  • 1. Data: 2009-03-19 08:16:29
    Temat: Rachunek za wynajem mieszkania
    Od: pi3tia <p...@g...com>

    Witam! Mieszkam w wynajętym mieszkaniu, do tej pory regulowałem opłatę
    za mieszkanie po prostu dając pieniądze właścicielowi. Od tego miesiąca
    właściciel zażądał mojego NIPu którego potrzebuje do wystawiania
    rachunku/faktury za wynajem mieszkania jakoby ze względu na zmiany
    prawne. Z czym się to wiąże, czy nie jest to ruch w kierunku
    podwyższenia czynszu lub doliczenia dodatkowych opłat?

  • 2. Data: 2009-03-19 08:21:22
    Temat: Re: Rachunek za wynajem mieszkania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 09:16:29 +0100, pi3tia napisał(a):

> [...]
    > prawne. Z czym się to wiąże, czy nie jest to ruch w kierunku
    > podwyższenia czynszu lub doliczenia dodatkowych opłat?

    Zapewne z nowym przepisami, które w pewnych okolicznościach wymagają
    posiadania kasy fiskalnej jeśli nie wystawia się rachunku za wynajem.
    Do wystawienia rachunku dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności
    gospodarczej nie jest potrzebny NIP.

  • 3. Data: 2009-03-19 08:30:25
    Od: pi3tia <p...@g...com>

    jureq pisze:

> [...]
    > posiadania kasy fiskalnej jeśli nie wystawia się rachunku za wynajem.
    > Do wystawienia rachunku dla osoby fizycznej nie prowadzącej działalności

    Bardzo dziękuje za odpowiedz. Czy w związku z wystawianiem rachunków
    będę obciążony podatkiem VAT? Nie prowadzę działalności gospodarczej.

  • 4. Data: 2009-03-19 09:39:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pi3tia" <p...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Bardzo dziękuje za odpowiedz. Czy w związku z wystawianiem rachunków będę
    > obciążony podatkiem VAT? Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    Niekoniecznie, to nie ma z tym związku.
    Prędzej NIE BĘDZIESZ obciążony za zakup kasy fiskalnej przez właściciela,
    więc w sumie zagranie w Twoim interesie również.

  • 5. Data: 2009-03-19 10:02:27
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > za mieszkanie po prostu dając pieniądze właścicielowi. Od tego miesiąca

    Zmiany prawa były od listopada

    > właściciel zażądał mojego NIPu którego potrzebuje do wystawiania
    > rachunku/faktury za wynajem mieszkania jakoby ze względu na zmiany prawne.

    NIP nie jest potrzebny

    Z czym się to wiąże, czy nie jest to ruch w kierunku
    > podwyższenia czynszu lub doliczenia dodatkowych opłat?

    Nie ma żadnych dodatkowych opłat ani kosztów, chyba, że musi kupić bloczek z
    rachunkami i długopis :-)

    Ja wystawiam rachunki za wynajem i nie musiałem kupować kasy fiskalnej na
    szczęście, bo wtedy może bym podniósł - kasa musi się zwrócić.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-19 10:57:48
    Od: pi3tia <p...@g...com>

    Agent 0700 pisze:

> [...]
    >
    > Ja wystawiam rachunki za wynajem i nie musiałem kupować kasy fiskalnej na
    > szczęście, bo wtedy może bym podniósł - kasa musi się zwrócić.

    Dzieki wielkie za odpowiedz. To mnie uspokoilo bo myslalem ze beda
    klopoty :)

    Pozdrawiam,
    Pawel