  • 71. Data: 2013-06-04 01:44:28
    Temat: Re: Kobiety chcą być bezkarne.
    Od: Xian Mi Mao <x...@g...com>

    On Jun 3, 8:34 pm, LeoTar <R...@w...pl> wrote:

    > A jednak działa wstecz.

    To tym gorzej dla prawa?

    > Bo jest zbudowane na BŁĘDZIE, na KŁAMSTWIE. Tyle, ze nieuświadomionym.

    Ale ja tylko podpowiadam mężczynom ewentualną linię obrony.
    Także aktywistom antyfeministycznym na jakiej podstawie zmienić prawo.
    Ponieważ jeżeli jakiś zapis w kodeksie godzi w zasadę, że "prawo nie
    może działać wstecz" to chyba może zostać zaskarżony do Trybunału
    Konstytucyjnego?

    > poza tym dzięki temu kłamstwa osiągnęliśmy taki poziom rozwoju
    > technologicznego, że w krótkim czasie - kiedyś nie do pomyślenia -
    > możemy przedyskutować wszystkie wątpliwości. Wystarczy mieć otwarta
    > głowę i nie upierać się przy "jedynie słusznym" punkcie widzenia. :)

    Popieram, wszak to co powiedziałeś to powszechna i uniwersalnie
    słuszna zasada.

  • 72. Data: 2013-06-04 01:50:40
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2013 16:23:30 -0700 (PDT), Xian Mi Mao napisał(a):

    > I to jest w jednym zdaniu?

    A ile widzisz zdań w mojej wypowiedzi?
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 73. Data: 2013-06-04 02:45:58
    Od: "chwilozof" <c...@i...pl>

> [...]
    > zaś na dnie szklanki czeka na ciebie Bóg."
    > Werner Heisenberg, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

    Heh. Typowa wymówkowa odpowiedź kobiety. Wymówki służące tylko
    wmówieniu sobie przez kobiete no i innym też że ma się rację i tylko rację ;)

    Tak działa cały świat.

    cwf

  • 74. Data: 2013-06-04 11:47:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Ja w sprawie formalnej :) oraz prawnej, wyłącznie.
    Crosspost widzę, ale do filozofii i psychologii się
    nie odnoszę.

    On Mon, 3 Jun 2013, Xian Mi Mao wrote:

> [...]

    Można, trzeba tylko znaleźć konsekwencje takiego zachowania.
    Przykład z usiłowaniem "zerwania umowy biznesowej" był dobry:
    takie zachowanie jest możliwe, pytanie dotyczy konsekwencji.
    Tylko niekiedy można drugą stronę "przymusić" do wykonania,
    raczej w roli wyjątku niż reguły (notarialny zapis o zbyciu
    nieruchomości tak, usługa nie bardzo): być może druga strona
    dotkliwie odczuje skutki swojego "zerwania", ale bardzo często
    ma taki wybór, "płacę kary i spadaj".
    Pic w tym, że jeśli nie przejdzie kara umowna "za niedochowanie
    umowy" :P (a nie przejdzie) to nie widać "sankcji".

    Nie, to uproszczenie zbliżone do "siły odśrodkowej" lub w przypadku
    podatku dochodowego "kwoty wolnej" (w odróżnieniu od podatku od
    darowizn takiej nie ma, a wyliczona wartość wymaga spełnienie
    stosu założeń, które wcale 100% oczywiste nie są).

    Streszczejąc, owo uproszczenie wymaga świadomości ograniczeń,
    przy którym jest przyjęte.

    > To tym gorzej dla prawa?

    Nie. Prawo nie powinno wg "nowej skali" oceniać zdarzeń przeszłych,
    tak z grubsza, i tego dotyczy "niedziałanie wstecz", za to np. niekiedy
    wprost (w przepisie) legalizuje "działanie wstecz" w ten sposób, że
    zdarzenie jest nieprawomocne, a dopiero kolejne zdarzenie je uprawomocnia.
    Między tymi zdarzeniami jest coś co przypomina "prawnego kota
    Schroedingera" - dopiero po drugim zdarzeniu wiemy, w jakim
    stanie znajdował się kot między zdarzeniami :)
    Od potwierdzenia umowy "wykraczającej poza drobne" zawartej
    przez osobę o ograniczonej zdolności prawnej poczynając do
    faktycznej odpowiedzialności za przejęty spadek po potwierdzeniu
    przyjęcia (lub poświadczeniu dziedziczenia), żeby posłużyć się KC
    w roli przykładu.
    I nie zabronisz stosowania takiego mechanizmu, jeśli zostanie
    (lub już jest) wpisany do ustawy - "oskarżony wiedział, że do momentu
    X uprzedni zamiar strony nie był ważny".
    Włącznie z możliwością "odstąpienia w każdej chwili".
    Jeśli klient ma prawo przez 10 dni oddać towar z umowy "odległościowej"
    to ma (prawo), niezależnie od tego, jak bardzo sprzedawca napalił się
    na wersję "on to kupuje" :P, wot, przykra niespodzianka w środku
    transakcji (a nawet "po spełnieniu").

    Przypominam, że odnoszę się do strony formalnoprawnej, nie
    do meritum, w zwiazku z tym:

    > Ponieważ jeżeli jakiś zapis w kodeksie godzi w zasadę, że "prawo nie
    > może działać wstecz" to chyba może zostać zaskarżony do Trybunału
    > Konstytucyjnego?

    Ale "działanie wstecz" polegałoby na usiłowania karania przeszłych
    domniemanych gwałcicieli (znaczy oskarżonych o gwałt przed wejściem
    w życie nowego prawa), a nie przyszłych.

    pzdr, Gotfryd

  • 75. Data: 2013-06-04 15:37:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Yerine Ictimai wrote:

    > Patrz pan, a mnie sie wydaje, ze w SEKSIE to powinien uzywac wlasnie
    > siurka :P

    Mózgu sie używa, siurek ma wykonywac polecenie mózgu a nie odwrotnie...

  • 76. Data: 2013-06-04 17:38:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Jun 2013 20:45:58 -0400, chwilozof napisał(a):

    > Heh. Typowa wymówkowa odpowiedź kobiety. Wymówki służące tylko
    > wmówieniu sobie przez kobiete no i innym też że ma się rację i tylko rację ;)
    >
    > Tak działa cały świat.

    Skoro ograniczasz możliwość wypowiedzi tylko do jednego zdania tam, gdzie
    to niemożliwe, no to otrzymujesz to, co możliwe...

  • 77. Data: 2013-06-05 00:43:07
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    Ikselka wrote:

    > Skoro ograniczasz możliwość wypowiedzi tylko do jednego zdania tam, gdzie
    > to niemożliwe, no to otrzymujesz to, co możliwe...

    i kolejna wymówka! :))
    Jedna wymówka ma uzasadniać słuszność poprzedniej wymówki, a tamta z
    kolei ma usprawiedliwiać przyłapanie na błędnej poprzedniej
    wypowiedzi.
    Istny KOCIOŁ!

  • 78. Data: 2013-06-05 00:51:06
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    Marek Dyjor wrote:

    > Mozgu sie uzywa, siurek ma wykonywac polecenie mozgu a nie odwrotnie...

    Taaak? I co, zawsze Twoj siurek robi to co mu kazesz??? :D

    Tak przeciez pisze, ze "UZYWAC SIURKA" (oczywiscie w seksie).
    Ty pisales, ze ma uzywac mozgu A NIE siurka!

    Tak w ogole to czy chcesz zeby czlowiek SIE KONTROLOWAL podczas
    zblizen intymnych zamiast poddac sie SPONTANICZNYM reakcjom i
    odruchom?
    TO przeciez jakis KOSZMAR!