  • 1. Data: 2005-04-18 12:10:22
    Temat: sprzedaż na aukcjach itp
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    Czy jesli sprzedaje napisane przeze mnie programy komputerowe (lub cos
    innego) na aukcjach (wieksze ilosci) to msuze placic ZUS czy tylko podatek?
    Od jakiej kwoty sie placi podatek? (slyszalem ze jest jkis prog)
    Czym rozni sie taka sprzedaz od sprzedawania na swojej stronie lub w sklepie
    i czy w tych warunkach tez bym musial/nie musial placic ZUS'u? Jaki podatek
    bym placil?

    Pozdrawiam
    man

  • 2. Data: 2005-04-18 12:15:25
    Temat: Re: sprzedaż na aukcjach itp
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

> [...]
    > sklepie
    > i czy w tych warunkach tez bym musial/nie musial placic ZUS'u? Jaki

    a jako kto chcesz placic ten podatek...
    potrzebujesz dzialalnosci gospodarczej i to jak najszybciej bo jak cie ktos
    zakabluje to dopiero bedziesz mial problem...

  • 3. Data: 2005-04-18 12:42:56
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    > a jako kto chcesz placic ten podatek...
    > potrzebujesz dzialalnosci gospodarczej i to jak najszybciej bo jak cie
    ktos
    > zakabluje to dopiero bedziesz mial problem...

    Na razie nic nie sprzedaje tak wiec nikt mnie nie zakabluje :). Czyli ze
    musze miec dzialalnosc gospodarcza i placic ZUS i podatek?? Nie da sie jakos
    legalnie bez ZUS'u? :))
    Nie wiem jako kto... nie znam sie na tym - dopiero planuje cos takiego
    zrobic.

    No to jak to zrobic zeby najmniej placic? (najgorszy jest ten ZUS bo nie
    licze na jakis wielki zarobek a ZUS to przeciez 500-600 zeta miesiecznie)

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-04-18 12:48:22
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > ktos
    >
    > No to jak to zrobic zeby najmniej placic? (najgorszy jest ten ZUS bo nie
    > licze na jakis wielki zarobek a ZUS to przeciez 500-600 zeta miesiecznie)

    na tym az tak sie juz nie znam, www.postawnaswoim.pl
    sprzedaz ciagla ktora opisales wymaga DG bezwzglednie

  • 5. Data: 2005-04-18 15:43:32
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:d409vt$c4i$1@news.onet.pl
    Od: man <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>
    Było:
    > No to jak to zrobic zeby najmniej placic? (najgorszy jest ten ZUS
    > bo nie licze na jakis wielki zarobek a ZUS to przeciez 500-600
    > zeta miesiecznie)

    Zatrudnij się najlepiej jako dozorca ! Rano od 4:00 do 7:00 odwalisz
    odśnieżanie, sprzątanie i mycie a od 8:00 do 16:00 napiszesz programy,
    wykonasz robotę marketingową i pozostałe ...
    ZUS będziesz miał opłacony, a ze swojej "dodatkowej" działalności zapłacisz
    podatek jak coś sprzedasz. No jeszcze chorobowe ale to już dużo mniejsze
    pieniądze.

    Zajrzyj tu: http://www.lysiak.chrzanik.com/index.php
    To tak niedawno było http://www.dzienmisia.pl/

  • 6. Data: 2005-04-18 17:05:30
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

    taaa...

  • 7. Data: 2005-04-18 18:52:00
    Od: Sławek SWP <s...@w...pl>

    W: news:d40pc8$933$1@news.onet.pl
    Od: man <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>
    Było:
    > taaa...

    > Zatrudnij się najlepiej jako dozorca !

    Duży ZUS opłacony ! A dokładnie to chodzi o to żebyś nie prowadził
    działalności takiej jaką pracę wykonujesz dla ZUSopłatcy ...

    > Rano od 4:00 do 7:00 odwalisz odśnieżanie, sprzątanie i mycie

    Trochę ruchu jest konieczne jako odmiana po/przed pracą umysłową.

    > a od 8:00 do 16:00 napiszesz programy,
    > wykonasz robotę marketingową i pozostałe ...

    W domu nikogo niema, wszyscy w pracy a ty w piżamce do pracy (z łóżka do
    biurka, tylko żeby ci kosztów uzyskania przychodu nie zabrali ;-) )

    > zapłacisz podatek jak coś sprzedasz.

    I to jest piękne ! Płacisz tylko wtedy gdy zarobisz !

    > No jeszcze chorobowe ale to już dużo mniejsze pieniądze.

    Tu :-( mniej piękne płacisz zawsze ale mało.

  • 8. Data: 2005-04-19 11:33:13
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    > na tym az tak sie juz nie znam, www.postawnaswoim.pl
    > sprzedaz ciagla ktora opisales wymaga DG bezwzglednie

    Ten adres niczego nie zmienia bo *niczego* nie można wymyślić, jedynie
    nic nie warte porady, bo i tak *najwazniejszą* *sprawą* jest problem z
    płaceniem zusu. te problemy to pikuś w porównaniu do składki zus

    Adam

  • 9. Data: 2005-04-19 11:36:46
    Od: "szlovak" <B...@o...pl>

    man napisał(a):

> [...]
    > prog) Czym rozni sie taka sprzedaz od sprzedawania na swojej stronie
    > lub w sklepie i czy w tych warunkach tez bym musial/nie musial placic

    Zapomnij. Już analizowałem. Jeśłi gdzieś nie pracujesz to nie zrobisz
    działalności gospodarczje jeśli nie będzie ona na pełne kopyto, co
    trudno powiedzieć czy wogóle się opłaci

    Ale ja mam jeden pomysł: dopiąć się do czyjejś działalności, tzn
    wszystko potrzebne do interesu wystawianie wszystkich papierów na drugą
    osobę, znajoma osoba tylko się zalicza do osób co na to pójdą. Miałem
    już to pytanie na tej grupie ale nikt nie powiedział czy mógłbym
    sprzedawać na allegor jako *JA* a wystawiać fakture na kogoś innego ,
    legalnego. Ale na pewno się da prowadzić konto w allegro w imieniu
    takiej osoby. Szczerze mówiac interesuje mnie bardzie jpierwsza wersja,
    czy ktoś wie???

    Adam

  • 10. Data: 2005-04-19 11:41:00
    Od: "man" <pizzazz(bez spamu)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > legalnego. Ale na pewno się da prowadzić konto w allegro w imieniu
    > takiej osoby. Szczerze mówiac interesuje mnie bardzie jpierwsza wersja,

    Niestety ja nie wiem... ale tez wpadlem na podobny pomysl. Pomyslalem o
    bliskiej rodzince tylko ze wtedy bede *osoba wspolpracujaca* czyli bede
    musial placic ZUS. A w opcji osoby znajomej to u mnie problem polega na
    znalezieniu tej osoby :)) ale zobaczymy.
    Swoja droga to mam pytanie: jezeli chce prowadzic konto w czyims imieniu to
    moge ot tak sobie prowadzic nie mowiac o tym nikomu (bo to jest oczywiste)
    czy musze miec umowe z ta osoba czy (co lepsze) wystarczy umowa ustna?

    Jakbys jeszcze na cos wpadl to daj znac ;)

    Pozdrawiam
    man