  • 1. Data: 2004-11-12 16:07:52
    Temat: darowizna dla dziecka
    Od: ---szyszkowa--- <s...@p...gazeta.pl>

    Od jakiego wieku dziecko moze otrzymac darowizne pieniezna ? Sa jakies
    ograniczenia co do jego wieku ? Chodzi mi o darowizne udokumentowana,
    wiarygodna dla US.

    --
    Najtrudniejszy jest koniec miesiaca, zwlaszcza trzydziesci ostatnich dni...
    -----------

  • 2. Data: 2004-11-12 18:22:00
    Temat: Re: darowizna dla dziecka
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "---szyszkowa---" napisał w wiadomości

    > Od jakiego wieku dziecko moze otrzymac darowizne pieniezna ? Sa jakies
    > ograniczenia co do jego wieku ? Chodzi mi o darowizne udokumentowana,
    > wiarygodna dla US.

    Od momentu kiedy dziecko nabedzie zdolnosc prawna, tj. od chwili
    urodzenia.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-11-12 18:51:45
    Od: ---szyszkowa--- <s...@p...gazeta.pl>

    treneros wrote:

    > Od momentu kiedy dziecko nabedzie zdolnosc prawna, tj. od chwili
    > urodzenia.

    Czyli w przypadku darowizn gotowkowych 13 lat nie jest ograniczeniem ?
    Jak taka umowe udokumentowac ? Spisaniem i podpisaniem przez obie strony
    (rodzic i dziecko ?)

  • 4. Data: 2004-11-30 18:09:20
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Użytkownik "treneros" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Od momentu kiedy dziecko nabedzie zdolnosc prawna, tj. od chwili
    > urodzenia.

    napewno?

    Sandra

  • 5. Data: 2004-11-30 18:10:16
    Od: "sandra" <s...@w...pl>

    Spisaniem i podpisaniem przez obie strony
    > (rodzic i dziecko ?)

    byłoby to zbyt proste

    Sandra

  • 6. Data: 2004-11-30 18:12:08
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-12 19:51, ---szyszkowa--- wrote::

    > Czyli w przypadku darowizn gotowkowych 13 lat nie jest ograniczeniem ?
    > Jak taka umowe udokumentowac ? Spisaniem i podpisaniem przez obie strony
    > (rodzic i dziecko ?)

    Sorry, ale wyobraziłem sobie tego nasciturusa podpisującego umowę.
    ROTFL
    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    Dlaczego nie fersteien? My wszystko fersteien. Proszę bardzo, pan

  • 7. Data: 2004-11-30 19:02:28
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Nov 2004 19:12:08 +0100, seb <s...@k...to.wie.com> napisał:

    > Sorry, ale wyobraziłem sobie tego nasciturusa podpisującego umowę.
    > ROTFL

    mega Rotfl... no ale skoro można wyjąć, zoperować i schowac spowrotem to
    można by wyciąć, podpisac i schowac :-)

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 8. Data: 2004-11-30 19:07:54
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik sandra napisał(a) w wiadomości

    > napewno?

    Napewno.
    Teoretycznie wymagana jest forma aktu notarialnego.
    Praktycznie wystarczy każda inna forma plus wykonanie darowizny pieniężnej.
    Dla potrzeb Urzędu Skarbowego proponuje umowę pisemną z oświadczeniem o
    wykonaniu darowizny.
    Stroną umowy będzie darczyńca i obdarowany, czyli dziecko reprezentowane przez
    przedstawiciela ustawowego.

    --
    JOHNSON :)

  • 9. Data: 2004-11-30 19:14:28
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-30 20:07, Johnson wrote::

> [...]
    > wykonaniu darowizny.
    > Stroną umowy będzie darczyńca i obdarowany, czyli dziecko reprezentowane przez

    Sandrze chyba chodziło o nasciturusa...

  • 10. Data: 2004-11-30 19:15:48
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-30 20:02, Rodrig Falkenstein wrote::

    > mega Rotfl... no ale skoro można wyjąć, zoperować i schowac spowrotem
    > to można by wyciąć, podpisac i schowac :-)

    Po co wyciągać całego, wystarczy, jak wystawi rączkę ;)