  • 31. Data: 2011-06-17 11:18:17
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Liwiusz

    > Bynajmniej nie są to argumenty uzasadniające jazdę rowerem. Traktor - na
    > przykład - jeździ wolniej od roweru, a nie wymagamy budowania osobnych
    > dróg dla traktorów.
    >
    > Tak już jest, niestety, mistrzu, że drogę musisz dzielić z innymi, choć
    > być może czujesz z tego powodu dyskomfort.

    Człowieku, masz napisane czarno na białym, że jak masz ścieżkę rowerową
    to masz rowerem jechać właśnie po niej. Nie ma nigdzie zezwolenia na
    jazdę ulicą, jeśli prędkość którą możesz osiągnąć na ścieżce Cię akurat
    nie satysfakcjonuje. Kompleksy należy leczyć u psychologa, a nie
    wkurwiając innych swoim rowerkiem w miejscach, gdzie nie powinien się
    znajdować.

  • 32. Data: 2011-06-17 11:19:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Maruda

    > Bo rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego. Kropka.

    Bzdura, rowerzysta nie ma prawa jechać np. po autostradzie albo po ulicy
    jeśli obok ma ścieżkę rowerową. Doucz się.

  • 33. Data: 2011-06-17 11:21:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:19:38 +0000, to napisał(a):

    > Bzdura, rowerzysta nie ma prawa jechać np. po autostradzie albo po ulicy
    > jeśli obok ma ścieżkę rowerową. Doucz się.

    Nie umniejsza to jego pełnoprawności. Podobnie jak zakaz wjazdu tramwajów
    na DDR.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2011-06-17 11:38:33
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia 17 Jun 2011 11:19:38 GMT, to napisał(a):

    > Bzdura, rowerzysta nie ma prawa jechać np. po autostradzie albo po ulicy
    > jeśli obok ma ścieżkę rowerową. Doucz się.

    Myśląc w ten sposób - samochód osobowy nie jest pełnoprawnym
    uczestnikiem ruchu drogowego. Nie może na przykład jeździć po poboczu
    czy buspasie, podczas gdy inne pojazdy mogą.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 35. Data: 2011-06-17 11:41:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2011 13:08, Maruda pisze:

    > Bo rowerzysta jest pełnoprawnym uczestnikiem ruchu drogowego. Kropka.

    Ruchu drogowego, ale nie ruchu na jezdni. Pieszy też jest pełnoprawnym
    uczestnikiem ruchu drogowego, co nie znaczy że jezdniowego.

    Rowerzysta i pieszy mają oddzielne przepisy dające mu czasami
    przywileje, ale też dopuszczające ich ruch na jezdni wyłącznie w
    specyficznych przypadkach. Idea jest taka, że rower jak i pieszy są
    intruzami na jezdni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2011-06-17 11:46:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2011 13:09, Liwiusz pisze:
> [...]

    Taaa.... Ilu rowerzystów jeździ 50km/h?
    Ilu rozpędza się do tej 50 porównywalnie do auta?

    > Bynajmniej nie są to argumenty uzasadniające jazdę rowerem.

    Ano nie. Jazdę rowerem możemy uzasadnić dowolnymi przyczynami :-P

    > Traktor - na
    > przykład - jeździ wolniej od roweru, a nie wymagamy budowania osobnych
    > dróg dla traktorów.

    Bo liczba traktorów w ruchu miejskim jest znikoma. W ruchu pozamiejskim
    również tylko w specyficznych momentach i specyficznych miejscach.

    Aczkolwiek owszem, traktor również utrudnia, stąd Art. 24.6

    > Tak już jest, niestety, mistrzu, że drogę musisz dzielić z innymi, choć
    > być może czujesz z tego powodu dyskomfort.

    Ale to dzielenie nie jest ,,każdemu po równo'' i są wprowadzone pewne
    klasy sposobów zachowania.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2011-06-17 11:49:50
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2011 11:16, Kapsel pisze:
    > Po kolei:
    > - piesi korzystający ze ścieżek jak z chodnika (w większości ścieżki nie są
    > oddzielone od chodnika, więc w ogóle mnie to nie dziwi),

    Są oddzielone kolorystycznie lub liniami, jeżeli pieszy ma z tym problem
    powinien coś z oczami zrobić.

    > - materiał z którego robione są ścieżki Polsce - kostka brukowa (kto
    > jeździł ten rozumie, wrażenie podobne jak jazda samochodem po "kocich
    > łbach")

    Nie zauważam problemu, jak jadę.

    > - często totalny bezsens umiejscowienia (standardem jest 300 m ścieżki
    > znikąd donikąd),

    Ale nie o tym jest ta dyskusja.

    > - przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach - IMO w PL bardziej niebezpieczne
    > niż zwykłe skrzyżowania, bo kierowcy lubią sobie "dojechać" do końca drogi,
    > żeby lepiej widzieć skrzyżowanie, a nie dostrzegają drogi rowerowej.

    A to wina kierowców.

    > Dla kontrastu - w np. Niemczech ścieżki są robione jako wydzielony pas
    > jezdni, albo osobna droga asfaltowa wyraźnie oddzielona (np. pasem zieleni)

    A czy ja mówię, że drogi w PL są idealne? Mówię tylko, że jazda rowerem
    po jezdni ma być ostatecznością i wynika to zarówno z prawa jak i
    bezpieczeństwa oraz wzajemnego poszanowania się na drodze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 38. Data: 2011-06-17 11:58:17
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 11:49:58 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > E tam nie ma.
    > http://tinyurl.com/rowerowa

    Na pierwszy rzut oka wygląda jak marnotrawstwo pieniędzy - jest bardzo
    fajne pobocze :)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 39. Data: 2011-06-17 12:02:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Taaa.... Ilu rowerzystów jeździ 50km/h?

    Nie dyskutujemy o tym ilu tyle jeździ, tylko że nie ma w tym nic złego,
    aby te 50km/h jeździli.

    > Ilu rozpędza się do tej 50 porównywalnie do auta?

    Większość robi to szybciej od małego fiata. A nawet jeśli nie, to co z tego?

    > Ale to dzielenie nie jest ,,każdemu po równo'' i są wprowadzone pewne
    > klasy sposobów zachowania.

    Sprawa jest prosta - jeśli się chce, aby rowerzyści jeździli po
    ścieżkach, trzeba budować ścieżki. A nie śmieszki - układamy krzywą
    kostkę i żądamy jezdni wolnej od rowerzystów BO TAK STANOWI PRZEPIS. Ale
    sam przepis to za mało. W Polsce jest tyle bzdurnych przepisów że na ich
    łamanie istnieje społeczne przyzwolenie, i bardzo słusznie.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2011-06-17 12:12:39
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-06-2011 13:10, Gotfryd Smolik news rzecze:

    > Lepiej niż śmieszki rowerem.
    > Było - rowerzyści, ci "komunikacyjni", raczej nie chcą nadzwyczajnego
    > traktowania. Drogi są jakie są, trudno.
    > Byle nie było gorzej.
    > A ze śmieszkami całkiem często JEST gorzej.

    Ależ ja tego nie neguję. Ale dura lex, sed lex.

    Nie mam nic do rowerzystów, sam czasem pomykam rekreacyjnie,
    zarówno jadąc autem jak i rowerem staram się, żeby koegzystencja
    na drodze przebiegała bezkonfliktowo.

    Skoro jednak grupa ma w nazwie .prawo, a topic
    "Kodeks drogowy", to wydawałoby się, że mowa o prawie właśnie.
    A prawo stanowi jak stanowi: jeśli śmieszka istnieje,
    to rowerzysta ma obowiązek z niej korzystać.

    --
    Dominik (& kąpany)