  • 51. Data: 2004-11-17 20:55:03
    Temat: Re: Kim jest pan Dr. G.K. Ph.D.?
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Nov 2004 21:14:53 +0100,
    Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl> screamed:
> [...]
    > miesiąc, a czynsz kosztował nas wtedy 180 zł miesięcznie. Zamiast stanowiska
    > adiunkta, nadal byłem na etacie pomocy technicznej i kazali mi sprzątać
    > szafy w Uniwersytecie Śląskim. Takie były reguły komunizmu, mimo że Wałęsa
    > był już wtedy prezydentem. Ja miałem zachodni doktorat, a szefowa była
    > docent partyjny. :)
    > Te reguły komunizmu jak widać trwają do dzisiaj w wielu miejscach. Ostatnio
    > słyszy się o przypadkach byłych reguł komunizmu w rządzie RP, co bardzo mnie
    > martwi, ponieważ przez te afery nasze społeczeństwo, a ja z nim stajemy się

    Niewidzę związku między powyższą historią a pisaniem czysto technicznych bzdur.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:226B ]
    [ 21:54:04 user up 10433 days, 9:49, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I couldn't possibly fail to disagree with you less.

  • 52. Data: 2004-11-17 21:01:11
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .
    > Niewidzę związku między powyższą historią a pisaniem czysto technicznych
    bzdur.
    > Artur

    Podobnie jak ja nie widzę związku pomiędzy pańską radą a pańską
    złośliwością.
    Równie dobrze ja mogę napisać, że pan pisze bzdury i będzie w tym tyle samo
    prawdy.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 53. Data: 2004-11-17 21:03:28
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cngbh0$j5s$1@atlantis.news.tpi.pl

    > [...................]
    > Takie były reguły komunizmu,(...)
    > [.................]

    7 cudów komunizmu

    1. Każdy miał pracę.
    2. Mimo, że każdy miał pracę, nikt nigdy nie pracował.
    3. Nawet mimo tego, że nikt nie pracował, plan był zawsze
    wykonany w ponad 100%.
    4. Nawet mimo tego, że plan był wykonywany w ponad 100%,
    nie można było niczego kupić.
    5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy
    mieli wszystko.
    6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.
    7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "(...) Przechodzień nie miał żadnego pomysłu jak uciekać, więc go przejechałem."

  • 54. Data: 2004-11-17 21:05:44
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    .
    > In the darkest hour on Sat, 13 Nov 2004 14:21:02 +0100,
    > Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl> screamed:
    >
    > Trochę pomieszały Ci się warstwy...

    Jeżeli chce mnie pan ośmieszyć to bardzo proszę wyjaśnić o jakie warstwy
    panu chodzi, bo ja nie widzę związku z warstwami w tym co powyżej napisałem,
    co jest prawdą.

    Grzegorz Kruk, Ph.D

  • 55. Data: 2004-11-17 21:22:17
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > 7 cudów komunizmu
    [...]
    > 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy
    > mieli wszystko.

    Musiałem żyć i uczyć się w tamtych czasach. Większość nie miała prawie
    niczego, więc trudno się zgodzić z tym niby zabawnym tekstem w całości.

    > 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.

    Nie kradłem. Moi rodzice też nie kradli, teraz też jesteśmy biedni, ale
    uczciwi.

    > 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało

    Brakowało wielu rzeczy, półki świeciły pustkami. Wiele artykułów można było
    dostać tylko po znajomości. Nie było nawet szamponów, pasty do zębów i
    papieru toaletowego w okresie stanu wojennego. Brakowało nam jedzenia. Za
    tymi artykułami ustawiały się ogromne kolejki. Oczywiście policja i wojsko
    mieli prawie wszystko, bez problemów. Przed stanem wojennym mieliśmy
    dyktaturę proletaryatu, który zasiadł na wysokich stanowiskach, a w czasie
    stanu wojennego była dyktatura hunty generała i państwo policyjne. Jak widać
    niewiele tak naprawdę się od tamtych czasów zmieniło, jeśli chodzi o
    nadużywanie władzy.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 56. Data: 2004-11-17 22:22:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Nov 2004 22:01:11 +0100,

    Podałem podstawę. Z mojej strony eot.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 23:22:12 user up 10433 days, 11:17, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    No man is an island, but some of us are long peninsulas.

  • 57. Data: 2004-11-17 22:24:22
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Nov 2004 22:05:44 +0100,
> [...]
    > panu chodzi, bo ja nie widzę związku z warstwami w tym co powyżej napisałem,

    Protokół TCP/IP i protokół SMTP znajdują się na odrobinę innych warstwach.
    Zmiana IPv4 na IPv6 nie zmieni słabości protokołu SMTP.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:235B ]
    [ 23:23:15 user up 10433 days, 11:18, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A computer scientist is someone who fixes things that aren't broken.

  • 58. Data: 2004-11-17 22:40:09
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    .
    > Podałem podstawę. Z mojej strony eot.
    > Artur

    Też podałem podstawę. Z mojej strony eot.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 59. Data: 2004-11-17 22:49:26
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    .
> [...]
    > >

    > Protokół TCP/IP i protokół SMTP znajdują się na odrobinę innych warstwach.
    > Zmiana IPv4 na IPv6 nie zmieni słabości protokołu SMTP.

    A gdzie ja napisałem, że się nie znajdują? Wyraźnie czarne na białym jest,
    że luki w systemach, a nie w protokole TC/IP umożliwiają zakładanie serwerów
    SMTP w zainfekowanych komputerach. Nie zmienia to faktu, że mam rację, bo
    dyskusja była głównie o możliwości podszywania się pod cudze IP i adresy
    email. Wyjaśniałem dlaczego jest to możliwe. Może pan zaprzeczy? Pan tu
    miesza nam w głowach i próbuje łapać za słówka, imputuje coś, czego nawet
    nie miałem na myśli, to znaczy mylenia SMTP z TCP/IP.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 60. Data: 2004-11-17 23:13:02
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > Protokół TCP/IP i protokół SMTP znajdują się na odrobinę innych warstwach.
    > Zmiana IPv4 na IPv6 nie zmieni słabości protokołu SMTP.

    Poza tym wirusy, które zakładają serwery SMTP na zainfekowanych komputerach
    dostają się poprzez luki w systemie-oprogramowaniu, a nie z powodu słabości
    protokołu SMTP. Wysyłają one emaile, czy posty fałszując tożsamość po
    pobraniu adresów email z różnych miejsc w internecie, tak że po IP wygląda
    jakby wysyłał to ktoś, kto ma po prostu jedynie zainfekowany komputer. Sam
    SMTP też oczywiście ma słabości.

    z netu:
    When a computer is infected, the worm sets up a backdoor into the system by
    opening TCP ports 3127 through 3198, which can potentially allow an attacker
    to connect to the computer and use it as a proxy to gain access to its
    network resources.
    In addition, the backdoor can download and execute arbitrary files.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.