  • 1. Data: 2013-06-29 13:55:54
    Temat: Komplet punktów...
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Mam takie, pytanie, odnośnie sytuacji, którą właśnie zobaczyłem w tv.
    Gość wyprzedził i przekroczył prędkość. Policjanci policzyli mu:

    - wyprzedzanie na linii P4 (podwójna ciągła)
    - wyprzedzanie na skrzyżowaniu
    - wyprzedzanie na przejściu na pieszych
    - przekroczeni prędkości

    w sumie 1000 zł i 27 pkt.

    On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    zliczać punktów. Osobiście chyba bym nie przyjął mandatu i poszedł do
    sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
    że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.
    Według mnie powinni policzyć mu punkty za prędkość i za wyprzedzanie
    (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy
    jednak nie?

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 2. Data: 2013-06-29 14:09:47
    Temat: Re: Komplet punktów...
    Od: Grzegorz Tomczyk <s...@N...mail.ats.pl>

    W dniu 29.06.2013 13:55, anacron pisze:
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów.

    1 manewr, ale 4 wykroczenia, a te są karane mandatem i punktami.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2013-06-29 14:10:01
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-06-29 13:55, anacron pisze:
> [...]
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy

    Sądzę, że mieli rację

    --
    sjs

  • 4. Data: 2013-06-29 14:17:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.06.2013 14:10, SJS pisze:

    > Sądzę, że mieli rację

    Te P4 były częścią skrzyżowania. Są skrzyżowania bez podwójnych linii?
    Naprawdę wydaje mi się, że przynajmniej z tym przesadzili. Równie dobrze
    mogliby zliczać przekroczenie prędkości na 70 oddzielnie i na 50, która
    zaczyna się 100m dalej oddzielnie.

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 5. Data: 2013-06-29 14:18:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Jun 2013 13:55:54 +0200, anacron napisał(a):
> [...]
    > - przekroczeni prędkości
    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak

    rozporzadzenie sie zmienilo dawno temu i o ile pamietam to jest
    prawidlowo. Teraz trzeba sprawdzac zgodnosc z ustawami i konstytucja
    :-)

    W sumie ... gdyby to byla inna sprawa, to prokuratura by mu postawila
    4 zarzuty, ale sad wymierzyl jeda kare laczna bez prostego sumowania
    :-)

> [...]
    > że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    > wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.

    Ale mial tez cztery powody aby nie wyprzedzac, a jednak wyprzedzil,
    pirat jeden :-(

> [...]
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy

    Zakazane jest przejezdzanie przez linie ciagla a nie wyprzedzanie,
    wiec moze trzy sumowac. A nawet 4 - bo pewnie przejechal dwa razy :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-06-29 14:45:43
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy

    IMO masz rację, ale tak chłopaki mają piękną statystykę i ujęcie PIRATA.
    Poza tym różne są praktyki: w USA wyroki się sumuje i słychać czasem ,
    że delikwenta skazano na 250 lat więzienia. U nas wyroków się nie
    sumuje, ale jak widać punkty już tak.
    Jacek

  • 7. Data: 2013-06-29 14:46:07
    Od: Grzegorz Tomczyk <s...@N...mail.ats.pl>

    W dniu 29.06.2013 14:17, anacron pisze:
    > Te P4 były częścią skrzyżowania. Są skrzyżowania bez podwójnych linii?

    Oczywiście. Na jezdniach bez żadnych linii. :)

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 8. Data: 2013-06-29 14:46:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (wybierając jedną, najbardziej punktowaną pozycję z 3 w/w, a nie
    > trzykrotnie go karać za jeden manewr wyprzedzania). Mam rację, czy

    Uważam, że byłoby o co powalczyć przed sądem. Ja tu widzę tylko dwa czyny.
    Przekroczenie prędkości i wyprzedzanie w miejscu w którym było to
    zabronione. Nałożono za nie maksymalny dopuszczalny mandat. Czy właściwie,
    tojuż kwestia ocenna.

    Sposób naliczenia punktów natomiast określa Rozporządzenie Ministra Spraw
    Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie postępowania z kierowcami
    naruszającymi przepisy ruchu drogowego. Jeżeli kierowca jednym czynem
    naruszył więcej niż jeden przepis ruchu drogowego, w ewidencji uwidacznia
    się wszystkie naruszenia, przypisując każdemu odpowiednią liczbę punktów, z
    następującym zastrzeżeniami: (...) §2 pkt. 7: Jeżeli w związku z
    wyprzedzaniem tego samego pojazdu albo kolumny rowerów, wózków rowerowych
    lub kolumny pieszych kierowca dopuścił się naruszeń określonych w
    załączniku nr 1 kodami B 02, C 11 lub F 01 do F 09, do ewidencji wpisuje
    się to naruszenie, któremu przypisano największą liczbę punktów. Jeżeli dwu
    lub więcej naruszeniom przypisano taką samą liczbę punktów, wpisuje się to
    naruszenie, które ma mniejszy znacznik literowy i liczbowy. Wydaje mi się,
    że w tym konkretnym wypadku sprawca dopuścił się następujących czynów:
    - B02 - 10 pkt.
    - C11 - 5 pkt
    - F06 - 5 pkt
    a zatem do ewidencji powinno się wpisać B02 - 10 pkt za to wyprzedzanie.
    Dodatkowo za przekroczenie prędkości 2-10 pkt (F01~F05). Zatem razem 12~20
    pkt.

    Prześledziłem przywołane przeze mnie rozporządzenie i nie widzę tam
    procerdury poprawienia sytuacji. Uważam, że skoro ewidencję prowadzi
    Komendant Wojewódzki Policji, to najsensowniej będzie skierować do niego
    pismo z prośbą o zajęcie się sparwą i wskazanie ewentualnie włąściwej
    procedury poprawy systuacji poprzez prawidłowe zaewidencjonowanie punktów.

  • 9. Data: 2013-06-29 15:32:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Jun 2013, anacron wrote:

> [...]
    > - przekroczeni prędkości
    >
    > w sumie 1000 zł i 27 pkt.
    >
    > On wykonał według mnie _jeden_ manewr wyprzedzania

    Dla porządku.
    Dwa z wymienionych wykroczeń nie są związane z manewrem.
    W szczególności pierwszy punkt powinien brzmieć "przekroczenie
    linii P4" (linia ciągła, również podwójna, nie oznacza
    zakazu wyprzedzania)

    > sądu, bo wydaje mi się, że policjanci jednak przesadzili, tym bardziej,
    > że była to wioska, widoczność była znakomita i nie było poza
    > wyprzedzanym innych pojazdów i jakichkolwiek pieszych w zasięgu wzroku.

    Akurat to ostatnie było całkiem niedawno powodem niezłego flejma.
    A wyprzedzający nie może widzieć 100% obszaru, no, może z wyjątkiem
    wyprzedzania jednośladu. Ty mogłeś na 100% widzieć że pieszych
    nie było, on nie. Uwzględniam dziecko nie "wystające" nad wyprzedzany
    pojazd oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-06-29 15:44:47
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.06.2013 13:55, anacron pisze:
    > On wykonał według mnie_jeden_ manewr wyprzedzania i nie powinno się tak
    > zliczać punktów

    Jak wpadniesz do banku z bronią w ręku, zgwałcisz kasjerkę i zabierzesz
    z sejfu 1 mln ojro to jest to 1 skok na bank czy za gwałt osobno
    bekniesz i za broń osobno?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek