  • 1. Data: 2004-07-07 11:24:44
    Temat: Jazda bez prawa jazdy
    Od: Malo wiedzacy :)<n...@l...pl>

    Mam takie pytanko.Wiec zalozmy ze zaistniala taka sytuacja: Chlopak
    nie majacy skonczone 18 lat a wiec nie posiadajacy jeszcze prawa
    jazdy bierze motocykl ojca powiedzmy ze nic za duzego np.MZ ETZ
    150.Bierze wszystkie dokumenty mianowicie dowod rejestracyjny,
    ubezpieczenie i jedzie sie przejechac.Niestety policja zatrzymuje go na
    sprawdzenie dokumentow a on nie posiada jeszcze prawa jazdy i jest
    niepelnoletni(ojciec nic nie wiedzial o tym ze syn wzial motocykl).Co w
    takiej sytuacji mu grozi??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-07-07 11:31:00
    Temat: Re: Jazda bez prawa jazdy
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Malo wiedzacy :)"
> [...]
    > sprawdzenie dokumentow a on nie posiada jeszcze prawa jazdy i jest
    > niepelnoletni(ojciec nic nie wiedzial o tym ze syn wzial motocykl).Co w

    Art. 94. § 1. Kodeksu Wykroczeń
    Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do tego uprawnienia,
    podlega karze grzywny.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 3. Data: 2004-07-07 11:33:38
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marek"

    > Art. 94. § 1. Kodeksu Wykroczeń
    > Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do tego uprawnienia,
    > podlega karze grzywny.

    Oczywiście pod warunkiem, że ukończył lat 17.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 4. Data: 2004-07-07 11:39:32
    Od: Malo wiedzacy :)<n...@l...pl>

    Czyli jesli nie skonczyl 17 to karze grzywny podlegaja opiekunowie
    tak??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-07-07 11:41:16
    Od: Malo wiedzacy :)<n...@l...pl>

    > Oczywiście pod warunkiem, że ukończył lat 17.

    Czyli jesli nie ukonczyl 17 lat karze grzywny podlegaja opiekunowie
    tak??

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2004-07-07 12:15:40
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Malo wiedzacy :)"

    > Czyli jesli nie ukonczyl 17 lat karze grzywny podlegaja opiekunowie
    > tak??

    Nie, sprawa trafi do sądu rodzinnego przeciwko temu nieletniemu.
    Rodzice poniosą koszty sądowe.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 7. Data: 2004-07-07 17:18:38
    Od: "Nomador" <N...@p...net>

    > Kto prowadzi na drodze publicznej pojazd, nie mając do tego uprawnienia,
    > podlega karze grzywny.

    A takie pytanie dorzuce od siebie :
    Czy kara taka obowiazuje rowniez w przypadku gdy ktos posiada prawo jazdy
    (tzn. zdal kiedys egzamin) ale akurat _w chwili kontroli_ nie ma go przy
    sobie (ma w domu) ?
    Czy wtedy osoba taka zostanie ukarana identycznie jakby w ogole nie miala
    prawa jazdy ?
    Oczywiscie zakladamy ze jest w stanie udowodnic ze prawo jazdy zostawila w
    domu

  • 8. Data: 2004-07-07 17:24:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Nomador wrote:
> [...]
    > prawa jazdy ?
    > Oczywiscie zakladamy ze jest w stanie udowodnic ze prawo jazdy zostawila w

    Wtedy jest grzywna do 250 zł, przepis gdzieś w kodeksie wykoroczeń w
    pobliżu podanego.

    KG

  • 9. Data: 2004-07-07 17:55:18
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "scx" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Marek się wziął i wyklepał:
    >
    > <Ciach>

    > I tego cow iem, a wiem niewiele, dorzucają jeszcze do tego zakaz
    prowadzenia
    > pojazdów mechanicznych - przez chyba 2 lata nie możesz zrobić prawka

    Nie dorzucają, brak podstawy prawnej.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 10. Data: 2004-07-07 17:56:13
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    > Wtedy jest grzywna do 250 zł, przepis gdzieś w kodeksie wykoroczeń w
    > pobliżu podanego.

    Zgadza się - art. 95 kw.

    --
    Pzdr.