  • 1. Data: 2005-06-05 11:39:06
    Temat: czy na podpisanie aktu notarialnego moge pojsc z narzeczonym?
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Witam,
    Mam pytanie, czy do notariusza na podpisania aktu notarialnego mogę pójść w
    towarzystwie narzeczonego? Czy mogę go uczynić moim pełnomocnikiem drogą
    ustną? Słyszałam ze tak.
    Chcę otrzymać potwierdzenie od osób kompetentnych, ponieważ ostatnio w
    jednym z urzędów prawcownica stwierdziła, że nie mam takiego prawa, i
    wyprosiła mojego przyjaciela z rozmowy.
    Ponieważ nie jest moim mężem, na umowie widnieje tylko moje nazwisko.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-05 11:40:35
    Od: "telcia" <n...@o...pl>

    Użytkownik "telcia" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyprosiła mojego przyjaciela z rozmowy.
    > Ponieważ nie jest moim mężem, na umowie widnieje tylko moje nazwisko.

    (mam na myśli umowę przedwstępną kupna mieszkania od developera)

  • 3. Data: 2005-06-05 13:23:39
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Ponieważ nie jest moim mężem, na umowie widnieje tylko moje nazwisko.

    przy podpisywaniu przeze mnie aktu, w pokoju siedzial jeszcze
    moj ojciec (ktory po prostu nas przywiozl) moja zona oraz jeszcze
    3 inne pary przystepujace do aktow odrebnych. Czytanie bylo jedno,
    pozniej tylko przeczytano fragmenty rozniace sie.

    jakas dziwna kancelaria wg mnie.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-06-05 13:25:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "telcia" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    Możesz zabrać że sobą kogo sobie życzysz. Oczywiście w rozsądnych
    granicach pod względem ilościowym. Natomiast to wcale nie oznacza, że
    taka osoba będzie brała udział w czynności. to znaczy nie ma
    przeciwwskazań, by przeczytała akt przed podpisaniem. Ale by mogła w
    Twoim imieniu złożyć podpis, to już musi mieć pełnomocnictwo notarialne.
    Przy czym, skoro macie iść razem, to chyba nie ma to większego sensu.
    Narzeczony przeczyta, a Ty podpiszesz.

  • 5. Data: 2005-06-05 17:48:45
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 05/06/2005 13:39, telcia wrote :
> [...]
    > Chcę otrzymać potwierdzenie od osób kompetentnych, ponieważ ostatnio w
    > jednym z urzędów prawcownica stwierdziła, że nie mam takiego prawa, i
    Jak piszą inni, można przyjść z kimkolwiek byle w rozsądnych granicach
    ich liczby. Ja także uczestniczyłem w sporządzaniu aktu notarialnego w
    charakterze osoby towarzyszącej.
    Co do wyproszenia przyjaciela z rozmowy, to co do zasady, można
    ograniczyć dokonywanie czynności wyłącznie ze stroną postępowania
    administracyjnego, tylko że strona w postępowaniu administracyjnym może
    ustanowić pełnomocnika ustnie do protokołu (art. 33 § 2 kpa) -- więc nie
    ma ono większego sensu, bo w wypadku gdy organ wyprasza kogoś, to strona
    może niezwłocznie ustanowić go pełnomocnikiem.
    Ponadto, pełnomocnikiem "ustnym" (tj. organ może nie żądać
    pełnomocnictwa pisemnego) może być członek najbliższej rodziny lub
    domownik (w sprawach mniejszej wagi). Jeśli więc przyjaciel z Tobą
    mieszka to na tej podstawie także może być pełnomocnikiem.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)