  • 1. Data: 2004-03-05 09:47:47
    Temat: Kluzula o odp.karnej za skł. fałszywych zeznań
    Od: "Brygidek" <f...@f...com>

    Witam.

    Bylem swiadkiem kolizji drogowej w drugim koncu Polski.
    Teraz policja sciga mnie o zlozenie zeznan w tej sprawie.
    Uzgodnilem ze (w drodze wyjatku?) moge zlozyc zeznania
    w formie pisemnego oswiadczenia i wyslac listem poleconym
    do prowadzacego sprawe. I tu pytanie (zeby mnie pozniej
    znowu nie meczyli o jakies uzupelnienia): jaka powinna byc
    ta klauzula o znajomosci odp. karnej za skladanie falszywych
    zeznan i inne "fachowe sformulowania" zeby raz a dobrze
    zalatrwic sprawe?
    Pozdrawiam Grzegorz S.

  • 3. Data: 2004-03-05 10:02:32
    Temat: Re: Kluzula o odp.karnej za skł. fałszywych zeznań
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Brygidek" <f...@f...com> napisał w
    wiadomości news:c29ico$5ko$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
    > ta klauzula o znajomosci odp. karnej za skladanie falszywych
    > zeznan i inne "fachowe sformulowania" zeby raz a dobrze

    "Oświadczam, że znana mi jest odpowiedzialność karna
    za składanie fałszywych zeznań przewidziana w art.233
    KK, zgodnie z którym za złożenie fałszywych zeznań grozi
    kara pozbawienia wolności do lat 3"

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Czy to prawda doktorze, że jeżeli ktoś umrze we śnie to dowie się o tym

  • 2. Data: 2004-03-05 10:02:32
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

  • 4. Data: 2004-03-05 10:21:11
    Od: "Brygidek" <f...@f...com>

    > "Oświadczam, że znana mi jest odpowiedzialność karna
    > za składanie fałszywych zeznań przewidziana w art.233
    > KK, zgodnie z którym za złożenie fałszywych zeznań grozi
    > kara pozbawienia wolności do lat 3"

    Dzieki.

  • 5. Data: 2004-03-05 10:22:25
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej_K. wrote:

> [...]
    > za składanie fałszywych zeznań przewidziana w art.233
    > KK, zgodnie z którym za złożenie fałszywych zeznań grozi

    A nie prościej po prostu zeznać na lokalnym komisariacie?
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2004-03-05 10:31:21
    Od: "Brygidek" <f...@f...com>

    > A nie prościej po prostu zeznać na lokalnym komisariacie?
    > Pozdro
    > Massai

    o kurcze...
    a na to nie wpadlem.. :P
    FAKT !

  • 7. Data: 2004-03-05 11:48:18
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Brygidek wrote:

    > o kurcze...
    > a na to nie wpadlem.. :P
    > FAKT !

    Ja tak raz miałem...
    W szczecinie wypadek, świadkiem byłem, nawet udzielałem pomocy
    poszkodowanemu.
    I jak mi policja mówi "to my pana wezwiemy, coby pan zeznał", ja: "ale
    panowie, ja tu na wakacje jadę, mieszkam w Warszawie, zwrócicie mi
    koszty podróży i stracony czas? " (7 godzin w jedną stronę!). Policja
    na to: "Nie ma problemu, zezna pan w Warszawie"
    Ale i tak kurka musiałem jechać, bo się koleś wypierał przed sądem i
    mnie na rozprawie przesłuchiwali... Ja wiem, potrzeby praworządności,
    itp. ale jak sobie o tym pomyślę, jakbym się tułał po nocach w
    pociągach bo na pieniądze za hotel tobym się w życiu nie doczekał,
    dobrze że rodzinę mam pod Szczecinem... i tak w sumie 14 godzin w
    pociągach.
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2004-03-05 19:49:39
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > pociągach bo na pieniądze za hotel tobym się w życiu nie doczekał,
    > dobrze że rodzinę mam pod Szczecinem... i tak w sumie 14 godzin w

    A nie prosciej bylo zeznac u siebie przed sadem?... ;-))

    NoMAD

  • 9. Data: 2004-03-05 20:00:01
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A nie prosciej bylo zeznac u siebie przed sadem?... ;-))
    > --

    pomoc prawna? wiesz ile to trwa?

    ___________
    RF

  • 10. Data: 2004-03-05 20:55:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Brygidek" <f...@f...com> napisał w wiadomości

    To nie Ty na to powinieneś wpaść, tylko ten policjant. Chyba padł na
    głowę, że wzywa świadka na drugą stronę Polski. Podaj mu swój aktualny
    adres. jeśli chcesz mu iść na rękę, to podaj dodatkowo właściwą terenowo
    jednostkę Policji, bo z tym jest czasem problem, szczególnie w większych
    miastach.

    I jeśli już będziesz jakieś pisma do niego pisał, to nie wpisuj żadnych
    oświadczeń o znajomości odpowiedzialności karnej, bo to nie ma żadnego
    sensu. Odpowiedzialność karną ponosi się za złożenie fałszywych ZEZNAŃ
    (nie oświadczeń), a jej warunkiem jest (UPRZEDZENIE) o takiej
    odpowiedzialności (a nie świadomość tego u składającego zeznanie).

    Możliwe jest poniesienie odpowiedzialności karnej za fałszywe
    oświadczenie, ale o ile ustawa taką formę przewiduje. Kodeks postępowania
    karnego nie przewiduje.