  • 1. Data: 2005-04-18 13:21:26
    Temat: Kodeks wykroczeń - absurdy ?
    Od: "Belial" <m...@o...pl>

    Znalazłem coś takiego:

    Art. 132. § 1. Kto, prowadząc przedsiębiorstwo handlu detalicznego lub
    będąc w nim
    zatrudniony, zbywa towar w celu odprzedaży z zyskiem, jeżeli wartość towaru
    nie przekracza
    1.000 złotych,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolnoœci albo grzywny.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto zbywa lub nabywa w celu odprzedaży z
    zyskiem
    towar, o którym mowa w § 1, jeżeli zwartość towaru nie przekracza 1.000
    złotych.
    § 3. Usiłowanie wykroczenia okreśonego w § 1 lub 2 oraz podżeganie i
    pomocnictwo są
    karalne.
    § 4. W razie popełnienia wykroczenia okreśonego w § 1 lub 2 można
    orzec przepadek
    towarów.

    Art. 133. § 1. Kto nabywa w celu odprzedaży z zyskiem bilety wstępu na
    imprezy
    artystyczne, rozrywkowe lub sportowe albo kto bilety takie sprzedaje z
    zyskiem,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolnoœci albo grzywny.
    § 2. Usiłowanie oraz podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Czy to naprawdę obowiązuje , bo wg. mnie to sa jakies chore artykuły.
    Zgodnie z tym pracująć jako tak zwany "konik" kupując wczesniej miejscówki
    na rózne imprezy łamię prawo bo zarabim na tym?
    Tak samo prowadzać sklep, gdybym dajmy na to wykupił jakiś rzadki towar i
    sprzedawał go po kilkukrotnie wyższej cenie to nie dość że taki towar mi
    odbiora to jeszcze grzywnę dowalą?

    Myślałem że komunizm się skonczył a tu widze że w prawie trwa sobie w
    najlepsze :((

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć że się mylę ?

  • 2. Data: 2005-04-18 13:27:21
    Temat: Re: Kodeks wykroczeń - absurdy ?
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Czy to naprawdę obowiązuje , bo wg. mnie to sa jakies chore artykuły.
    > Zgodnie z tym pracująć jako tak zwany "konik" kupując wczesniej
    > miejscówki na rózne imprezy łamię prawo bo zarabim na tym?

    nie ma czego takiego jak KONIK :) mowisz o spekulantach??
    co innego sprzedac bilet znajomemu bo cos wyskoczylo a co innego kupic i
    odsprzedac 100 biletow :)
    przeczytaj regulamin sprzedazy biletow na koncerty, mecze, powazne agencje
    maja ten zapis np koncert U2 itp w kazdym jak byk pisze ze nie wolno
    odsprzedawac dalej, prawo sprzedazy maja tylko partnerzy

  • 3. Data: 2005-04-18 14:02:35
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > maja ten zapis np koncert U2 itp w kazdym jak byk pisze ze nie wolno
    > odsprzedawac dalej, prawo sprzedazy maja tylko partnerzy

    spekulantach - pranie mozgu z poprzedniego ustroju.
    pozdr.

  • 4. Data: 2005-04-18 16:10:48
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Pawel Kozik" <p...@n...pl> popełnił 18 kwi 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:0816.00000177.4263bdfb@newsgate.onet.pl:

    > spekulantach - pranie mozgu z poprzedniego ustroju.
    Mówisz o karach śmierci dla handlujących żywnością po zawyżonych
    cenach w hitlerowskich Niemczech czy o podobnych karach ustanawianych
    podczas wojen napoleońskich jeszcze?

    PS. oj wrył się niektórym "poprzedni" ustrój w mózgi, oj wrył się...

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2005-04-18 16:36:03
    Od: kas <m...@p...net>

    news.tpi.pl wrote:
> [...]

    Tak to jest kiedy mozna kupic sobie ustawe w Sejmie.

    > nie ma czego takiego jak KONIK :) mowisz o spekulantach??

    Caka gielda to spekulacja. Czemu tego nie zbronia? Szkody duzo wieksze.

> [...]
    > maja ten zapis np koncert U2 itp w kazdym jak byk pisze ze nie wolno
    > odsprzedawac dalej, prawo sprzedazy maja tylko partnerzy

    Rownie dobrze moga dodac ze nie wolno odsprzedawac lysym. Bedzie mialo
    taka sama moc prawna. Co nastepne? Prywatny zakaz odsprzedazy uzywanych
    ksiazek?

  • 6. Data: 2005-04-18 16:38:47
    Od: kas <m...@p...net>

    poreba wrote:
> [...]
    >
    > Mówisz o karach śmierci dla handlujących żywnością po zawyżonych
    > cenach w hitlerowskich Niemczech czy o podobnych karach ustanawianych

    Kara smierci dla spekulatntow byla tez w starozytnym Rzymie. Przeciez
    ten paragraf nie ma na celu ochrone konsumenta. Jezeli tak mialo by byc,
    to penalizowana bylaby manipulacja cenami biletow przez organizatorow.

    > PS. oj wrył się niektórym "poprzedni" ustrój w mózgi, oj wrył się...

    Dlaczego tak twierdzisz? Przeciez to czyste nabijanie konsumenta w
    butelke. Konikow kryminalizuja, a wielkich koni imprezowych nie.

  • 7. Data: 2005-04-18 21:43:36
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > spekulantach - pranie mozgu z poprzedniego ustroju.
    > pozdr.

    no nie zlapales sarkazmu... szkoda widocznie polskich filmow nie ogladasz i
    nie znasz znaczenia emotionikonow, twoj pech...

  • 8. Data: 2005-04-18 21:44:49
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    >

    > Dlaczego tak twierdzisz? Przeciez to czyste nabijanie konsumenta w
    > butelke. Konikow kryminalizuja, a wielkich koni imprezowych nie.

    wiesz zawsze masz wybor zaprosic np U2 do polski przez twoja wlasna
    agencje...
    wolny rynek...

  • 9. Data: 2005-04-18 21:46:27
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Rownie dobrze moga dodac ze nie wolno odsprzedawac lysym. Bedzie mialo
    > taka sama moc prawna. Co nastepne? Prywatny zakaz odsprzedazy uzywanych
    > ksiazek?

    nie wiem jak ksiazek ale jak organizuje sobie swoj koncert to wydam zakaz
    wjazdu dresom i co mi zrobia, nie moge??? bedzie jak byk w regulaminie...
    moj koncert ja ustalam prawa, kupujesz bilet to zgadzasz sie na warunki, nie
    zgadzasz sie idziesz do innej agencji koncertowej... wolny rynek

  • 10. Data: 2005-04-18 23:02:07
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Belial" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pomocnictwo są
    > karalne.
    > § 4. W razie popełnienia wykroczenia okreśonego w § 1 lub 2 można

    W moim kodeksie wykroczeń pod tym artykułem jest napisane:
    Art. 132 skreśłony, Dz. Ust. z 1998r. Nr 113 poz. 717

    ---
    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl