandatu
    nie dostal a policja oskarza wnioskodawce - niemal na pewno by
    odmowili wyplaty.

    J.