    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kim jest pan Dr. G.K. Ph.D.?
    Date: Wed, 17 Nov 2004 22:22:17 +0100

    Użytkownik "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    news:17112004.12348E62@andykowal.biaman.net...
    > 7 cudów komunizmu
    [...]
    > 5. Nawet mimo tego, że nie można było niczego kupić, wszyscy
    > mieli wszystko.

    Musiałem żyć i uczyć się w tamtych czasach. Większość nie miała prawie
    niczego, więc trudno się zgodzić z tym niby zabawnym tekstem w całości.

    > 6. Nawet mimo tego, że wszyscy mieli wszystko, wszyscy kradli.

    Nie kradłem. Moi rodzice też nie kradli, teraz też jesteśmy biedni, ale
    uczciwi.

    > 7. Nawet mimo tego, że wszyscy kradli, nigdy niczego nie brakowało

    Brakowało wielu rzeczy, półki świeciły pustkami. Wiele artykułów można było
    dostać tylko po znajomości. Nie było nawet szamponów, pasty do zębów i
    papieru toaletowego w okresie stanu wojennego. Brakowało nam jedzenia. Za
    tymi artykułami ustawiały się ogromne kolejki. Oczywiście policja i wojsko
    mieli prawie wszystko, bez problemów. Przed stanem wojennym mieliśmy
    dyktaturę proletaryatu, który zasiadł na wysokich stanowiskach, a w czasie
    stanu wojennego była dyktatura hunty generała i państwo policyjne. Jak widać
    niewiele tak naprawdę się od tamtych czasów zmieniło, jeśli chodzi o
    nadużywanie władzy.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kruk, Ph.D.