  • 1. Data: 2005-06-05 13:26:44
    Temat: Klauzula wykonalności
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czemu służy wprowadzenie klauzuli wykonalności do kpc? Dlaczego ona
    istnieje? Nie byłoby prościej, gdyby wyrok był od razu wykonalny?

  • 2. Data: 2005-06-05 13:28:03
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    I jeszcze jedno: czy wniosek o jej nadanie podlega jakiejś opłacie sądowej?

  • 3. Data: 2005-06-05 14:00:16
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czemu służy wprowadzenie klauzuli wykonalności do kpc? Dlaczego ona
    > istnieje? Nie byłoby prościej, gdyby wyrok był od razu wykonalny?

    Nie każdy wyrok jest od razu wykonalny.

    L.

  • 4. Data: 2005-06-05 14:08:53
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> naskrobał/a w

    > Żeby powód nie mógł wziąść 15 odpisów i pójść do 15 komorników.

    A to nie można tak zrobić? Ja do jednego wyroku wziąłem kilka odpisów
    wyroku z klauzulami i nikt mi nie robił problemów z tego powodu...

    L.

  • 5. Data: 2005-06-05 14:23:07
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    Żeby powód nie mógł wziąść 15 odpisów i pójść do 15 komorników.

    > Nie byłoby prościej, gdyby wyrok był od razu wykonalny?

    Pewnie by było.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 6. Data: 2005-06-05 14:23:24
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    > I jeszcze jedno: czy wniosek o jej nadanie podlega jakiejś opłacie
    > sądowej?

    Kilka złotych.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    JMS is god!

  • 7. Data: 2005-06-05 14:23:33
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Na jedną osobę? Do całego orzeczenia?

    Tak. Tak. Wcześniej jeszcze brałem odpis z rygorem natychmiastowej
    wykonalności, ale już tego nie liczę.

    L.

  • 8. Data: 2005-06-05 14:37:49
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]

    > A to nie można tak zrobić? Ja do jednego wyroku wziąłem kilka odpisów
    > wyroku z klauzulami i nikt mi nie robił problemów z tego powodu...

    Warning: Dates in Calendar are closer than they appear.

  • 9. Data: 2005-06-05 14:43:56
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> naskrobał/a w

    > Hmmmm, na pewno to była klazula, a nie prawomocność?

    "Sąd ... stwierdza, że wyrok niniejszy zaskarżony nie został... i
    rozkazuje wszystkim..." itd. To nie jest klauzula? Jeśli nie, to znaczy że
    nie jest ona konieczna do egzekucji...

    Pozdrawiam!
    L.

  • 10. Data: 2005-06-05 15:02:21