  • 1. Data: 2009-03-19 03:29:12
    Temat: Emerytura dla stulatków - bez waloryzacji?
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Babcia ma więcej niz 100 lat i otrzymała jakiś czas temu dodatkową emeryturę
    tzw dla stulatków albo inaczej z tytułu ukończenia 100 lat zycia. W marcu
    jak wiadomo emerytury były waloryzowane i juz przyszło pismo z ktorego
    wynika że zwaloryzowano tylko emeryture ktora babcia miała przed ukonczeniem
    100 lat a tego dodatku dla 100 latkow wogóle nie zwaloryzowano. Czy ktos wie
    jakie przepisy to regulują bo jakoś cięzko to (tzn artykuły odnoszące się do
    emerytury dla stulatkow i jej waloryzacji) znalezc na stronach ZUSu. Czy
    postapiono prawidłowo niewaloryzujac tego dodatku dla stulatków? Ten dodatek
    przyznano babci w wysokości tzw kwoty bazowej ZUS w roku w którym babcia
    ukonczyła 100 lat. Kwota bazowa podlega co roku waloryzacji. W tym roku tez
    ją zwaloryzowano. I emeryci którzy w tym roku skonczą 100 lat beda mieli
    przyznane wyzsze dodatki z tytułu ukonczenia 100 lat.

  • 2. Data: 2009-03-19 03:51:37
    Temat: Re: Emerytura dla stulatków - bez waloryzacji?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    gadacz102 wrote:
> [...]
    > 100 lat a tego dodatku dla 100 latkow wogóle nie zwaloryzowano. Czy ktos wie
    > jakie przepisy to reguluj? bo jako? ciezko to (tzn artyku?y odnosz?ce sie do
    > emerytury dla stulatkow i jej waloryzacji) znalezc na stronach ZUSu. Czy
    > postapiono prawid?owo niewaloryzujac tego dodatku dla stulatków? Ten dodatek
    > przyznano babci w wysoko?ci tzw kwoty bazowej ZUS w roku w którym babcia
    > ukonczy?a 100 lat. Kwota bazowa podlega co roku waloryzacji. W tym roku tez
    > j? zwaloryzowano. I emeryci którzy w tym roku skoncz? 100 lat beda mieli
    > przyznane wyzsze dodatki z tytu?u ukonczenia 100 lat.

    boje sie ze ciezko bedzie cokolwiek znalezc
    zapewne jest to kwota brana w momencie przyznania, a waloryzacja byla
    pozniej.

  • 3. Data: 2009-03-19 06:55:51
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "gadacz102" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zycia. W marcu jak wiadomo emerytury były waloryzowane i juz przyszło
    > pismo z ktorego wynika że zwaloryzowano tylko emeryture

    Żaden dodatek nie jest waloryzowany z emeryturą, włącznie z rodzinnym i
    opiekuńczym, kombatanckim itp.

    pozdr

  • 4. Data: 2009-03-19 19:55:34
    Od: "gadacz102" <g...@p...onet.pl>

    Żaden dodatek nie jest waloryzowany z emeryturą, włącznie z rodzinnym i
    > opiekuńczym, kombatanckim itp.
    > pozdr

    Zdaje się że te dodatki które wymieniłeś zostały podwyższone. Być może nie
    wg tego klucza waloryzacji 106 % jak podstawowa emerytura ale wzosły. A o
    tym dodatku dla 100 latków to nic nie piszą. Znalazłem tylko projekt
    rozporządzenia z przed 2-3 lat w którym pisali o tym dodatku dla 100 latków
    że zostanie zalegalizowany (bo to tej pory był zwyczajowy) i ze miałbyć
    waloryzowany. Ale nie wiem czy sejm zajął się tym projektem.