  • 1. Data: 2009-03-19 09:16:13
    Temat: Dokładność prędkościomierza
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Jaka jest dopuszczalna przepisami dokładność prędkościomierza w samochodach?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2009-03-19 11:22:37
    Temat: Re: Dokładność prędkościomierza
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Adam Kłobukowski wrote:
    > Witam
    >
    > Jaka jest dopuszczalna przepisami dokładność prędkościomierza w
    > samochodach?

    Z książki Podwozia samochdów - Podstawy Konstrukcji

    *****************
    Z obowiązującej od 1991 roku dyrektywie UE - EU-Ratsrichtline 75/443
    przyjęto prawie liniowy przyrost blędu prędkościomierza, a mianowicie:
    +[delta]V mniejsza-równa 0,1v + 4 [km/h]

    i poniżej tabelka
    rzeczywista prędkość - maksymalne wskazanie
    30 - 37
    60 - 70
    120 - 136
    180 - 202
    240 - 268
    ****************

    potem jeszcze są informacje o tym, że zużycie opon, poślizg i inne sprawy
    wpływają na wskazania...

    --
    pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-19 13:04:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zkruk [Lodz] wrote:
> [...]

    a co?
    podoba ci sie nowy taryfikator mandatów?

  • 4. Data: 2009-03-19 13:26:29
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 19 Mar, 12:22, "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    > +[delta]V mniejsza-równa 0,1v + 4 [km/h]
    >
    > i poniżej tabelka
    > rzeczywista prędkość - maksymalne wskazanie

    Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

    Dokładnie mówi ona że:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:13:03:31975L0443:PL:PDF

    4.4. Wskazana prędkość nigdy nie może być niższa od prędkości
    rzeczywistej. Dla wartości próbnych określonych
    w sekcji 4.3.5 i dla wartości wskazanych pomiędzy nimi zachodzi
    następujący stosunek między
    prędkością V1 wskazaną na tarczy prędkościomierza i prędkością
    rzeczywistą (V2):

    0<=V1-V2<=V2/10+4km/h

  • 5. Data: 2009-03-19 13:29:26
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 19 Mar, 14:26, przypadek <p...@g...pl> wrote:

    > Nie masz racji, jest nowsza regulacja:http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

    Tzn. coś pokręciłeś po prostu.

  • 6. Data: 2009-03-19 13:40:20
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    przypadek wrote:

    > Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer

    a czy ja powiedziałem ze mam rację
    zacytowałem jedynie książkę...

    ja pierdykam - aż strach coś napisać... ;]

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-03-19 15:26:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > a co?
    > podoba ci sie nowy taryfikator mandatów?

    Super te kiepy to wymyśliły... tylko, że same fotoradary i suszarki mają
    określony % błędu. Gdzieś na stronie zurad.pl jest manual (hasło: zurad)
    gdzie podane są owe wielkości.

    *

  • 8. Data: 2009-03-19 16:20:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    *piotr'ek* wrote:

    > Super te kiepy to wymyśliły... tylko, że same fotoradary i suszarki mają
    > określony % błędu. Gdzieś na stronie zurad.pl jest manual (hasło: zurad)
    > gdzie podane są owe wielkości.

    a skąd niby posłowie mają o tym wiedzieć.
    Oni się na tym nie znają.
    W praktyce będzie tak, że policja i tak nie będzie nikogo zatrzymywać
    przy przekroczonej predkości mniej niż te 5 - 10 km, bo będą przegrywac
    wszystkie sprawy w sądzie.

  • 9. Data: 2009-03-19 16:44:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    przypadek wrote:

    > Nie masz racji, jest nowsza regulacja:
    > 0<=V1-V2<=V2/10+4km/h

    Jak dla mnie, to oba wzory dają identyczny wynik :-)

    M.

  • 10. Data: 2009-03-19 17:12:46
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > W praktyce będzie tak, że policja i tak nie będzie nikogo zatrzymywać przy
    > przekroczonej predkości mniej niż te 5 - 10 km, bo będą przegrywac
    > wszystkie sprawy w sądzie.

    I super! Cytat z instrukcji obsługi standardowej suszarki:
    Dokładność pomiaru:

    ? 3 km/h (do 100 km/h)

    ? 3 % (pow. 100 km/h)

    Czyli można jechać i 49 i równie dobrze 52 km/h. I mandat się nie należy...
    albo się należy.

    *