  • 1. Data: 2005-06-05 13:49:34
    Temat: czy allegro może sprzedać dług firmie windykacyjnej?
    Od: "agata" <m...@g...pl>

    witam,
    byłam użytkownikiem allegro, ale w związku z problemami jakie tam robiono i
    likwidowano mi wciąż aukcje, zrezygnowałam z tego portalu i odnalazłam się w
    całkiem innych przyjemnych portalach aukcyjnych

    zrezygnowałam z allegro i nie zalogowałam się tam już nigdy, po prostu
    chciałam tylko o tym zapomnieć, nic nie podpisywałam z nimi, nawet obecnie
    nie obowiązuje podpis elektroniczny,
    teraz po długim czasie otrzymałam pismo od allegro! naliczono mi jakieś
    koszty,prowizje na sumę 2 tych tysięcy złotych, chociaż zniesiono mi aukcję
    i nie miałam dostępu do Klientów do sprzedaży nie doszło, ale to co mnie
    interesuje przede wszystkim

    jakie allegro ma możliwości ścigania ode mnie długu? w piśmie tym pod
    nazwą "wezwanie" mam obowiązek uiszczenia kwoty w/w na ich kontow ciągu 14
    dni, inaczej nastąpi cesja wierzytelności na rzecz firmy windykacyjnej
    Intrum Justitia - nie wyrażałam zgody , że dobrowalnie zgadzam się na
    egzekucję przez takie firmy ! czy nie jest to łamianie ustawy o ochronie
    danych osobowych?
    portal allegro działa na dziwnych zasadach , nie ma umów, nic nie przysyłają
    do podpisania, potem straszą sprzedażą długu, uważam że jedyne co mogą
    zrobić to wykluczyć mnie ze swojej społeczności allegro!
    teraz przypuszczam , iż firma Intrum Justitia będzie szastać moim nazwiskiem
    przysyłając pogróżki o tym, że rozpocznie wobec mnie postępowanie sądowe i
    egzekucyjne oraz rosnące ich odsetki, czy to jest w ogóle możliwe? jak
    zreagować? jak się obronić? czy allegro może ściagać dług, pomimo braku
    pisemnej umowy a nawet podpisu elektronicznego - nie uznawanego w naszym
    kraju oraz czy mają prawo udostępniać moje dane i czy nie narusza to ustawy
    o ochronie danych personalnych na co również nie otrzymali mojej pisemnej
    zgody? a także czy firma windykacyjna ma jakiekolwiek mozliwości
    wyegzekwowania? co zrobić aby przestano mnie straszyć? pozdrawiam Agata

  • 2. Data: 2005-06-05 13:52:55
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > aukcję
    > i nie miałam dostępu do Klientów do sprzedaży nie doszło, ale to co mnie

    czyli zadaja prowizji od transakcji do ktorej nie doszlo? Zwykle wyludzenie,
    ja bym nie odpuscil w takim przypadku.

    P.

    --
    http://cafe.love-office.com
    ... Molestowanie Seksualne, miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-06-05 13:59:37
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 5 Jun 2005 15:52:55 +0200,
    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> screamed:

    > czyli zadaja prowizji od transakcji do ktorej nie doszlo? Zwykle wyludzenie,
    > ja bym nie odpuscil w takim przypadku.

    Inna sprawa to to, ze aukcje likwidowano jej zapewne za brak znajomosci
    regulaminu serwisu... <:

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 15:59:03 user up 10633 days, 3:54, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Fighting for peace is like screwing for virginity.

  • 4. Data: 2005-06-05 14:03:40
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > czyli zadaja prowizji od transakcji do ktorej nie doszlo? Zwykle
    wyludzenie,
    > ja bym nie odpuscil w takim przypadku.
    >
    > P.

    oczywiście, ja nie wiem nawet z ilu oni transakcji mi naliczyli taką
    prowizję !
    ale chodzi o święty spokój, nie będę przecież zakładać allegro sprawy,płacić
    oraz czekać to są krętacze i myślę, że zrobiliby sobie jakąs podkładkę,
    ale żeby przekazać moje dane personalne firmie windykacyjnej? grożąc, że ona
    to wyegzekwuje ode mnie dług sądownie?
    oni mają jakiejkolwiek ze mną umowy ! to raz
    dwa - niw wyrażałam pisemnej zgody napodawanie moich danych - to narusza
    ustawę o ochronie danych osobowych
    i do tego jak najlepiej zareagować, żeby nie trwało do lata, abvy firma
    zdała sobie sprawę, że nie ma niestety podstawy prawnej !
    oni potrafią zastraszać to raz, kupiłam mieszkanie po starszej Pani,potem
    jej rodzina zanim sprzedała mi mieszkanie jeszcze około roku wynajmowała
    mieszkanie i co się okazało firma windykacyjna przysyłała zawalając moją
    skrzynkę pismami do tej Pani, o długu za netię - dopiero jak odpisałam im,
    że ta kobieta niezyje i siępo prostu ośmieszają dali spokój, ale to co się
    naczytałam byłam przerażona, wielkimi literami DŁUG IMIE I NAZWISKO oraz
    groźby jakie to nie będą koszty jak nie zpłaci długu !

  • 5. Data: 2005-06-05 14:05:38
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    agata wrote:
    > witam,
    > byłam użytkownikiem allegro,

    [...]

    Podaj nicka.

    > chciałam tylko o tym zapomnieć, nic nie podpisywałam z nimi, nawet obecnie
    > nie obowiązuje podpis elektroniczny,

    Nie da sie zalozyc konta, nie akceptujac postanowien regulaminu Allegro.

    > teraz po długim czasie otrzymałam pismo od allegro!

    I zapewne wczesniej nie przysylali zadnych emaili odnosnie
    zaleglych oplat?

    > portal allegro działa na dziwnych zasadach , nie ma umów, nic nie przysyłają
    > do podpisania, potem straszą sprzedażą długu, uważam że jedyne co mogą
    > zrobić to wykluczyć mnie ze swojej społeczności allegro!

    Allegro to serwis aukcyjny a nie portal. Czy w ogole zajrzalas
    do regulaminu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2005-06-05 14:08:26
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Inna sprawa to to, ze aukcje likwidowano jej zapewne za brak znajomosci
    > regulaminu serwisu... <:
    >
    > Artur

    odpowiedź w ogóle nie na temat, a zawieszano mi konto z powodu zgłoszeń
    konkurencji , że ja nie istnieje i konto jest na fałszywe dane musiałam to
    udowadniać i tak było 3 razy !
    ale meritum sprawy jest inne!
    rozpatrujecie rzeczy nieistotne
    pytam o ochronę danych osobowych to raz, dwa jak sprawnie zareagować wobec
    firmy
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-06-05 14:11:17
    Od: "qwerty ytrewq" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Allegro to serwis aukcyjny a nie portal. Czy w ogole zajrzalas
    > do regulaminu?

    no i kolejny Pan bez wiedzy prawnej, która mnie tutaj interesuje
    ale mam nadzieję, że napisze kilka słów mądra osoba z wiedzą i zrozumie
    meritum sprawy, jak na razie oceny społeczne - do tego błednie wydedukowane
    a brak konkretów na pytania jakie zadałam

  • 8. Data: 2005-06-05 14:15:52
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > no i kolejny Pan bez wiedzy prawnej, która mnie tutaj interesuje

    i co, podasz nicka?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2005-06-05 14:38:32
    Od: "Agata" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > i co, podasz nicka?

    robisz z forum prawo , forum allegro?

    a do wszystkich zainteresowanych, bowiem już znalazłam odpowiedź, polecam
    stronę www.forumprawne.org

    gdzie skontaktował się ze mną po prostu prawnik
    w związku z art. 385(3) pkt 5 KC
    W przypadku konsumentow windykatornia nie moze bez zgody dluznika nabyc
    dlugu przez cesje, nie moze tez dzialac na
    zasadzie pelnomocnictwa [jak sie tym firmom wydaje] bo narusza przepisy o
    ochronie danych osobowych.
    Można z tego tytułu wygrać sprawę i obecnie, każdy prawnik chętnie ją
    przyjmie, jest bowiem z góry wygrana.
    Jak również brak rozporządzenia o elektronicznych opłatach skarbowych, które
    umożliwiłoby składanie drogą elektroniczną podpisu, uniemozlwia zawieranie
    umów drogą elektroniczną.
    Jednym zdaniem, jeżeli na allegro nie zarejestrowałeś się jako firma czy też
    nie masz statusu przedsiębiorcy nie ma możliwości cesji jest to niezgodne z
    z art. 385(3) pkt 5 KC. A na drogę sądową Allegro wstąpić nie może, bowiem
    nie ma pisemnej umów zawartej z użytkownikami. Allegro po prostu łamie
    ustawę o ochronie danych osobowych udostępniajać dane użytkowników, firmom
    które wiele zdziałać nie mogę tylko zastraszają. W każdym razie odpowiedź
    prawna wysłana przez kancelarię powinna wystarczyć i kosztuje śmieszne
    pieniądze - udziele więc pełnomocnitwa kancelarii, jeżeli otrzymam pierwsze
    pismo od firmy windykacyjnej.
    Pozdrawiam !

  • 10. Data: 2005-06-05 15:03:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "agata" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    To, czy Allegro będzie samo dochodzić roszczeń, czy za pośrednictwem
    jakiejkolwiek firmy windykacyjnej nie ma większego znaczenia. Istotnym
    jest, czy jesteś im coś winna, czy nie. Bo firma windykacyjna tak
    naprawdę nie może nic więcej zrobić, niż wierzyciel.

    To, czy podpisywałaś z nimi umowę, czy nie ma w sumie drugorzędne
    znaczenie. Ważnym jest, czy potrafią dowieść, ze korzystałaś z ich
    usług. Możesz oczywiście stać na stanowisku, że nie, a oni będą musieli
    dowieść swoich praw. Ale z tego co piszesz chodzi i sporą kwotę i
    podejrzewam, że nie zostawią tego samemu sobie. Kilka możliwości
    ustalenia istnieje. Choćby na podstawie dokonanych z Twojego konta
    transakcji, bo przecież ktoś Ci tam płacił i pewnie tego gołębiem
    pocztowym nie wysyłał, tylko wpłacał na jakieś konto, albo wysyłał na
    jakiś tam adres.

    Co do samego przekazywania danych osobowych, to co prawda GIODO próbuje
    forsować pogląd, jakoby było to zakazane, ale wyrok w tej sprawie się z
    tego co wiem nie uprawomocnił. Tak więc chwilowo nie ma przeciwwskazań
    do takich praktyk.