  • 41. Data: 2011-06-17 12:15:18
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-06-2011 14:02, Liwiusz rzecze:

    > sam przepis to za mało. W Polsce jest tyle bzdurnych przepisów że na ich
    > łamanie istnieje społeczne przyzwolenie, i bardzo słusznie.

    Co doskonale buduje szacunek do prawa i przestrzegania przepisów
    w ogólności...

    Jeśli przepis jest bzdurny i nie przestrzegany, to należy go znieść
    albo konsekwentnie karać za nie przestrzeganie. Ale takie rzeczy
    to nie w Bolandii...

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 42. Data: 2011-06-17 12:24:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-17 10:16:45 +0200, Piotr <p...@p...onet.pl> said:

    > Dzięki, czytać potrafię od dość dawna

    IMHO nie.

    > i rozumiem treść doskonale

    To dlatego chciałeś interpetacji tej treści?

    > . Chciałem się dowiedzieć czegoś więcej, np. jakie konsekwencje może
    > ponieść rowerzysta nie stosujący się do tego przepisu.

    Od żadnych aż do śmierci włącznie.
    ;>

    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2011-06-17 12:24:31
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:51:53 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Och, a jakby były tylko 2 kostki przejezdne, to też miałbym się mieścić?
    > Nie chodzi o to, czy się zmieszczę, tylko że taka droga powinna być
    > zamknięta. W nocy to jest b. niebezpieczne.

    Ciekawe co powiesz o takiej DRODZE/JEZDNI:
    http://www.tvn24.pl/2441885,12690,0,0,1,wideo.html
    Życzę sukcesów i MNÓSTWO szczęścia jadąc normalną prędkością, o nocy juz
    nie mówiąc.

  • 44. Data: 2011-06-17 12:35:27
    Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > Co byś nie powiedział i tak jesteś cham i prostak, bo tamujesz ruch panu
    > wielmożnemu Śmiejkowi

    Zawsze znajdzie sie Polaczek cwaniaczek który wie lepiej i ma prawo złamać
    przepis bo jest bez sensu dla niego.

    --
    Bhastek

  • 45. Data: 2011-06-17 12:49:30
    Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości .
    W Polsce jest tyle bzdurnych przepisów że na ich
    > łamanie istnieje społeczne przyzwolenie, i bardzo słusznie.

    Np jazda w obszarze zabudowanym więcej niż 50 km/h?
    Na to, można by rzec, też jest społeczne przyzwolenie.
    I uogólniając: masowe przekraczanie prędkości na wszystkich drogach. No cóż:
    to przykład bzdurnych przepisów dla Polaczków cwaniaczków.
    Uprzedzając pytanie: tak, też zdarza mi się złamać przepisy, ale nie uważam,
    że są bez sensu (są wyjątki).
    --
    Bhastek

  • 46. Data: 2011-06-17 12:57:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 14:49, Bhastek pisze:
    > też zdarza mi się złamać przepisy, ale nie uważam,
    > że są bez sensu (są wyjątki).

    Czyli uważasz, że istnieją przepisy bez sensu. O to mi tylko chodziło.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2011-06-17 13:14:56
    Od: "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl>

    > Czyli uważasz, że istnieją przepisy bez sensu. O to mi tylko chodziło.

    OCZYWIŚCIE, że uważam, że niektóre są bez sensu. Od tego mam głowę, żeby
    analizować. Ale nie uważam, że warto przepisy łamać, nawet te bez sensu (bo
    jest społeczne przyzwolenie). Po pierwsze dlatego, że jeśli kogoś zabiję na
    drodze to tylko ja jestem za to odpowiedzialny , po drugie jeśli mnie złapią
    to zapłacę (a jestem skąpiec). W każdym razie jeśli złapie mnie policja (a
    zdarzyło mi się może z 3-4 razy od 1998 roku) to nie dyskutuję nad
    sensownością przepisu. W przeciwieństwie do niektórych kretynów, których
    można usłyszeć w "uwaga pirat".
    Reasumując: o bezsensowności przepisu to tylko moja prywatna opinia, która
    nie zwalnia mnie od przestrzegania go i odpowiedzialności.A Ty stwierdziłes,
    że dobrze olewać przepisy bez sensu (w Twoim mniemaniu bez sensu).

    > --
    > Liwiusz
    pozdr.
    --
    Bhastek

  • 48. Data: 2011-06-17 13:24:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jun 2011, to wrote:

    > begin Liwiusz

    > Człowieku, masz napisane czarno na białym, że jak masz ścieżkę rowerową
    > to masz rowerem jechać właśnie po niej.

    Niestety - "masz".
    Żeby równowagę zachować: w takim samym stopniu "masz", w jakim
    ci "ograniczeni przez 50" wyrzekają na pojazdy poruszające
    się z taką właśnie prędkością.
    To tak celem uzgodnienia zeznań, że występuje pewna rozbieżność
    między przepisami a praktyką - włącznie ze "zwyczajowym"
    niekaraniem za przekroczenie do 10 kmph.

    > Nie ma nigdzie zezwolenia na jazdę ulicą

    Nie do końca.
    Ale to prowadzi wprost do patologii: nie każdy lubi jeździć
    rowerem poziomym albo z przyczepką >90 cm.
    A trzeba sie poświęcać, aby legalnie móc ominąć śmieszkę.

    Tyle, że to nie jest rozwiązanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2011-06-17 13:27:12
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-17 15:14, Bhastek pisze:

    > Reasumując: o bezsensowności przepisu to tylko moja prywatna opinia, która
    > nie zwalnia mnie od przestrzegania go i odpowiedzialności.A Ty stwierdziłes,
    > że dobrze olewać przepisy bez sensu (w Twoim mniemaniu bez sensu).

    Zgadzając się z Tobą w dużej części uważam, że przepisy bezsensowne
    należy łamać i lekceważyć, narażając się na sankcję. Jest to rodzaj
    "kwalifikowanego referendum" - bo skoro obywatele łamią przepis
    narażając się na sankcję, to należy ten przepis zmienić. Do tego namawiam.

    Sam mógłbym wymienić tutaj długą i nudną listę przepisów "prawa", które
    łamię całkiem świadomie. Od ograniczeń prędkości poczynając na
    podatkowych kończąc.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 50. Data: 2011-06-17 13:33:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jun 2011, Dominik & Co wrote:

    > W dniu 17-06-2011 14:02, Liwiusz rzecze:

    > Co doskonale buduje szacunek do prawa i przestrzegania przepisów
    > w ogólności...

    Niestety tak :(
    Przypomnę skutki pierwszego postawienia sprawy zakazu używania
    telefonów przez kierującego podczas prowadzenia pojazdu
    w Bundestagu (teraz być może "europa" wymusiła):
    "nie możemy uchwalić tego zapisu, bo będzie powszechnie
    nieprzestrzegany, a nam nie wolno uczyć obywateli że
    prawa można nie przestrzegać".

    pzdr, Gotfryd