  • 1. Data: 2009-03-19 08:47:45
    Temat: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
    Od: fArmer <B...@g...com>

    Witam
    Jak wygląda kwestia legalności nagrywania obrazu i dźwięku w punkcie
    usługowym?
    Jest sobie lada, nad nią widoczna kamera, w ladzie jest schowany
    mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
    pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery
    i mikrofonu.
    Z góry dziękuję za pomoc
    Pozdrawiam
    fArmer

  • 2. Data: 2009-03-19 14:45:02
    Temat: Re: Kamera i mikrofon w punkcie usługowym
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 01:47:45 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):

> [...]
    > mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
    > pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery

    Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
    mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-03-19 20:22:25
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

> [...]

    > mikrofon (nie widać go). O kamerze i mikrofonie wiedzą wszyscy
    > pracownicy, kamerę widzą klienci. Nie ma informacji o obecności kamery

    czemu ma to służyć ?
    wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
    http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

  • 4. Data: 2009-03-19 22:53:14
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 19.03.2009 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > Właściciel owego punktu usługowego moze powiesic nawet 300 kamer i
    > mikrofonów i nikogo o tym nie informowac. Jest to legalne.

    Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-03-19 23:30:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 06:53:14 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

    Nie bylo mowy o mikrofonach kierunkowych :)

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-03-20 15:01:28
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin Debowski napisał(a) :

    > Ale już np. podsłuchiwanie rozmowy 2ch klientów chyba nie specjalnie.

    Wystarczy wejść i pod nieobecność obsługi porozmawiać z kimś.
    Potem donosik, że firma nagrała, bo pewnie nagrywa, nielegalnie
    rozmowę i właściciel punktu usługowego do odstrzału. Life is
    brutal i nikt nie lubi być podsłuchiwany.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 7. Data: 2009-03-20 15:33:01
    Od: fArmer <B...@g...com>

    > czemu ma to służyć ?
    > wytłumacz mi przed czym cie to zabezpieczy ?

    Mnie to po nic, ale w firmie w której pracuje jest coś takiego. Ciekaw
    jestem po prostu czy szef nie przegiął pały.
    Swoją drogą nagrywanie rozmowy może rozwiązać kwestie sporne między
    obsługą a klientem (zdarza się że klient wmawia nam słowa których nie
    mówiliśmy, szczególnie jak schrzanił projekt ;) )
    Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
    jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.

  • 8. Data: 2009-03-21 19:57:57
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 08:33:01 -0700 (PDT), fArmer napisał(a):

> [...]
    > Mikrofon jest zsynchronizowany z kamerą - dźwięk i obraz nagrywane są
    > jeśli tylko coś się pojawi w zasięgu kamery.

    Generalnie moim skromnym zdaniem to dobry pomysł, ale trochę dziwny, bo
    jeśli to firma usługowa, to oczywiste jest, ze uzgodnienia robi się ustnie,
    potem je spisuje na papier i dwie strony umowy po weryfikacji akceptują lub
    jeszcze nanoszą poprawki.

    Często szefowie stosują taki system mądrze to nazywając "podwyższaniem
    jakości usług", okresowo szef przegląda taśmy, odsłuchuje dialogi i wytyka
    pracownikowi błędy.