  • 1. Data: 2003-08-04 21:17:59
    Temat: KUPNO MIESZKANIA-co sprawdzic??
    Od: ".:TOMAS:." <t...@p...onet.pl>

    witam,
    niedlugo zamierzam zakupic mieszkanie z rynku wtornego (oferta wybrana z
    biura nieruchomosci)...zwiazku z tym bardzo prosze o podpowiedz, co nalezy
    sprawdzic przy zakupie, aby potem nie zostac z wierzytelnosciami lub
    nie kupic mieszkania z wada prawna itd.

    za wszelka pomoc serdecznie dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-05 05:03:39
    Temat: Re: KUPNO MIESZKANIA-co sprawdzic??
    Od: "beny76" <b...@w...pl>

    Przede wszystkim, czy posrednik w obrocie nieruchomościami posiada licencje.
    Nadaje ja Prezes Urzedu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast w formie specjalnego
    swiadectwa. Czy ten posrednik posiada ubezpeiczenie OC. Musi Ci napisac
    oswiadczenie, ze takowe posiada. Ubezpeiczenie to obejmuje ewentualne szkody
    mogace wyniknac w czasie wykonywania czynnosci posrednictwa. Jak to jest
    'owrajt' to idziemy dalej. :) Sprawdzamy umowe posrednictwa, jaki oferuje
    agencja. Najczesciej spotykana pulapka jest tzw. klauzula wylacznosci.
    Znaczy, ze klient nie moze sam szukac mieszkania na wlasna reke, lub zawrzec
    umowy z iinym posrednikiem, bo bedzie placil wysokie kary. Tak wiec jezeli
    decydujemy sie na posrednika, to konsekwentnie. Nastepnie sprawdzic, co w
    ramach tej umowy posrednik oferuje oraz jakie sa formy rozwiazania
    niniejszej umowy. Duzo jest tego sprawdzania, ale to wszystko dla Twojego
    dobra. Musisz tez sprawdzic, czy dzial III i IV ksiegi wieczystej jest wolny
    od wpisow, oswiadczenie sprzedawcy, ze jest wlascicielem mieszkania. W
    umowie - terminy, ceny, strony umowy itd. Kto jest zarzadca nieruchomosci, w
    ktorej kupujesz lokal. Czy nie ma zadluzen (czynsz, fundusz remontowy),
    jakie sa planowane remonty w najblizszym czasie.

    Jak cos pominalem, to prosze innych grupowiczow o uzupelnienie.

    pozdr. beny76

  • 3. Data: 2003-08-05 06:47:10
    Temat: Re: KUPNO MIESZKANIA-co sprawdzic?? [SPAM]
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    .:TOMAS:. wrote:

> [...]
    > nalezy
    > sprawdzic przy zakupie, aby potem nie zostac z wierzytelnosciami lub

    Polecam wtorkową "Rzeczpospolitą"

  • 4. Data: 2003-08-05 07:16:11
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Jureq wrote:

    > Polecam wtorkową "Rzeczpospolitą"

    Sorry pomyłka!!!!
    Miało być poniedziałkową

  • 5. Data: 2003-08-05 11:59:45
    Od: "aloha" <a...@N...gazeta.pl>

    Musisz tez sprawdzic, czy dzial III i IV ksiegi wieczystej jest wolny
    > od wpisow

    gdzie to mozna sprawdzic ?? I czy to cos kosztuje??

    pzd

    Am

  • 6. Data: 2003-08-05 14:11:45
    Od: Konefka <k...@a...pl>

    > Musisz tez sprawdzic, czy dzial III i IV ksiegi wieczystej jest wolny
    >
    > gdzie to mozna sprawdzic ?? I czy to cos kosztuje??
    >
    > pzd
    >
    > Am

    Ksiegi wieczyste sprawdza sie w sadzie (wydziel ksiag wieczystych), ale
    musisz miec nr ksiegi, abys mogl ja obejrzec (jesli jestes z Wawy to ul.
    Solidarnosci).
    Jeszcze jedno, sprawdz plan zagospodarowania przestrzeni, bo za pol roku
    moga ci tuz pod blokiem wybudowac autostrade lub krematorium (urzad gminy -
    geodezja).
    Jesli nie jest to mieszkanie hipoteczne tylko spoldzielczo-wlasnosciowe, to
    musisz spytac sie w spoldzielni czy wyjasnione sa sprawy gruntow i czy jest
    mozliwosc zalozenia ksiegi wieczystej.

    pozdrawiam
    Konefka

  • 7. Data: 2003-08-05 23:44:09
    Od: "koSio" <k...@i...pl>

    Witam !!
    A w jaki sposóm moe dowiedizeć się o numerze KW spóldzielni mieszkaniowej !!
    W SM powiedzieli mi ze takich informacji nie udzielaja i koniec !!!
    Potrzebuje to info do kredytu, ale niestety nie wiem jak je zdobyć !!
    Prosze o pomoc !!
    Konkretnie chodzi o SM "Osiedle Młodych " w Poznaniu !!
    Pozdro

  • 8. Data: 2003-08-06 05:41:33
    Od: r...@r...pl

> [...]
    > biura nieruchomosci)...zwiazku z tym bardzo prosze o podpowiedz, co nalezy
    > sprawdzic przy zakupie, aby potem nie zostac z wierzytelnosciami lub

    wady prawne itd. to bardzo wazna rzecz.

    ale nie zapominaj, ze niemniej wazna to to, ze bedzie to Twoje miejsce
    zycia.
    Przejedz sie do tego mieszkania (lub w jego okolice) kilka razy w ciagu
    tygodnia, o roznych porach dnia i w nocy. Posiedz gdzies tam na laweczce albo
    w samochodzie pare godzin i poobserwoj co sie dzieje.
    Czy jest jakis ogrodek piwiarni pod klatka ;-) [taki watek gdzies tu
    funkcjonuje]
    Czy nie ma blisko sklepu nocnego (sam odpowiedz sobie na pytanie, czy to
    wada czy zaleta).
    Kto lazi po okolicy, jak wygladaja samochody stojace na parkingu.
    Czy na klatce nie szlajaja sie jacys narkomani, czy klatka nie jest
    pomazana, szyby w oknach czy sa. Jak jest zorganizowany smietnik i jak
    bardzo ludzie sie nim przejmuja ;-). itd.
    Nie jst glupie pojsc do dzielnicowego (!) i pogadac z nim o tej lokalizacji
    - co on o tym mysli.

    pozdrawiam

    romekk

  • 9. Data: 2003-08-06 09:38:41
    Od: "aloha" <a...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > musisz spytac sie w spoldzielni czy wyjasnione sa sprawy gruntow i czy jest

    wiekszosc mieszkan w spoldzielniach nie ma chyba ksiąg? Co wiec wlasciwie
    taki wpis daje??

    re pozdrawiam Aloha