  • 1. Data: 2004-11-12 17:38:49
    Temat: prawo autorskie do pracy dyplomowej na PWr
    Od: Patryk <p...@N...onet.pl>

    czesc
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html
    ktos podawal linki do stronki z interperetacja ze prawa(autorskie osobiste i
    majtkowe) do pracy dyplomowej nie sa wlasnoscia uczelni chyba ze
    jest napisane tak w regulaminie
    Jestem studentem PWr i wlasnie czytam sobie regulamin
    http://www.pwr.wroc.pl/dydaktyka/regulamin.php
    w czesci o pracy dypolmowej jest taki pkt.

    4. Wykonana praca dyplomowa jest przedmiotem prawa autorskiego.

    czy to wlasnie przez to politechnika a prawa majatkowe do mojej pracy
    dypolmowej

    Teraz przypuscmy ze ma prawa do mojej pracy.
    Ale w mojej pracy kozystalem z komponenctow na licencji GPL np. jakies
    biblioteki programistyczne itd.
    Czyli cala praca musi byc na GPL-u wiec moge zmienic w niej jedna linijke i
    znow opublikowac na GLP-u i sprzedawac ?

    Nastepne pytanie, PWr chce sie zrzec tych praw majtkowych kto powinien
    podjac decyzje ?

    Kolejna sprawa dotyczy projektow realizowanych na zajeciach, one nie sa
    praca dyplomowa wiec moge je bez ograniczen sprzedawac ?

    Ogolnie na zajeciach mowili nam ze nasze projekty sa wlasnoscia PWr ale chca
    zalatwiac tak zeby byly nasza wlasnoscia, z tego co widze to chyba nie
    musza nic robic bo nie maja praw do projektow.

    --
    Patryk

  • 2. Data: 2004-11-12 18:44:44
    Temat: Re: prawo autorskie do pracy dyplomowej na PWr
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 12/11/2004 18:38, Patryk wrote :
> [...]
    >
    > 4. Wykonana praca dyplomowa jest przedmiotem prawa autorskiego.
    >
    > czy to wlasnie przez to politechnika a prawa majatkowe do mojej pracy

    Moim zdaniem nie. Ten ustęp jest powtórzeniem tylko tego co wynika z ustawy.

    [...]

> [...]
    > zalatwiac tak zeby byly nasza wlasnoscia, z tego co widze to chyba nie
    > musza nic robic bo nie maja praw do projektow.

    Co do zasady, to studenci są autorami praw majątkowych i autorskich do
    swoich utworów. Jeśli uczelnia twierdzi inaczej, to _ona_ jest
    obowiązana wykazać na jakiej podstawie prawa majątkowe studentów
    przechodzą na uczelnię. Z regulaminu nic innego nie wynika...

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 3. Data: 2004-11-12 19:12:03
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki"
> [...]
    > obowiązana wykazać na jakiej podstawie prawa majątkowe studentów
    > przechodzą na uczelnię. Z regulaminu nic innego nie wynika...
    A jesli byloby w regulaminie Politechniki ze "prawa autorskie majatkowe
    przechodza na uczelnie" to wtedy w rzeczywistosci przechodza. Ja jako
    student zaakaceptowalem regulamni wiec oddaje uczelni prawa majatkowe.

    Mysle ze te prawa sa glownie po to zeby student nie sprzedawal sowojej pracy
    innemu studentowi ktory odda taka sama prace na innej uczelni.

    Patryk

  • 4. Data: 2004-11-12 19:33:50
    Od: "Patryk" <p...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Patryk" <p...@N...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Jestem studentem PWr i wlasnie czytam sobie regulamin
    > http://www.pwr.wroc.pl/dydaktyka/regulamin.php
    > w czesci o pracy dypolmowej jest taki pkt.
    > 4. Wykonana praca dyplomowa jest przedmiotem prawa autorskiego.
    a taki zapis znalazlem na stronie politechniki poznanskiej

    http://www.put.poznan.pl/studia/regulamin/Regulamin.
    shtml
    pisza na stronie 11 ze
    wykonana praca jest porzedmiotem prawa autroskiego i ze majatkowe prawo
    autorskie przysluguje Polietchnice Poznanskiej w zakresie objetym odrebnymi
    przepisami

    tak mnie jeszcze zastanawia czy oni mgo sobie cos takiego napisac i czy ja
    musze tego przestrzegac, jesli np. w sadzie chcialbym sie powolac na ten
    'tajny' regulamin to co wtedy ?

    Š Politechnika Poznanska, 2003
    Pl. Marii Sklodowskiej-Curie 5, 60-965 Poznan.

    Regulamin studiów w calosci ani we fragmentach nie moze byc powielany,
    kopiowany, fotokopiowany lub publikowany w celu rozpowszechniania w zadnej
    formie i trybie bez zgody Politechniki Poznanskiej.

    jesli chodzi o PW to nie maja zadnych takich zapisow w swoim regulaminie
    http://www.pw.edu.pl/przepisy/regstud2.html

    --
    Patryk