  • 1. Data: 2013-06-29 16:15:05
    Temat: choroba psychiczna
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    zastanawia mnie jedna rzecz, czasem słyszy się w PO-MEDIACH, że niektórym
    kara zostaje darowana bo są chorzy psychicznie lub niepoczytalni (o ile to
    nie to samo, bo nie wiem)... o co chodzi? skąd się to wzięło i jak to się
    uzasadnia?

    pytam bo tusk zamierza położyć łapę na tym paragrafie i trochę (czytaj
    mocno) go podregulować w kiedunku integracji europejskiej... czy mu się to
    uda? pewnie tak, z takim poparciem wyzwolonej europy światowej...

  • 2. Data: 2013-06-29 16:32:20
    Temat: Re: choroba psychiczna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > niektórym kara zostaje darowana bo są chorzy psychicznie lub
    > niepoczytalni (o ile to nie to samo, bo nie wiem)... o co chodzi? skąd

    chcialbys karac uposledzonych, ktorzy nie zdaja sobie sprawy z tego co
    robia?

    > pytam bo tusk zamierza położyć łapę na tym paragrafie i trochę (czytaj
    > mocno) go podregulować w kiedunku integracji europejskiej...

    to znaczy co?

  • 3. Data: 2013-06-29 16:38:21
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.06.2013 16:32, witek pisze:

    > chcialbys karac uposledzonych, ktorzy nie zdaja sobie sprawy z tego co
    > robia?

    No właśnie to jest dla mnie też dość ciekawe. Dlaczego jeden zabija i
    jest np. niby zdrowy psychicznie (pomimo, że zabija), a drugi zabija i
    jest chory psychicznie. Ciekawe jak to rozróżniać. Co jest chorobą, a co
    zdrowiem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2013-06-29 16:44:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > jest np. niby zdrowy psychicznie (pomimo, że zabija), a drugi zabija i
    > jest chory psychicznie. Ciekawe jak to rozróżniać. Co jest chorobą, a co

    a co ma zabiajanie z chorba psychiczna?

    Albo jeden jest zdrowy i zabijajac zdaje sobie sprawe z tego co zrobil i
    zadje sobie sprawe z kary jaka ponosi

    albo inny jest chory i nie zdaje sobie sprawy z tego, ze zabił ani
    dlaczego ponosi kare.

    Ukarz niemowlaka za to, ze zesikal sie w pampersa zamiast isc do kibla.
    to mniej wiecej to samo.

    Odzialna sprawa jest naciaganie na chorobe psychiczna aby uniknac kary.

  • 5. Data: 2013-06-29 17:07:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.06.2013 16:44, witek pisze:

    > a co ma zabiajanie z chorba psychiczna?

    No właśnie nie bardzo rozumiem czym jest choroba. Kiedy jakieś
    zachowanie jest już chorobą, a kiedy nie jest. Dlaczego np. taki Brejwik
    czy jak mu tam, niby jest zdrowy? Czy to jest zdrowe i czy to jest
    normalne, co on zrobił?

    > Albo jeden jest zdrowy i zabijajac zdaje sobie sprawe z tego co zrobil i
    > zadje sobie sprawe z kary jaka ponosi
    >
    > albo inny jest chory i nie zdaje sobie sprawy z tego, ze zabił ani
    > dlaczego ponosi kare.

    Czyli chorobę definiujesz tylko jako ,,nie zdawał sobie sprawy, że
    zabija''? No to OK. Ale wydaje mi się, że definicja jest niestety
    płynniejsza.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2013-06-29 17:13:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > zachowanie jest już chorobą, a kiedy nie jest. Dlaczego np. taki Brejwik
    > czy jak mu tam, niby jest zdrowy? Czy to jest zdrowe i czy to jest

    a to juz zapytaja na jakiejs psychiatrii jak chcesz precyzyjne
    wytlumaczenie.

    > Czyli chorobę definiujesz tylko jako ,,nie zdawał sobie sprawy, że
    > zabija''? No to OK. Ale wydaje mi się, że definicja jest niestety
    > płynniejsza.

    Ja nie definiuje choroby, tylko podstawe karania lub nie.

  • 7. Data: 2013-06-29 22:27:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

> [...]
    > jest np. niby zdrowy psychicznie (pomimo, że zabija), a drugi zabija i
    > jest chory psychicznie. Ciekawe jak to rozróżniać. Co jest chorobą, a co

    To nie tyle jest kwestia choroby lub zdrowia, ale zdolności do oceny
    czynów - przy czym owszem, brak takiej zdolności może wynikać z choroby
    lub wad wrodzonych.

  • 8. Data: 2013-06-29 22:40:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.06.2013 22:27, Andrzej Lawa pisze:

    > To nie tyle jest kwestia choroby lub zdrowia, ale zdolności do oceny
    > czynów - przy czym owszem, brak takiej zdolności może wynikać z choroby
    > lub wad wrodzonych.

    Pytanie tylko, czy jak nie umie ocenić czynów, to ma nie ponieść
    konsekwencji? Jak wkładasz penisa do sieczkarni, to niezależnie czy masz
    zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo
    jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

    Oczywiście, społeczeństwo może się zastanowić czy nie da się ciebie
    jakoś leczyć, żebyś naganność czynów postrzegał.

    A tak na marginesie: W sumie ja nie postrzegam niczego nagannego w
    niepłaceniu ZUS :D Czy to mnie zwalnia z odpowiedzialności za
    niepłacenie ZUS? Taki pieprznięty jestem, że ni cholery nie widzę w tym
    nic złego... To co, który psychiatra może mi wydać zwolnienie od ZUS? :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2013-06-29 22:52:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Pytanie tylko, czy jak nie umie ocenić czynów, to ma nie ponieść
    > konsekwencji? Jak wkładasz penisa do sieczkarni, to niezależnie czy masz

    Bądź łaskaw nie sądzić innych po sobie...

    > zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo
    > jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

    Mylisz prawa fizyki z prawem karnym.

    > Oczywiście, społeczeństwo może się zastanowić czy nie da się ciebie
    > jakoś leczyć, żebyś naganność czynów postrzegał.

    Póki co to raczej tobie przydałoby się leczenie - bo to ty wierzysz w
    istnienie urojonego przyjaciela.

> [...]
    > niepłacenie ZUS? Taki pieprznięty jestem, że ni cholery nie widzę w tym
    > nic złego... To co, który psychiatra może mi wydać zwolnienie od ZUS? :D

    Czyli zdolność do oceny masz. Tylko twoja subiektywna ocena się nie liczy.

  • 10. Data: 2013-06-30 09:55:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > zdolności do oceny czynu czy nie, konsekwencje poniesiesz. I tak samo
    > jak zabijasz czy kradniesz czy robisz coś innego, konsekwencje niestety są.

    Owszem, pytanie tylko czy konsekwencje maja byc w postaci pierdla,
    przymusowego leczenia, czy tez przymusowej izolacji.

> [...]
    > niepłacenie ZUS? Taki pieprznięty jestem, że ni cholery nie widzę w tym
    > nic złego... To co, który psychiatra może mi wydać zwolnienie od ZUS? :D

    Ale to nie pod pada pod kodeks karny, a tylko o takim mowa.