  • 11. Data: 2013-07-04 23:20:48
    Temat: Re: Kłótnia o ziemię we wspólnocie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jul 2013, Stokrotka wrote:

    > Według mnie zasiedzenie nie ma nic do bycia wspułwłaścicielem.

    A jak można zasiedzieć coś, co JUŻ SIĘ MA?
    Art.172 KC zaczyna się tak: "Posiadacz nieruchomoœci nie będšcy jej
    właœcicielem".

    > Mogą. ale w pszypadku ogrudka to raczej nie zadziała.
    > Bardzo żadko wszyscy uprawiają ogrudki, zwykle tylko ci z parteru,

    Nie o to chodzi.
    Chodzi o rzecz przeciwną - fakt użytkowania przez współwłaściciela
    nie dowodzi niczego nadzwyczajnego, bo rzeczą normalną jest,
    że "używa bo ma prawo".

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-07-05 18:46:02
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Nie o to chodzi.
    > Chodzi o rzecz przeciwną - fakt użytkowania przez współwłaściciela
    > nie dowodzi niczego nadzwyczajnego, bo rzeczą normalną jest,
    > że "używa bo ma prawo".

    Tego zupełnie nie rozumiem. Jest częste, że ludzie uprawiają te ogrudki, ale
    nie wynika z tego wcale, że mają do tego prawo.
    Co więcej często widać dokładnie, że nie mają i uprawiają.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 13. Data: 2013-07-05 21:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Jul 2013, Stokrotka wrote:

    > Tego zupełnie nie rozumiem. Jest częste, że ludzie uprawiają te ogrudki, ale
    > nie wynika z tego wcale, że mają do tego prawo.
    > Co więcej często widać dokładnie, że nie mają i uprawiają.

    A, jasne. "Uprawiają" nie swoje, jak to się określa "bez tytułu".
    Ale to przecież inna sprawa niż poruszana w wątku.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2013-07-06 21:17:47
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > A, jasne. "Uprawiają" nie swoje, jak to się określa "bez tytułu".
    > Ale to przecież inna sprawa niż poruszana w wątku.

    Trudno ożec, może inna sprawa , może podobna.
    Za to niezwykle częsta. Za komuny tego uprawiania ogrudkuw a zwłąszcza
    grodzenia nie było. Owszem by ło pusto, na osiedla 2 ogrudki na kilkanaście
    blokuw, a potem w jednym dniu wszyscy zaczęli grodzić i uprawiać.

    Teraz to nawet nie raz pszez te ogrodzenia nie ma gdzie postawić ani ławki,
    ani piaskownicy, hoć ta ostatnia powinna być tylko i wyłącznie z powoduw
    psyhologicznyh (by dzieciak miał gdzie iść, jak mu się kolega nie spodoba),
    bo dzieci dużo za mało na 2 piaskownice, a za moih czasuw, to były na
    osiedlu conajmniej 4, i tego było za mało. W każdej zgraja. Jak miałam koło
    10-12 lat, to malcy nie miały się gdzie bawić, bo myśmy zawładneli
    piaskownicą.
    A swoją drogą wystaczyło by starszym dzieciom zorganizować kilka ławek, by
    było gdzie siedzieć i zwolnilibyśmy piaskownicę. A wtedy właśnie te ławki
    likwidowali. Pamiętam to , jak miałam 15 lat już na osiedlu praktycznie nie
    było żadnej ławki, a jak miałam 5 lat było 20-30 sztuk, mimo, że na osiedlu
    była słynna na cały Wołomin knajpa ze spszedażą alkoholu do połowy nocy.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)